Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmiana pieca
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
soviet-tuner




Dołączył: 27 Gru 2020
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wilkszyn

PostWysłany: Pon 22:32, 28 Gru 2020    Temat postu:

quote="siara"]Skrzynia w tym silniku nie jest z tylu...[/quote]

Nie napisałem że ten silnik jest dokładnie identyczny jak dniepr, generalnie podtrzymuje to co napisałem że skrzynia jest z tylu, jednostka napędową w cx jest podzielona w pionie w płaszczyźnie prostopadłej do osi walu na segmenty (z przodu jest taki dekiel z filtrem oloju, później jest segment silnika, a później ostatni w którym jest prądnica, sprzęgło i skrzynia) w rusinach jest kolejność od przodu : "silnik-sprzęgło-skrzynia-wal" a w cx sprzęgło jest tak jakby z boku silnika a nie na wale (w dużym skrucie można sobie wyobrazić to tak :weź silnik np od Harleya, obróć go o 90 stopni - masz wtedy "v" w poprzek a za nią sprzęgło i skrzynie z tym że w miejscu w którym wychodzi koło posowe (zębatka) jest wal kardana) nie wiem jak to czytelnie opisac
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3310
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 1:18, 29 Gru 2020    Temat postu:

Nie! W CX skrzynia jest pod wałem a sprzęgło z przodu silnika, całkowicie odmienna konstrukcja od Ruska, właściwie to od czegokolwiek Very Happy
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siara




Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 67
Przeczytał: 36 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zyrardow

PostWysłany: Wto 8:21, 29 Gru 2020    Temat postu:

No wlasnie, wiem, bo mam CX...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
soviet-tuner




Dołączył: 27 Gru 2020
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wilkszyn

PostWysłany: Wto 8:40, 29 Gru 2020    Temat postu:

W tej kwesrji możesz mieć jednak rację - pomysł na taki przeszczep pojawił się 12 lat temu, wtedy szukałem informacji (nie dla siebie, kolega miał Mt 10, nawet w nie najgorszym stanie kupił, po kilkudziesięciu km przejechanych i ciągłych klopota z gaźnika i kupił nowe dobrej jakości, nie china, problem zniknął ale wyszły cyrki z zaplonem, zmienił na elektroniczny, zaraz po tym ustawiliśmy luzy na zaworach ale mimo to z lewej głowicy dochodziły dziwne dźwięki, zdielismy głowice, zalaliśmy kanały ropa, na drugi dzień okazało się że ropa przesączyła się przez zawór wydechowy (wyklepane gniazdo) dałem do regeneracji (nowe prowadnice, zawory i gniazda) problem ustąpił, dniepr łatwiej odpalał i zwawiej jechał - więc prądnice szlak trafił - kolega kupił alternator, założyliśmy i było ok, pojechał na koniec wioski i z powrotem - i rozpieprzył się dyfer... Kupił cały nowy z wałem i sprzegielkiem - wymienił i wszystko git, zrobił może kilkadziesiąt km i coś się znów spieprzyło - tego było za wiele, dniepr poszedł do garażu a po roku lub dwuch został sprzedany - jeszcze przed sprzedażą zacząłem szukać silnika na podmianę bo to co oryginał reprezentował to tragedia - od tamtej pory minęło 12 lat i przyznaje ze mogłem przez ten czas coś źle zapamiętać MOJA WINA - MOJA WINA - MOJA BARDZO WIELKA WINA. Natomiast podtrzymuje ze ten silnik to jakaś Alternatywa - wal kardana ma, w dodatku po właściwej stronie. A modernizację co prawda są konieczne, ale przy takich przeszczepach zwykle nieuniknione. Silniki bmw są obiektywnie chyba najlepsza Alternatywa, ale w czasach gdy badałem temat, w Niemczech widywałem całe CX500 tańsze niż sam silnik bmw

Ja sam osobiście mam 13motocykli w tym jeden trójkołowy made in cccp ale nie dniepr. Chcę kupić niedługo mt12 lub mt16 bo zależy mi na napędzie że względu na planowany cel wyprawy - jeśli jednak będę miał takie kłopoty jak mój kolega (zrobię najpierw generalke silnika) to też wymienię silnik, z tym że dla siebie wylała Lem 3 cylindrowego małego dieselka wolnossacego - i w tym kierunku będę szedł. Nie chodzi tu o moc maxymalna, tylko o długa pracę i nie wysokie spalanie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siara




Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 67
Przeczytał: 36 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zyrardow

PostWysłany: Wto 15:55, 29 Gru 2020    Temat postu:

Silnik Moto Guzzi 1000 to dobra alternatywa. No i nie kosztuje tyle co Bawara.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3310
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 17:03, 29 Gru 2020    Temat postu:

Gutek jest fajny, tyle że ruska rama jest do niego za krótka i za niska. Prościej do Gutka zrobić wóz jak przeszczepić taki silnik do Ruska.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siara




Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 67
Przeczytał: 36 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zyrardow

PostWysłany: Wto 18:30, 29 Gru 2020    Temat postu:

Bylo juz zrobione i dziala. U nas jeden taki jeszcze jezdzi, drugi poszedl w swiat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3310
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 18:42, 29 Gru 2020    Temat postu:

Widziałem ten pojazd, ramie też się przyjrzałem. Duża przeróbka, z Ruska to tam papiery były, reszta wybudowana Very Happy
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
soviet-tuner




Dołączył: 27 Gru 2020
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wilkszyn

PostWysłany: Śro 11:17, 30 Gru 2020    Temat postu:

Skoro guzzi 1000 jest za duży to są przecież mniejsze gutki - 500 i 350 - są napewno drobniejsze, a wersja 350 która okrzyknie ktoś "za slaba" ma 27km - a jeśli dobrze kojarzę to dolniaki 750 mają 22...26 koni. 500 nie pamiętam jaka miała moc

Ostatnio zmieniony przez soviet-tuner dnia Śro 19:41, 30 Gru 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siara




Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 67
Przeczytał: 36 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zyrardow

PostWysłany: Śro 21:47, 30 Gru 2020    Temat postu:

Mam Guzzi 500 w wersji Nato- 36 koni odprezona, zywilna 500 ma 50
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Wto 10:35, 05 Sty 2021    Temat postu:

A nie prościej zrobić zaprzęg na np. Hondzie St 1100 albo starym Gold Wingu? A co z przeróbkami z lat minionych, typu Garbus, ZAZ? Jest jeszcze opcja na silniki alfa romeo lub subaru, jesli koniecznie musi być bokser.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gargamel




Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 14
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin

PostWysłany: Czw 16:30, 07 Sty 2021    Temat postu:

Roy napisał:
A nie prościej zrobić zaprzęg na np. Hondzie St 1100 albo starym Gold Wingu? A co z przeróbkami z lat minionych, typu Garbus, ZAZ? Jest jeszcze opcja na silniki alfa romeo lub subaru, jesli koniecznie musi być bokser.


W pełni popieram przeróbkę japoni. Z garbusami czy Zaz-ami kombinowało się jak nie było nic innego. Teraz kupujesz Paneuropean, doczepiasz ruski kosz i jazda. Ewentualnie zmieniasz koło kosza. I masz gotowca. Zawieszenie, hamulce, ładowanie, silnik wszystko działa na tip top. No i cena niższa niż silnik garbatego po remoncie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3310
Przeczytał: 46 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:05, 12 Sty 2021    Temat postu:

ZAZ
https://www.youtube.com/watch?v=W3ybVKOOHZ4
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin