Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Spis zachowanych M-72
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WESTA 78




Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:51, 08 Mar 2011    Temat postu:

Moja ema to trochę kundel z WZM ale numery ramy są oryginalne(44332) i typ ramy wskazuję na 52rok,czyli by się zgadzało z tą tabelką.
Numer silnika wygląda na oryginalny ale jest bardzo niski(6078)i nie ma wybitego roku produkcji.Tabliczki nie ma a rok produkcji to59 ale to wzm.
Pozdrawiam Maciej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 8:02, 09 Mar 2011    Temat postu:

agrupa napisał:
ja mam np. dwie oryginalne tabliczki z IMZ 56 i 59r.

A nie pokazałbyś fotek? Very Happy Interesuje mnie szczególnie ta tabliczka z 1956-go.

Mój wniosek z analizy dostępnych danych jest na razie taki, że IMZ i KMZ miały własne, wzajemnie nie skorelowane rejestry numeracji. Fabryka KMZ zaczęła produkcję później, więc nadawane przez nią numery są o wiele (ok. 20.000 w latach 50-tych) niższe niż te z IMZ.
Z tego co zdążyłem zauważyć to główny problem przy identyfikacji rocznika ramy to rozpoznanie producenta (IMZ lub KMZ) - oczywiście zakładam typową sytuację braku tabliczki znamionowej lub jej nieczytelność. Czy mógłby ktoś podać główne cechy charakterystyczne wyróżniające ramy tych producentów?

Jeszcze prośba do WESTA 78: Czy mógłbyś nieco doprecyzować opis numeracji swojej emki? Albo ja jestem ciężko kapujący Wink


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Śro 8:03, 09 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
WESTA 78




Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:44, 09 Mar 2011    Temat postu:

Ok.
Moja emka jest z wzm a tam jak sprzedawali je do cywila to nikt nie dbał o rok produkcji nadawali jak im się podobało, większość emek jaki spotkałem które były remontowane w wzm miała rok produkcji 57,59,60.Moja to 59r.
Oczywiście są to tylko moje spostrzeżenia.
Rama: duże wzmocnienia a dolne mocowanie kosza na stałe,według tego co wyczytałem na oppozit takie ramy były produkowane w 51-52roku.
Numer ramy to 44332 więc by się zgadzało na 52rok.
Numer silnika to 6078 ,nie ma wybitego roku produkcji,bicia wyglądają na oryginalne ale jest to przeszczep wzm.
Pozdrawiam Maciej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 14:52, 09 Mar 2011    Temat postu:

WESTA 78 napisał:
Moja emka jest z wzm a tam jak sprzedawali je do cywila to nikt nie dbał o rok produkcji nadawali jak im się podobało, większość emek jaki spotkałem które były remontowane w wzm miała rok produkcji 57,59,60.


To by tłumaczyło dlaczego moja emka ma w papierach rok produkcji 1960, pomimo, że wszystkie detale świadczą o starszej produkcji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 14:56, 09 Mar 2011    Temat postu:

Nie wiem czy to juz reguła ale k750W które sluzyły w LWP też zjeżdzały do cywila z papierami Emki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 13:10, 21 Kwi 2011    Temat postu:

Jeszcze jeden egzemplarz z wiarygodną tabliczką i papierami:
[link widoczny dla zalogowanych]
- zdaje się, że KMZ - sądząc po papierach ("..иевский Мотоциклетний Завод"),
- rocznik: 1954 (22 II),
- rama: 5022
- silnik: 6137
- skrzynia: 5400,
- "koljaska": 866
- opis: koła "półbębny" i przedni błotnik nowszego typu ("wysoki"), wózek na drążku skrętnym.

Porównując te dane do tabelki od której zaczęliśmy niniejszy wątek ... nic mi nie gra. Ale będę konsekwentnie dociekał dalej Rolling Eyes


Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Czw 13:28, 21 Kwi 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor




Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:50, 21 Kwi 2011    Temat postu:

Spiker napisał:
Jeszcze jeden egzemplarz z wiarygodną tabliczką i papierami...

Oooo! Mój dobrodziej..

Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Śro 19:54, 27 Kwi 2011    Temat postu:

Może ta wiedza się przyda komu , więc się dołożę , pozostałość z dawnych czasów, znalezisko piwniczne.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
IMZ, rocznik 1957, M72M, rama 148350 ? silnik 164715? piszę ze znakami zapytania, ponieważ mało są numery czytelne, odczytywałem je metodą ołówka i kartki , drobne błędy mogą być ,lecz niewielkie.
I zgadzało by się z tabelką z pierwszego postu.
Aha tabliczka jest z cienkiej stalowej blachy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:39, 27 Kwi 2011    Temat postu:

Przerejestrowywałem w latach 90 tych eme i miałem na nią dowód rejestracyjny z 1956 roku, taki wielki i tam nie było roku produkcji, nie było nawet rubryki, więc urzędas spytał o rok produkcji więc od razu palnełem 1945 z uśmiechem na twarzy a on to wpisał . Przy wymianie tych starych dowodów rejestracyjnych na nowe w wielu a nawet w wiekszości przypadków rocznik był wyssany z palca, więc dokumenty jako wiarygodne trzeba brac z przymróżeniem oka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dzikijunak




Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie 10:43, 01 Kwi 2012    Temat postu:

post usunięty

Ostatnio zmieniony przez dzikijunak dnia Wto 8:28, 03 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 19:16, 01 Kwi 2012    Temat postu:

Był już taki temat odnośnie nr silników i lat produkcji.
Wypisałem tam kilka nr silników i roczników, które przewinęły się przez moje ręce.
Warto jeszcze rozróżnić blok na IMZ i KMZ.
Ciekawe dla mnie jest to, że nie spotkałem bloku z 45 roku - ciekawe jaki nr był w okolicach maja Smile

Ostatnio wpadł mi blok z 4 49 - numer 257xx
i blok prod KMZ bez daty
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 7:57, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Mam papier z 1975 roku i nr silnika 2097x nr ramy 1933x a rocznik to 1955
Nie podaje całych numerów bo licho nie śpi Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dzikijunak




Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Pon 15:03, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Widać więc, że ładnie się zgadza z numerację KMZ.

pozdr Smile

Emek oba zakłady zrobiły więc ok. 300.000 egz.

Proszę aby ktoś wytłumaczył dlaczego podawanie numerów jest niebezpieczne?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 486
Przeczytał: 10 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Pon 19:09, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Proszę aby ktoś wytłumaczył dlaczego podawanie numerów jest niebezpieczne?

Bo Kużnia Sułkowice podpatrzy Twisted Evil


Ostatnio zmieniony przez Steegen dnia Pon 19:10, 02 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:33, 02 Kwi 2012    Temat postu:

Bierze te numery ktos i tłucze na emie od ruskich i składa do sądu podanie o zasiedzenie , że niby ma 3 lata i dostał w prezęcie , sąd po 3 miechach daje mu akt własności i idzie do rzeczoznawcy aby stwierdził oryginalnośc i leci rejestrować na zabytek a w urzędzie sprawdzą czy nie kradziona, czy w polsce była zarejestrowana a była i dadza dowód rejestracyjny.
A prawdziwy właściciel idzie sprzęt przerejestrowac powiedzmy po roku bo nigdzie sie mu nie spieszy i zoonk , sprawa na policji i udowadnianie kto ma racje, wole tego uniknąć.
Oczywiście jest to mało prawdopodobne że ktoś tak postąpi ale nie niemożliwe bo Polak ze śwagrem po flaszce to nie takie numery potrafi wywinąć
Czy wiecie że jak komuś za wóde zabiorą prawko to wystarczy sie przemeldowac do innego województwa i zapisac sie na kurs i zdac prawko a starosta nam je wyda!!!!!!!! tak działaja urzędy w polsce i obieg informacji a ten od cyfryzacji mówi że jest zaje...cie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin