Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Legalność Dniepra w PL

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł88




Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:07, 25 Paź 2018    Temat postu: Legalność Dniepra w PL

Ostatnio trafiłem na taki artykuł
[link widoczny dla zalogowanych]

I z innej beczki mam taka sytuacje. W rodzinie mam HD z lat 70, który fabrycznie nie jest/nie był wyposażony w kierunkowskazy. Diagnosta "w pierwszym czytaniu" odmówił podbicia przeglądu rej. jako, że pojazd nie spełnia warunków dopuszczenia do ruchu. Oczywiście diagnosta poległ w temacie i przegląd ostatecznie podbił. Czyli przepis odnośnie (może nie rejestrowania, ale dopuszczenia do ruchu) pojazdu wg. wskazań fabrycznych/tamtejszych przepisów z danego okresu a nie polskiego prawodawstwa niby wchodzi w grę.

I teraz pytanie: Czy ktoś zna kogoś kto rejestrował Dniepra po 01.01.2003 na białe tablice ? Nie przerejestrowywał na siebie Smile , ale rejestrował z blach ukraińskich/litewskich/rosyjskich czy innych białoruskich na nasze rodzime - białe. ANYBODY ? Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Pią 5:11, 26 Paź 2018    Temat postu:

Jest multum ludzi którzy rejestrują je bez problemu. W tym artykule chodzi o coś zupełnie innego. Były serie dnieprów które wychodziły z fabryki bez nabitego numeru ramy, a w dowodzie rejestracyjnym w tym polu było oznaczenie b/n czyli po rusku biez nomiera- u sowietów w pewnym okresie ważniejszy był numer silnika niż nr ramy, u nich sporo rzeczy jest na odwrót. Ja sam miałem takiego, ale handlarz od którego kupowałem był dość uczciwy i uprzedził mnie, że w moim wydziale komunikacji mi tego nie zarejestrują więc dorzucił do zestawu pakiet dokumentów z innego motocykla. Natomiast czytałem tu na tym forum, że ktoś zarejestrował na białe blachy dniepra bez numeru ramy. Podsumowując- dniepr z numerem rejestrujesz bez problemu, a dniepr bez numeru to już zależy od wydziału komunikacji jaką mają wiedzę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grigorius




Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 11:02, 26 Paź 2018    Temat postu:

Motocykle, więc i Dniepry z Białorusi w większości są bez numerów ramy i właśnie taka adnotacja widnieje w paszporcie. Generalnie wygląda to tak, że w paszporcie jest numer silnika, w rubryce numer ramy jest b/n a na tabliczce znamionowej jest model, rok produkcji i numer "ИЗДЕЛИЕИ", który jest taki sam jak numer silnika. Ale zaznaczam że nie jest to ani numer silnika ani numer ramy. Z tłumaczenia wychodzi że po naszemu to "Produkt".

Ostatnio zmieniony przez grigorius dnia Pią 11:12, 26 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
euro




Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:03, 26 Paź 2018    Temat postu:

meter30 napisał:
Jest multum ludzi którzy rejestrują je bez problemu. W tym artykule chodzi o coś zupełnie innego. Były serie dnieprów które wychodziły z fabryki bez nabitego numeru ramy, a w dowodzie rejestracyjnym w tym polu było oznaczenie b/n czyli po rusku biez nomiera- u sowietów w pewnym okresie ważniejszy był numer silnika niż nr ramy, u nich sporo rzeczy jest na odwrót. Ja sam miałem takiego, ale handlarz od którego kupowałem był dość uczciwy i uprzedził mnie, że w moim wydziale komunikacji mi tego nie zarejestrują więc dorzucił do zestawu pakiet dokumentów z innego motocykla. Natomiast czytałem tu na tym forum, że ktoś zarejestrował na białe blachy dniepra bez numeru ramy. Podsumowując- dniepr z numerem rejestrujesz bez problemu, a dniepr bez numeru to już zależy od wydziału komunikacji jaką mają wiedzę.

Rejestrowałem MW oczywiście bez numeru ramy, diagnosta po rozmowie tel z panią dyrektor wydziału komunikacji zażądał opini rzeczoznawcy stwierdzającej ze tych numerów fabrycznie nie było.
Wada takiego rozwiązania to koszt opini, można numer samemu nabić będzie taniej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siwawy




Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 8:21, 27 Paź 2018    Temat postu:

Dniepr k650 69r kupiony z urzedu celnego ,opinia rzeczoznawcy tylko numer na tabliczce oryginalnej pięć cyfr bez numeru na ramie teraz na wiosne 2018 zarejestrowalem. Bez lusterek bez kierunkow diagnosta nierobil problemow cepik troche sie krztusił ale łyknol
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł88




Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:40, 28 Paź 2018    Temat postu:

euro napisał:

Rejestrowałem MW oczywiście bez numeru ramy, diagnosta po rozmowie tel z panią dyrektor wydziału komunikacji zażądał opini rzeczoznawcy stwierdzającej ze tych numerów fabrycznie nie było.
Wada takiego rozwiązania to koszt opini, można numer samemu nabić będzie taniej

Ale jak go wprowadzisz w tamtejszy dowód rejestracyjny, później w paszport etc. ? A jeśli Ci wykażą (w takim przypadku jak Twój), że sam wymyśliłeś nr. seryjny i próbowałeś na jego podstawie uzyskać legalne dokumenty ?


Ostatnio zmieniony przez Paweł88 dnia Nie 18:42, 28 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3932
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 19:04, 28 Paź 2018    Temat postu:

H-D WLA ma fabrycznie jedynie numer silnika. Znaczy wszystkie w PL są nielegalne?
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
euro




Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:15, 28 Paź 2018    Temat postu:

Paweł88 napisał:
euro napisał:

Rejestrowałem MW oczywiście bez numeru ramy, diagnosta po rozmowie tel z panią dyrektor wydziału komunikacji zażądał opini rzeczoznawcy stwierdzającej ze tych numerów fabrycznie nie było.
Wada takiego rozwiązania to koszt opini, można numer samemu nabić będzie taniej

Ale jak go wprowadzisz w tamtejszy dowód rejestracyjny, później w paszport etc. ? A jeśli Ci wykażą (w takim przypadku jak Twój), że sam wymyśliłeś nr. seryjny i próbowałeś na jego podstawie uzyskać legalne dokumenty ?

Oryginalność rzeczoznawca stwierdził na podstawie oryginalnej tabliczki znamionowej😀
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin