Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BOB budowniczy buduje M-72M w specyfiakacji 56r.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 22, 23, 24  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 22:32, 21 Paź 2012    Temat postu:

Tradycyjnie w niedzielę wieści z pola walki Smile

W sumie niewiele się wydarzyło, coś tam przymierzyłem, jakieś kwiatki wyszły, ogólnie idziemy w dobrym kierunku Razz

Dorobiłem nowe koreczki suwaków.


Przetknąłem ośkę żeby zobaczyć czy poprawnie złożyłem piasty.
Na razie się kręci.


Przymierzyłem też z przodu i okazało się że moja ośka jest chyba do starszych emek bez tych kapselków ochronnych. Tak więc musiała wrócić do tokarza.

Trochę martwi mnie pasowanie szklanek zewnętrznych i wewnętrznych.
Błotnik nie jest jeszcze poskręcany, widziałem że lekko mogę "naciągnąć" szczeliny ale może się uda albo i nie Sad




Zagościły radzieckie gumy stopek - fajnie że wzór identyczny z tym który miałem na starych gumach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 18:24, 28 Paź 2012    Temat postu:

Hej.

Zmienili dzisiaj czas, rodzina odsypiała a ja nie mogłem.
Szybka decyzja, jedę do garażu.

Od kilku dni miałem już zaplecione i wycentrowane koła Smile
W ramach ciekawostki, kupiłem kiedyś na bazarze nowe felgi od urala i na nich pierwotnie zaplotłem koła, mimo że wyglądały ładnie to podczas centrowania nie byłem ich w stanie ogarnąć. Rozplotłem i złożyłem na felgach które były pierwotnie w tej eMie.
Bez porównania! Bicie na łączeniu jest ale dało się je wycentrować Smile

Wjechał nowy fartuch

Wjechało również nowe ogumienie Wink
Dętki sprawdzone, grube i gumowe - nie to co chińskie z plastiku Razz
Opony kiedyś okazyjnie kupiłem na allegro, fajne Smile

A tak wyszło

Jestem spokojny o jakość opon, przeszła surową kontrolę jakości Wink

Nie mogłem się oprzeć żeby nie przymierzyć, siadły pięknie...


Założyłem na chwilę klakson, dla mojego rocznika front powinien być chromowany. Niestety posiadany klakson wcześniej był piaskowany, proszkowany, piaskowany ponownie i bałem się o to że zapłacę jak za złoto a otrzymam kupę (kosmicznie przepolerowany dekielek lub fatalną powłokę chromu) Sad Jest czarny mi się tak podoba...


Składając eMkę postawiłem sobie estetyczną poprzeczkę wyżej, chciałem dopracować ją bardziej niż IŻ-a. W sumie udało mi się nic nie podrapać, wszystko pasowało bez większych problemów.
Niestety stało się coś czego bym się w życiu nie spodziewał.
Spawany kiedyś uchwyt stopki pasażera postanowił pokrzyżować mi te plany Evil or Very Mad Miałem przykręcone stopki i chciałem nabić na nie nowe gumy.
Stukałem gumowym młotem, gumy miałem posmarowane ludwikiem - puściło Sad Żeby było dobrze przyspawane pojechałem nawet kiedyś do kolegi który ma lepszy sprzęt i prąd w garażu. Niestety nie wystarczyło...

Załamka, poszedłem na kawę na pobliskiego orlena. Myślę nic, gówno chodzi po ludziach. Wypiłem wróciłem i pospawałem to ponownie. Dobrze że mam trochę lakieru na zaprawki. Wszyło nie najgorzej ale moje ego ucierpiało Rolling Eyes

Dołożyłem jeszcze dwa dodatkowe spawy - ehh.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 18:43, 28 Paź 2012    Temat postu:

Moje szczere kondolencje dla Twojego Ego, a co do motorka to coraz bardziej się mi ,,podobuje'' Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 19:17, 28 Paź 2012    Temat postu:

Łączę się w bólu. Ale z czasem przechodzi i tylko się człowiek dziwi jak mógł się
takim g.. przejmować.
Z felgami miałem to samo - zaniosłem do centrowania cztery koła - jedno z nową
"ładną" felgą i trzy stare dziady. Najwięcej roboty było z nową.
Ładny motorek - nie szkoda będzie jeździć ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 19:46, 28 Paź 2012    Temat postu:

Zawsze wyjdzie jakaś zdrada przy składaniu. A po odpale wyjdą kolejne zdrady, choć by nie wiem jak dokładnym być przy składaniu. Taka uroda tych pojazdów.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Nie 20:43, 28 Paź 2012    Temat postu:

Agrupa można prosić o nr koloru i z jakiej palety to było? jeśli spisałeś, z góry dzięki, sprzęt super, pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 22:01, 28 Paź 2012    Temat postu:

Dzięki za miłe słowo.
Wk**** się tylko chwilowo teraz jest luz, najbardziej obawiałem się zniszczeń po szlifowaniu i spawaniu. Tu muszę podziękować taśmie papierowej i kulce śniegu Wink

Śmigiel jeździć nie będzie szkoda ponieważ IŻ-a szykowałem z podobnym namaszczeniem będąc tylko uboższy o doświadczenia. Są rysy i zadry ale ma to swój urok bo każda zdrapa mi coś przypomina. Co do eMki mam już pewne plany (rodzina trzyosobowa i na IŻ-u nam ciasno).

Tadzioh nie pomogę, ja dostarczyłem lakiernikowi tylko element eMki a on zrobił resztę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Nie 23:23, 28 Paź 2012    Temat postu:

Ja do pierwszej wywrotki dbałem jak o własne ciało póżniej to różnie
a to klucz zjedzie ,kopnie się na biegu cudak walnie w elewację,właściciel się narąbie i idzie spać a cudak na polu na deszczu ze dwa dni albo więcej,kamień walnie z pod koła samochodu i takie tam .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 9:27, 04 Lis 2012    Temat postu:

Heja.

Jedziemy dalej Smile Jak to dobrze że mamy tyle świąt w Polsce, zawsze ukręcę sobie jakieś wolne godziny garażowe Smile

Miałem wymieniać gumę siodła i montować na pomalowanym w całości stelażu ale udało mi się domyć oryginalną gumę i przemalowałem tylko elementy widoczne. Wolałbym zmontować całość ale nie miałem siły zdemontować gumy, lałem wrzątkiem cudowałem i nawet nie drgnęła Sad
Wyszło tak...

Śruby nie są docelowe, lekko wypracowane i siodło ma luz mimo nowych tulejek, nowe się dorabiają oczywiście pod klucz 12 z drobnym gwintem Smile

A tu magiczna pieczątka Smile to była kropka nad I żeby zostawić starą gumę.

Pozwoliłem sobie montować dalej.

Czekam jeszcze na ocynkowany sworzeń zawiasu błotnika żeby założyć dolną część.


Przysiadłem sobie żeby zobaczyć jak będzie Smile Ogólnie motocykl dużo "większy" niż mój IŻ a jak by mniejszy Rolling Eyes
Proszę wybaczyć za mój uśmiech ale padła mi farelka i jakoś tak zimno mi było...


A teraz krzaki Smile
Złożone koło piasta koła złożona poprawnie, w dyfrze wszystkie tulejki.
Po skręceniu maksymalnym ośki koła, blokuje się ono nie dając możliwości swobodnego kręcenia. Ośka koła ma otwór na zawleczkę i nakrętkę koronkową. Mam odpuścić i skręcić tak żeby koło się kręciło, zblokować nakrętkę zawleczką?



Na koniec przygotowałem biżuterię Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 10:00, 04 Lis 2012    Temat postu:

Mine rzeczywiście masz nietęgą.

Tak jak rozmawialiśmy. Pozycje koła dystansują tulejki koła i dyfra. Widać któraś jest za krótka. Wyobraź sobie sytuacje gdzie przechylasz motocykl w zakręcie w lewo, koło na osi przesuwa sie w prawo trąc rantem falbany o obudowę mostu. Wielu olewa i tak jeździ nie dystansując tych elementów. Da sie. Ale nie polecam.

A emka mała jest. Dlatego wolę późniejsze modele.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 10:43, 04 Lis 2012    Temat postu:

Taaaa, trochę mi zbledła bo już zamontowałem koło i mi się smutno zrobiło Smile

Co do tulejki, jestem w stanie coś dorobić i ustalić to lepiej ale obawiam się że nie jestem wstanie odsunąć tak koło od dyfra żeby je mieć w osi motocykla Sad
druga sprawa to zabierak, jeżeli bardziej będę odsuwał to zmniejszę zazębianie się wieloklinów.

PS. Sprawdzę jak głęboko zabierak koła wchodzi w zabierak dyfra.

Najgorsze że głupio to wygląda, złożę jeszcze płetwę błotnika, może to tylko złudzenie optyczne i radziecka precyzja Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Nie 10:52, 04 Lis 2012    Temat postu:

agrupa napisał:
Taaaa, trochę mi zbledła bo już zamontowałem koło i mi się smutno zrobiło Smile

Co do tulejki, jestem w stanie coś dorobić i ustalić to lepiej ale obawiam się że nie jestem wstanie odsunąć tak koło od dyfra żeby je mieć w osi motocykla Sad
druga sprawa to zabierak, jeżeli bardziej będę odsuwał to zmniejszę zazębianie się wieloklinów.

PS. Sprawdzę jak głęboko zabierak koła wchodzi w zabierak dyfra.

Najgorsze że głupio to wygląda, złożę jeszcze płetwę błotnika, może to tylko złudzenie optyczne i radziecka precyzja Confused

przesuń na szprychach nie na zabieraku, pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 10:57, 04 Lis 2012    Temat postu:

agrupa napisał:


Najgorsze że głupio to wygląda, złożę jeszcze płetwę błotnika, może to tylko złudzenie optyczne i radziecka precyzja Confused


No przecież to z założenia pojazd asymetryczny. A tak nawet jak odepniesz kosz to dalej będzie dwuśladowy wypas Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 12:48, 04 Lis 2012    Temat postu:

Tulejka w kole ta w zabieraku ma się opierać o tulejkę wewnątrz dyfra (tą z filcem). ta z kolei ma się opierać o wypust dekielka dyfra (ten na który zakłada się łożysko 6207). Jak tam coś kiedyś kręciło się bo oś była niedokręcona to może być podtarte i nie trzymać wymiaru. Zakładam że w kole jest właściwy wymiar i układ tulejek, wtedy trzeba dorobić odpowiedniej długości tulejkę do dyfra (niestety robieranie dyfra). Inaczej koła nie będą zamienne.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 20:43, 04 Lis 2012    Temat postu:

Tadzioh dzięki za sugestię, przyjrzę się temu, założę drugie koło zobaczymy jak się ułoży.

Cyrograf15, niestety myślałem o tej samej tulejce co Ty Smile Na pewno tam zajrzę bo i tak czeka mnie demontaż żeby włożyć skrzynię i wałek kardana (jedno z bardziej idiotycznych rozwiązań w tym motocyklu)

PS. da się użyć wałka kardana z (uproszczę) urala tylko po to żeby przejść do testów drogowych skrzyni bez ciągłego demontowania tylnego zawieszenia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 22, 23, 24  Następny
Strona 18 z 24

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin