Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szprychy- jaka powłoka ochronna?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 440
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 15:45, 25 Lis 2016    Temat postu:

Zbuduje Ci, wycentruje i wyważę! Nowe koła a szczególnie do motocross łatwo się robi. Szarych proste, zaplot prosty tylko offsetu trzeba przypilnować. W zabytkach jest trudniej i obręcze też rzadko przypominają okręgi Smile

Ostatnio zmieniony przez marcello dnia Pią 15:46, 25 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2418
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 16:00, 25 Lis 2016    Temat postu:

Miałem koło z szprychami w chromie technicznym. Gdyby nie przypadek że zostało zburzone wraz z wózkiem przy pomocy Malca (który dachował na tę okoliczność), pewnie miał bym do dziś. Marcello możesz to jakoś merytorycznie wyjaśnić miast nabijać kompletnie bezsensowne posty?
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3422
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 16:06, 25 Lis 2016    Temat postu:

Zaplecione będzie, ważyć nie trzeba- ja z tych co uważają, że jak nie latasz 200km/h to ważenie jest równie potrzebne jak pani lekkich obyczajów majtki.

Przy czym majtek im nie odmawiam. A lekkie obyczaje pochwalam nawet. To piszę tak gdyby ktoś miałby sie znów obrazić Wink

Ile taka rozkosz centrowania będzie mnie kosztować?

No i dalej nie podjęliśmy decyzji co za powłokę za**bać na szprychulce %)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
muzyk1418




Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 9
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:00, 25 Lis 2016    Temat postu:

Price wiem jak sie jezdzi enduro bo sam śmigam
[link widoczny dla zalogowanych]
Link do forum wuseka.pl Ci dałem bo tam gościu się ogłasza.
Chromy jak sam pisze robią dla Hartmana. Dobrze położony powinien wytrzymać nawet na Tenerze[/img]


Ostatnio zmieniony przez muzyk1418 dnia Pią 17:03, 25 Lis 2016, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 22:02, 25 Lis 2016    Temat postu:

MArcelo masz slabe pojecie o twardosciach stali materiałoznawstwie itd. nie masz pojęcia jak sie zachowują stale przy pewnych operacjach i szprychy nigdy nie byly wykonane ze stali zwyklej jakości .Ja sie tym zajmuje bo to moja praca hehehe .
Zrobilbym Ci wykladzik i bym Cie wbił w beton ale jestes uparty i twoje posty sa puste jak bęben wiec szkoda słów.
Powrót do góry
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 440
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 22:16, 25 Lis 2016    Temat postu:

Uparliście się na ten chrom techniczny Smile
To powłoka którą kładzie się bezpośrednio na stał, bardzo cienka i bardzo twarda. Jej zadaniem jest wzmocnić stal tam gdzie występuje tarcie np. lagi lub jakieś tuleje które się obracają lub przesuwają. Te elementy w znikomy stopniu mogą się odkształcać bo powłoka popęka, brak warstwy pośredniej daje znikome właściwości antykorozyjne. W obecności oleju czy smaru oczywiście będzie nieśmiertelny, ale słońce woda deszcz i będzie złaził jak skóra Angola na Majorce Smile.
Szarychy w kole mocno pracują (popatrz jak odkształcenia się koło jak jedziesz na dwóch kołach z wózkiem w powietrzu) dlatego materiał jak i powłoki muszą być w miarę elastyczne. Mikropeknięcia w "zwykłym" chrome odsłaniają dopiero nikiel i miedź (ta jest bardzo elastyczna) i korozją nie ma jak dobrać się do stali. Miedź daje też ochronę na poziomie mikroogniw.

Cynk z Wikipedii bo już mi się nie chce rzeźbićSmile Powłoka cynkowa wykazuje w warunkach miejskiego środowiska korozyjnego od kilku do kilkunastu razy większą odporność korozyjną od stali nieocynkowanej. Dzieje się tak dlatego, że potencjał standardowy cynku jest znacznie bardziej elektroujemny niż potencjał żelaza. W pierwszej kolejności będzie korodował cynk, a produkty jego korozji będą spowalniać dalszą korozję. W przypadku przerwania szczelności powłoki cynkowej, będzie ona w dalszym ciągu chronić materiał bazowy przed korozją. Zjawisko to nosi nazwę protektorowania.

A inox to stal z dodatkiem przede wszystkim chromu (ponad 11%) co niemal zatrzymuje korozję i bardzo podnosi odporność stali na czynniki atmosferyczne i chemiczne. Jednak taka stał jest twardsza i co za tym idzie bardziej krucha. Ale szarychy że stali nierdzewnej sprawdzają się dosyć dobrze dopóki koło jest zwarte. Stalowe szarychy możesz gubić i jakoś pojedziesz a nierdzewka pośpiechu się jak koronka....


Ufff
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 440
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 22:27, 25 Lis 2016    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
MArcelo masz slabe pojecie o twardosciach stali materiałoznawstwie itd. nie masz pojęcia jak sie zachowują stale przy pewnych operacjach i szprychy nigdy nie byly wykonane ze stali zwyklej jakości .Ja sie tym zajmuje bo to moja praca hehehe .
Zrobilbym Ci wykladzik i bym Cie wbił w beton ale jestes uparty i twoje posty sa puste jak bęben wiec szkoda słów.


A co to jest "zwykła stal" ? Poza tym użyłem tego w kontekście "inna niż inox"
W moim poście nie zajmowałem się ani materiałoznastwem ani twardościami stali. Więc przeczytaj ze zrozumieniem a pózniej proszę o wykład, bo chętnie się czegoś nauczę. I w sumie to nie wiem po co jest Twój post? Nic nie wnosi do tego wątku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 440
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 22:30, 25 Lis 2016    Temat postu:

Prince napisał:
Zaplecione będzie, ważyć nie trzeba- ja z tych co uważają, że jak nie latasz 200km/h to ważenie jest równie potrzebne jak pani lekkich obyczajów majtki.

Przy czym majtek im nie odmawiam. A lekkie obyczaje pochwalam nawet. To piszę tak gdyby ktoś miałby sie znów obrazić Wink

Ile taka rozkosz centrowania będzie mnie kosztować?

No i dalej nie podjęliśmy decyzji co za powłokę za**bać na szprychulce %)


Statyczne wyważanie to 10 minut i na pewno nie zaszkodzi nawet przy 40 na godzinę, a pomijając komfort - łożyskom jest przyjemniej i oponce Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 22:37, 25 Lis 2016    Temat postu:

Weź już skończ pffffffffff Smile)))
Powrót do góry
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3422
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 23:46, 25 Lis 2016    Temat postu:

Cytat:
Statyczne wyważanie to 10 minut i na pewno nie zaszkodzi nawet przy 40 na godzinę, a pomijając komfort - łożyskom jest przyjemniej i oponce Smile


Jasne. Przez kolejne 10 minut az ją zetrę o te kilka gram. Już cyrkiem jest dla mnie ważenie kółek z nowymi kostkami. Olewam ważenie swoich kółek. A to w jakiejś tam części mój zawód Wink Fakt, że łożyska wymieniam dość często. Ale nie dopuszczam do chwili gdy mogłyby być już zmęczone. Poza tym bywa, że opony zmieniam dwa razy w tygodniu wiec kichanie sie z ważeniem za każdym razem... Wink No serio. Za ciężarki robi błoto i kamienie w bieżniku( o ile akurat jakis jest).

Dobra reasumijąc. Chrom techniczny tak - pod warunkiem zastosowania podkładu. Ten podkład to może byc nikiel. Nikiel nie jest tak twardy jak chrom ale też nie tak mięciutki jak kaczuszka i plastyczny jak ocynk. Zatem wystarczy dać szprychy do niklu i będzie super?


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Sob 0:00, 26 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 440
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 1:43, 26 Lis 2016    Temat postu:

Nie Smile. Szarychy z nierdzewki [link widoczny dla zalogowanych] masz ładny opis co i jak i po co...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 440
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 1:49, 26 Lis 2016    Temat postu:

Niemieckie WWS [link widoczny dla zalogowanych] to też klasyka gatunku produkują szprychy od ponad 100 lat z charakterystyczną koniczynką na główkach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2418
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 7:54, 26 Lis 2016    Temat postu:

Jak już jesteśmy przy szprychach, gdzie można dorobić na zamówienie takie co działają i nie kosztują fortuny?
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 436
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Sob 18:50, 26 Lis 2016    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Jak już jesteśmy przy szprychach, gdzie można dorobić na zamówienie takie co działają i nie kosztują fortuny?
Wojtek


[link widoczny dla zalogowanych]

Polecam sam dorabiałem do BMW ,3zł szt w pięknym ocynku. Jeżdżą aż miło i nic się nie dzieje Na zamówienie mogą być i z nierdzewki.Chłop wie co robi i na metalurgi też się zna,bo ku..a z tego żyje.I proszę przestańcie już pisać bzdury o drutach do koła i o jakiś kosmicznych technologiach .Ludzie co z wami nierdzewka ,tytan, chromy.zaraz będzie ,że najlepszy drut fi 12mm.po co to wam.Po co się wo gule pieprzyć z dorabianiem tu są gotowe za dobre pieniądze i to jest cena z nyplem.W serwisie BMW chcieli za szprychę 15 zł za nypel 7.50,no to mnie normalnie ręce opadły to wszystko razy 80 na dwa koła.A tu proszę 240 zł na dwa kółka plus 4 w gratisie i bajka ,pięknie sie zaplata ,piękny ocynk na życzenie i chrom.
Dlatego skończta już te bzdury,bo naprawdę nie ma sensu łatać starego gówna bo się narobicie na polerujecie ,zapłacicie za chromy ,ocynki ,miedziowania ,a jak przyjdzie już zapleść koło to i tak w ostatnim momencie jakaś strzeli ,bo to wszystko już umęczone i osłabione zębem czasu.
Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czyzyk




Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:14, 26 Lis 2016    Temat postu:

staaary
to chyba najsensowniejszy post w całym wątku
podsumowuje wszystko Smile)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin