Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cewka dwustrzałowa- stosowanie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 19:47, 28 Maj 2009    Temat postu:

Spr przekaźnik. Jak podłączono styki. Ma być zwierany czy rozwierany aby gasła i zapalała się lampka. W Pf 125p były też dwa rodzaje przekaźników. Ze schematu wynika ze jak dojdzie napięcie z ładowania to lampka gaśnie tzn styk rozwierany. Po podłączeniu lampki + ze stacyjki zamknięty styk przekaźnika masuje żarówkę i się świeci. Jak następuje ładowanie na cewkę idzie napięcie i przekaźnik odłącza żarówkę. Sprawdź czy do cewki przekaźnika dochodzi napięcie gdy zaczyna się ładowanie , albo zanika gdy zaczyna się ładowanie, jak tak to pokombinuj ze stykami. Rozbierz to pudełeczko i pooglądaj nie wszystkie przekaźniki mają takie same numery nóżek. Po rozebraniu widać syki i zasilanie cewki. Chyba że na pudełku jest taki schemacik bebechów to go zapodaj. Jak się nie mylę to powinno być tak po włożeniu kluczyka (rysunek). Powodzenia. Wojtek
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez w_brat dnia Pią 10:53, 29 Maj 2009, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:13, 29 Maj 2009    Temat postu:

Cholera. Niby pasuje uniwersalny przekaźnik, ale w fiacie przy 6 diodowym alternatorze był stosowany specjalny przekaźnik, który różnił się parametrami pracy od uniwersalnego.
A ten alternator jest faktycznie 6 diodowy? Bo jak 9 to przekaźnik nie jest potrzebny. Podłączenie wygląda inaczej.
A co do cewki, to zamiast maluchowskiej można z powodzeniem zastosować cewki z cc, sc i wszystkie podwójne. Pamiętać należy tylko o oporności uzwojenia pierwotnego. Ale jeśli ccesz zastosować moduł zapłonowy, to nie powinno być z tym problemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
herrflik2




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów

PostWysłany: Nie 18:02, 31 Maj 2009    Temat postu:

Czy jest coś takiego jak cewka dwustrzałowa 6V??
Bardzo mi potrzebna!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 20:51, 31 Maj 2009    Temat postu:

No ruska. Ale nie kumam. Jesteś farciarzem. masz instalacje 6 możesz stosować maluchowskie cewki bez rezystorów dodatkowych wiec w czym problem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:38, 31 Maj 2009    Temat postu:

12V cewka przy 6V może kiepsko działać. Cewka musi być nasycona by dawała pełną moc iskry. To skomplikowane sprawy(nasycenia, prądy narastania i cała reszta zawiłości). Ale lepiej będzie działać cewka na właściwe napięcie.
Z 6V na "dwa baty" to tylko rosyjskie mi przychodzą do głowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
herrflik2




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów

PostWysłany: Pon 6:08, 01 Cze 2009    Temat postu:

będę wdzięczny za info gdzie dostane taką cewkę ruską, kupie z chęcią.

Ostatnio zmieniony przez herrflik2 dnia Pon 6:09, 01 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
herrflik2




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów

PostWysłany: Pon 9:39, 01 Cze 2009    Temat postu:

tak sie zastanawiam czy mozliwe jest zastosowanie dwóch cewek zapłonowych w emce tak jak jest to np. w jawie. Co o tym myślicie???
Można by zmieścić dwie małe cewki pod pokrywą aparatu zapłonowego u emki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 10:02, 01 Cze 2009    Temat postu:

Edytuj swoje posty co by śmietnika nie robić. Tak - jest możliwe ale też nie chętnie wchodzą. Ruska najszybciej. U każdego większego handlarza ruszczyzną taką dostaniesz. Niestety nie mają dobrych opinii.


Do postu poniżej. U mnie tez przy szóstkach wszystko było git.
Przy dwunastkach cewki bez magic-kabelka cewki bardzo efektownie potrafiły zakończyć żywot.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 11:06, 01 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojt@s




Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 10:42, 01 Cze 2009    Temat postu:

Błażej ja mam u siebie w kaśce cewke 12V z malucha, przy instalacji 6V, nie widzę różnicy, bo mam też na podmiankę dwu strzałową ruską.

Można kupić dwu-strzałowe ruskie na 6V, koszt jak pamietam płaciłem 40zł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:51, 01 Cze 2009    Temat postu:

Jeździłem na maluchowskiej cewce z wyjściem na dwie świece o oporze około 1,5 oma mając instalację 6V w motocyklu.
Sprawuje się poprawnie, nie było powodów do narzekania.
Podobno cewki 12V nie nadają się do 6V - też to słyszałem - ale praktyka jest taka, że się na tym jedzie a nie stoi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:52, 01 Cze 2009    Temat postu:

Działać działa. Bo przecież cewka to najzwyklejszy w świecie transformator. Napięcie na wejściu indukuje pole magnetyczne, które to wytwarza napięcie w uzwojeniu wtórnym. A od przekładni (stosunek zwojów uzwojeń) zależy jakie to będą napięcia. I przy zasilaniu cewki 12V napięciem 6v napięcie na wyjściu będzie niższe.
co dołączenia równoległego cewek. W przypadku przerywacza niewskazane, bo cewka ma swoją oporność, a połączenie dwóch takich cewek równolegle zmniejszy tą oporność o połowę (wzory na łączenie oporników) i przez przerywacz popłynie dwukrotnie większy prąd, co mu dość radykalnie może skrócić żywot.

PS. Od bólu za cewkę może robić nawet transformatorek dzwonkowy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
herrflik2




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ostrów

PostWysłany: Pon 16:59, 01 Cze 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
czy taka cewka może być??
ja w dnieprze miałem taką butelkową dwustrzałowa od malucha ale niestety sprzedałem maszyne razem z nią
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 17:50, 01 Cze 2009    Temat postu:

Sprzedałeś dniepra? oO Dniepra mozna podarować. Podpalić. Można próbować coś z niego wspawać ale sprzedać? Chyba ze ktoś na cewkę kupił Rolling Eyes
Tak będzie okej. Ale taka znajdziesz jeszcze za kilka złotych Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:18, 01 Cze 2009    Temat postu:

Prince napisał:
Sprzedałeś dniepra? oO Dniepra mozna podarować. Podpalić. Można próbować coś z niego wspawać ale sprzedać? Chyba ze ktoś na cewkę kupił Rolling Eyes


Smile Smile Smile dobre
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 10:25, 25 Cze 2009    Temat postu:

No i dalej jestem w ciemnej kropce. Ale co zbadałem: Nie mam prądu na alternatorze na zacisku prądu zmiennego ( falka ) ale bo i skąd by miał być jeśli nie mam na zacisku od szczotek (SZ) ;}
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin