Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wysprzeglik ze stali nc 6 poprawiony
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 326
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Czw 5:31, 18 Paź 2018    Temat postu: Wysprzeglik ze stali nc 6 poprawiony

Koledzy co powiecie na temat takich wysprzeglików ze stali gatunkowej nc6 twardość to około 26-28 hrc bez dodatkowego utwardzania po utwardzeniu i odpuszczeniu twardość nawet do 62hrc gdzie ruski wysprzęglik po sprawdzeniu twardości ma 0hrc,zrobiłem narazie jedną sztukę do pokazania,ruską gumke zastąpiłem dwoma oringami wysprzeglik jest grubszy oryginalny ma 8mm a mój ma 10 mm,na tych oringach ładnie suwliwie lecz z lekkim oporem wchodzi w wałek sprzęgłowy,chciałbym poznać wasze zdanie odnośnie tych oringów,moim zdaniem to chyba lepsze niż ten ruski gniot który często rozpuszcza sie po kontakcie z olejem. URL=https://images90.fotosik.pl/58/2993cdf56bc774eb.jpg][/URL]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2956
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 7:11, 18 Paź 2018    Temat postu:

U mnie fabryczny został w jednym miejscu podtarty przez wałek (prawdopodobnie wałek wiercony z dwóch stron). 2 mm grubszy to nawet młotem bym nie zamontował.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 326
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Czw 7:24, 18 Paź 2018    Temat postu:

O właśnie czyli są jakieś różnice w wałkach,ja przymierzałem u siebie w trzech wałkach i było w każdym tak samo,czyli może nie pasować w każdy wałek,ale mam też fi 8 wysprzęgliki z nc tylko zrobione na wzór orginału nie na oringi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 594
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 8:00, 18 Paź 2018    Temat postu:

Ja bym chętnie wypróbował, bo te ruskie to faktycznie z gwoździa zrobione i to drewnianego Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2956
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 9:00, 18 Paź 2018    Temat postu:

Ja sobie wytoczyłem z byle czego, znaczy kawałka pręta co się koło tokarki plątał. To nie musi być jakoś specjalnie twarde. Fabryczny zatarł mi się o wałek, dorobiłem taki z delikatnym podtoczeniem w tym miejscu. Podobnie tego typu podtoczenia robiłem na laskach popychaczy, ale ma grubsze od fabrycznych.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 326
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Czw 9:17, 18 Paź 2018    Temat postu:

W moich wałkach ten dorabiany z nc wysprzęglik fi 10 ma jeszcze 2 mm luzu a z oringami ładnie pasownie wchodzi,ciekaw jestem czy więcej jest takich wałków z przewężeniem czy akutat tobie trafił sie taki egzemplarz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2956
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 9:38, 18 Paź 2018    Temat postu:

Nie wiem, nie chce mi się rozbierać skrzyni, zwłaszcza że poprawnie działa. Tak było łatwiej. Znajomy miał ten sam problem, tam wystarczyło przytarcie pilnikiem wyrównać na tokarce.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 876
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Czw 13:42, 18 Paź 2018    Temat postu:

Sprzedaj mi jeden. Mi się jeden ukręcił w turystyku, nie chciałbym tego na wyścigu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 326
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Czw 17:38, 18 Paź 2018    Temat postu:

brzytwa napisał:
Sprzedaj mi jeden. Mi się jeden ukręcił w turystyku, nie chciałbym tego na wyścigu.

Nie ma sprawy brzytwa tylko powiedz czy chcesz żeby ci go zachartować czy zostawić na około 26-28hrc?jeśli ci bardzo sie nie spieszy to poczekaj az zrobie więcej sztuk i zachartuje a jeśli wolisz nie chartowany to będzie od ręki tyylko powiedz jaka skrzynia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Pią 13:57, 19 Paź 2018    Temat postu:

A jaka cena za hartowany pod skrzynie Dniepra ze wstecznym? Resztę kompletu również dorabiasz, w sensie tłoczek wysprzęglika i grzybek już pod łożysko igiełkowe?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 326
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Pią 18:56, 19 Paź 2018    Temat postu:

Roy napisał:
A jaka cena za hartowany pod skrzynie Dniepra ze wstecznym? Resztę kompletu również dorabiasz, w sensie tłoczek wysprzęglika i grzybek już pod łożysko igiełkowe?

Biorąc pod uwage cene około 20 zeta za ruskiego kiczowatego wysprzęglika myśle ze 35 zł chyba nie będzie zdzierstwem za pręt tylko daj znać czy chcesz na oringach czy na ruskiej gumce i czy fi 8 czy 10mm.grzybki będe narazie robił do tulei które wystawiłem na forum jak już będe miał troche więcej czasu to narobie więcej sztuk,tłoczków narazie nie robie z braku czasu puki co będą tuleje z grzybkami i pręty wysprzęglika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 326
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Nie 7:52, 21 Paź 2018    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Tak wyszły grzybki na dwa oringi,powiem wam ze pasownie jest bardzo,oringi musiałem bardzo dużo utopić w grzybku bo inaczej wcisńąć sie nie dało,te które widać na pierwszym zdjęciu będą hartowane i szlifowane na wymiar dlatego mają jeszcze ten kruciak to poto żeby na szlifierke można było w kły wsadzić,
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 876
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Nie 17:00, 21 Paź 2018    Temat postu:

Potrzebuję do skrzyni dnieprowskiej, i mogę poczekać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Wto 22:51, 23 Paź 2018    Temat postu:

Ja piszę się na pręt hartowany, pod O-ring ale szczegóły podam po weekendzie. Muszę sprawdzić jak u mnie wygląda przelot wałka i czy fi10 wejdzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 326
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Śro 5:59, 24 Paź 2018    Temat postu:

Ok,narazie tocze w wolnych chwilach,i musze poczekać az będzie co hartować w robocie to wtedy sie dorzucę z wysprzeglikami
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin