Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Panewki walu Dniepr MT9

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matt_bristol




Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 0:10, 23 Lut 2015    Temat postu: Panewki walu Dniepr MT9

Czesc! Mam pytanie odnosnie ''luzu'' montazowego panewek na korbowodzie. Wal mam po remoncie, nowe panewki (+0.25mm) a nie jest do konca tak jak ma byc. Wyglada jakby panewki byly troszke za dlugie i przestawaja ponad plaszczyzne na ktorej skladaja sie dwie czesci korbowodu. Nie jest to znacznie za duzo, ale jest. Po zamontowaniu korbowodu na wal, mozna wykonac pelny obrot ale ze znacznym oporem. Czy istnieje wartosc luzu montazowego pomiedzy panewkami? Bardzo prosze o wasze sugestie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 7:14, 23 Lut 2015    Temat postu:

Oczywiście ze musi być odpowiedni luz na poduszkę olejową Smile))).
Podam Ci na przykładzie silnika BMW.
A wiec luz montażowy na czopie korbowym wynosi od 0,023mm do 0,069mm .
Nie ma prawa korba chodzić z oporem tylko swobodnie lekko i po delikatnym opukaniu ma się suwać na boki.Oczywiście składasz to dając oleju na panewkę Smile)).
Jak to odpalisz tak jak jest to długo sie nie nacieszysz Smile))).
Wyczyść ładnie stopy korbowodu drobnym papierkiem żeby sie błyszczały i przede wszystkim weź mikrometr do ręki i pomierz ten wal i napisz co i jak Smile)).
I jeszcze jedna ważna sprawa która jest pewnie powodem tego co Ci się stało hahahha.
Korbe weź skręć do kupy ,weź średnicówkę i zmierz czy nie masz owalu bo jak znam życie masz jajo wywalone w korbowodzie i to jest powodem tego co Ci się dzieje .To są tylko domysły co możne być bo nie mam tego w ręce ale jak nie wiesz takich rzeczy to kiepsko może być z tym silnikiem:)))) bo niestety nie wystarczy przykręcić kilku śrubek i cieszyć się jazdą.To tak niestety nie działa.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pon 10:05, 23 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
matt_bristol




Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:22, 23 Lut 2015    Temat postu:

Wielkie dzieki za odpowiedz. Zaczne od tego ze jesli widze ze jest cos jest nie tak przy skladaniu to staram sie to wyjasnic i stad moja prosba o pomoc. Nikt nie mowi o skladaniu tak jak jest bo to chyba nie o to chodzi. Czy podane warosci luzow montazowych do bmw sa wartosciami dla silnika o ktoym pisze? Czy zostaly podane aby potwierdzic fakt ze luz montazowy musi byc?

Wal pomierzylem zaraz jak odebralem i ma 47.75mm ladnie do okola. Korbowod bez panewke 51.47-51.54mm, grubosc panewki to 1.90mm a po zlozeniu korbowodu z panewkami (stopa oczywiscie wyczyszczona oraz wszystko naoliwione) i jest 47.60-47.78mm

Wartosci podane powyzej so dla korbowodu cylindra drugiego. Korbowod cylindra pierwszego jest w stanie oplakanym- wyglada na to ze zostal zlozony z 2 roznych korbowodow. Chce zamawial komplet na oba cylindry wiec jesli ktos moze polecic dobre zrodlo bylbym wdzieczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 12:30, 23 Lut 2015    Temat postu:

Uuuuuuuuuuu to porazka:((((((.Poszukaj sobie nowych korb dobrej jaosci jak takie znadziesz i dopiero poskladaj to na tych panewkach.

Masz 18 setek jajeczko wiec nieporozumienie.

Moze te korbowody sie nadadzą jezeli to naprawde CCCP
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pon 12:36, 23 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 17:14, 23 Lut 2015    Temat postu:

Do pomiarów poskręcaj korby dynamometrem, może coś nie siadło.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 486
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Pon 18:27, 23 Lut 2015    Temat postu:

A składasz korby zamek na zamek?I czy nie zamieniłeś przez omyłkę stup korbowodu?Sprawdź to.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matt_bristol




Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 1:23, 24 Lut 2015    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
Moze te korbowody sie nadadzą jezeli to naprawde CCCP
[link widoczny dla zalogowanych]


Widzialem te korby na allegro ale nie bylem pewien czy nadaja sie do MT9 bo sa sprzedawane jako korby do mt16... Napisalem juz do sprzedawcy bo musze jeszcze zakupic walek rozrzadu. Walek ktory otrzymalem ze sklepu w Estonii jest krzywy. W dodatku koniec (od strony slepego lozyska w bloku) zostal uciety pilka do metalu. Ciecie chyba nie szlo najlepiej bo jest pod strasznym kontem a caly walek jest za dlugi, do tego stopnia ze lozysko nie mozna by osadzic lozyska...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matt_bristol




Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 1:29, 24 Lut 2015    Temat postu:

Dynamometryki zawsze pod reka w garazu:) Odnosnie prawidlowego poskladanie korbowodow jest juz troche inaczej. Jak juz pisalem mam jeden kompletny a drugi skladajacy sie z 2 roznych korbowodow. Jak kolega Dawid1981 napisal jest jajko i trzeba zaopatrzyc sie w nowe korby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wielebny Bolo




Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg Dolny

PostWysłany: Wto 16:05, 24 Lut 2015    Temat postu:

matt_bristol napisał:
Dawid1981 napisał:
Moze te korbowody sie nadadzą jezeli to naprawde CCCP
[link widoczny dla zalogowanych]


Widzialem te korby na allegro ale nie bylem pewien czy nadaja sie do MT9 bo sa sprzedawane jako korby do mt16... Napisalem juz do sprzedawcy bo musze jeszcze zakupic walek rozrzadu. Walek ktory otrzymalem ze sklepu w Estonii jest krzywy. W dodatku koniec (od strony slepego lozyska w bloku) zostal uciety pilka do metalu. Ciecie chyba nie szlo najlepiej bo jest pod strasznym kontem a caly walek jest za dlugi, do tego stopnia ze lozysko nie mozna by osadzic lozyska...



Jak to czytam to przypomina mi się zakup przez kolegę silnika do Merola w latach 80. Przywiózł od Niemca "kompletny" silnik który miał w środku tylko wał i to nie cały.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin