Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dlaczego wszyscy wolą 12V od 6V?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Czw 22:47, 05 Lut 2015    Temat postu:

Rozważam przejście z 6V na 12 ale mam zapłon Prameti na 6V. Czy mogę go normalnie podłączyć - układ wytrzyma podwyższone napięcie? Czy potrzeba rezystora - jakiej mocy, rezystancji? Może ktoś będzie wiedział - producent milczy w tej sprawie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Sob 15:00, 07 Lut 2015    Temat postu:

corsar napisał:
Rozważam przejście z 6V na 12 ale mam zapłon Prameti na 6V. Czy mogę go normalnie podłączyć - układ wytrzyma podwyższone napięcie? Czy potrzeba rezystora - jakiej mocy, rezystancji? Może ktoś będzie wiedział - producent milczy w tej sprawie...


Rozmawiałem kiedyś z PoTomkiem, ponieważ chcę przejść w dwóch silnikach na 12 a mam 2 nówki zapłony na 6 i mówił że jest to możliwe i nawet podał mi wartości rezystorów... ba nawet to sobie zapisałem tylko k...a gdzie???
Dam znać jak znajdę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PoTomek




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 16:53, 07 Lut 2015    Temat postu:

k...a - na czerwonym przewodzie (zasilanie elektroniki). Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Sob 17:22, 07 Lut 2015    Temat postu:

Panie Tomaszu nie nerwowo bo coś może w głowie pęknąć i kto będzie nam zapłony robił
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PoTomek




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 8:50, 08 Lut 2015    Temat postu:

Absolutny spokój - odniosłem się tylko do formy pytania - żyłki w normie. Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Nie 9:03, 08 Lut 2015    Temat postu:

Gdzie zapisałem - o to mi chodziło
Szukałem i znalazłem w telefonie notatkę z przed roku Very Happy
Czerwony zasilający aparat zapłonowy - 150 Ohm i 0,5 W
Zasilanie cewki 1,5 Ohm i 25 W
Takie wartości podał mi producent zapłonów
Ja myślę że za około miesiąc będę miał na własnej skórze okazję sprawdzić czy to działa
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Śro 0:20, 11 Lut 2015    Temat postu:

OK - PoTomek już mi tez napisał - dzięki Smile
Testy wkrótce
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Śro 8:52, 11 Lut 2015    Temat postu:

W amerykanskich telegrafach było stosowane napiecie 3v...i tam farmerzy ładowali akumulatory do pierwszych silników stacjonarnych....i wydaje sie że z automatu przeszło to do pierwszych samochodów....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 8:54, 15 Lut 2015    Temat postu:

"Francuski inżynier kolejowy Georges Leclanche wykonał w r. 1867 poprzedniczkę dzisiejszej bateryjki ręcznej. Jego ogniwo było silne, proste i dobrze pracowało - używane z przerwami - przez dłuższy czas. Te zalety czyniły z niego idealne ogniwo do powstającej właśnie sieci telegraficznej."

i miało napięcie 1,5V, dwa takie ogniwa mają rzeczywiście napięcie 3V oraz nic wspólnego z tzw. ogniwem akumulatorowym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pon 17:59, 16 Lut 2015    Temat postu:

To pytanie 6 czy 12 to tak jakby się zapytać skacowanego gościa co lepsze alkaprim czy alkazercer ,zawsze odpowie alkaprim.
Dlaczego ? BO CISZEJ MUSUJE O PORANKU
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:40, 17 Lut 2015    Temat postu:

No niekoniecznie. Jest różnica. Już wspominałem, że z prawa Oma wynika choćby to, że przy wyższym napięciu, przy tej samej mocy, płyną mniejsze prądy. Czyli przekrój przewodów może być mniejszy. Pozostaje kwestia przebicia elektrycznego izolacji, ale do kilkuset V dziś się nie musimy o to martwić. Do tego straty są mniejsze przy wyższych napięciach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Wto 13:28, 17 Lut 2015    Temat postu:

Błażej napisał:
No niekoniecznie. Jest różnica. Już wspominałem, że z prawa Oma wynika choćby to, że przy wyższym napięciu, przy tej samej mocy, płyną mniejsze prądy. Czyli przekrój przewodów może być mniejszy. Pozostaje kwestia przebicia elektrycznego izolacji, ale do kilkuset V dziś się nie musimy o to martwić. Do tego straty są mniejsze przy wyższych napięciach.


Ma to znaczenie przy prądach np powyżej 5 A i odległościach kabli ponad 20m. Przy tak niskim prądzie i krótkich kablach nie ma to praktycznie żadnego znaczenia.
Dla przykładu prąd 10A w przewodzie 1,5mm2 możemy bezpiecznie pociągnąć na 10m i spadek będzie nie większy niż 10% napięcia przy 24V


Ostatnio zmieniony przez meter30 dnia Wto 13:32, 17 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 7:07, 18 Lut 2015    Temat postu:

Żarówki 6V 35W jak i 12V 75W biorą praktycznie taki sam prąd, około 6A. Kaganek a normalne światło moim zdaniem ma znaczenie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Śro 15:13, 18 Lut 2015    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Żarówki 6V 35W jak i 12V 75W biorą praktycznie taki sam prąd, około 6A. Kaganek a normalne światło moim zdaniem ma znaczenie.
Wojtek


I mysle że to jest własciwa odpowiedz na pytanie czemu wszyscy przechodza na 12V....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wielebny Bolo




Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg Dolny

PostWysłany: Czw 16:32, 19 Lut 2015    Temat postu:

Nie mam rozterek 6 czy 12 V. Wyznaje zasadę było 6 V w oryginale to tak musi być. Nie ulepszam i nie przerabiam moich weteranów. Trudno, będę jechał wolniej. Co prawda teraz na trasie już nie można zastosować techniki jazdy " na Stara" * czyli wskoczenie na ogon jakiemuś Starowi czy Jelczowi jadącemu w naszym kierunku.

* informacja dla młodzieży. STAR- wszechobecny polski samochód ciężarowy w czasach PRL. V max 60 km/godz. i to z górki Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin