Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rejestracja na żółte tablice.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
comet




Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 23:41, 10 Lis 2014    Temat postu: Rejestracja na żółte tablice.

Mam takie pytanie, chociaż temat wydaje się być już oblatany.
Otóż mam propozycję kupna motocykla, wydaje się w okazyjnej cenie, ale bez papierów. Klient odpisał mi, że mogę na żółte... .

Jak to wygląda w praktyce, czy się w ogóle opłaca?
Wiadomo, że sprzęt może być zza wschodniej granicy, sprowadzony nielegalnie i takie tam duperele jak brak cła.
Embarassed
Ktoś się może zapytać z jakiej, czyjej piwnicy go wyciągnąłem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Wto 0:06, 11 Lis 2014    Temat postu:

więcej zachodu (a raczej wschodu) niż to warte i może okazać się że nie zarejestrujesz. ja bym nie ryzykował
Powrót do góry
Zobacz profil autora
comet




Dołączył: 01 Paź 2014
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 0:15, 11 Lis 2014    Temat postu: gabryś

Mam Gabrysia 1302/73 na czarnych.
Nie miałem z nim problem do czasu bum. Gdybym miał na żółtych to po stłuczce inaczej wyliczyli by mi odszkodowanie.
To chyba jedyny plus.

Znalazłem takie coś. Jest to wycinek z artykułu i dotyczy pojazdu sprowadzanego z zagranicy. Nie wygląda to już tak różowo.

Cały proces rejestracji na zabytek będzie kosztował około:

opinia + karty pojazdu – 600zł
badanie techniczne – 300zł
tablice rejestracyjne – samochodowe: 100zł, motocyklowe: 50zł
wydanie pozwolenia czasowego – 12zł
wydanie dowodu rejestracyjnego – 48zł
znaki legalizacyjne i nalepka na szybę – 27,5zł
Urząd Skarbowy – 150zł
tłumaczenia dokumentów – 150zł
Razem: 1437,5 zł (podana cena jest ceną ORIENTACYJNĄ i może się różnić w indywidualnych przypadkach)


Idąc za autorem jedynym dokumentem, który musimy posiadać to umowa kupna sprzedaży z wcześniejszym właścicielem lub inny dowód własności.


Ostatnio zmieniony przez comet dnia Wto 1:23, 11 Lis 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 8:48, 11 Lis 2014    Temat postu:

Gdybym miał na żółtych to po stłuczce inaczej wyliczyli by mi odszkodowanie.

To właśnie największa wada takich tablic. Jeżeli ty jesteś sprawcą i naprawiasz na własny koszt a konserwator mówi ci co i jak masz robić. Jak przyjdzie kupić orginalne fabrycznie nowe części do starego syfa. Znajomy tak zapłacił za zderzak, błotnik maskę i lampę do Chevroleta 12 tyś + robota. Auto warte nie wiele więcej a normalnie starczyło klepnąć i pomalować.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
827628




Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wys Maz

PostWysłany: Nie 14:37, 16 Lis 2014    Temat postu:

Ja mam WFM na żółtych tablicach. Jest z tym sporo problemów. Każdy z oddziałów konserwatora zabytków może mieć troszeczkę odmienną procedurę.
Ogólnie jest problematycznie i drogo. Później nie można dokonywać żadnych zmian, przebudów bez zgody konserwatora, nie można sprzedać za granicę itd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 14:53, 16 Lis 2014    Temat postu:

A próbowałeś sprzedać za granicę? Bo wprawdzie ja nie próbowałem, ale znajomy będący czynnym uczestnikiem warszawskiego automobil klubu powiedział, ze zapis istnieje dla szczególnych przypadków- a na takie masowe padali jak ruski i polskie dmuchawki to idziesz po zgodę i ją dostajesz.
Co do zmian w pojeździe- to niby kto miałby to stwierdzić? Na przeglądzie który robisz RAZ na całe życie dla żółtych tablic?

Takie powielanie tego co sie zasłyszało czy widziałeś przypadek problemów z tymi tablicami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 16:27, 16 Lis 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
827628




Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wys Maz

PostWysłany: Nie 19:48, 16 Lis 2014    Temat postu:

grzeh750 masz rację że podałeś link. Po co się wymieniać jałowymi faktami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bladzik




Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 23:46, 17 Lis 2014    Temat postu:

Kaśke mam na żółtych. Teraz kupiłem Jawe 353 250 z 1958 i simsona sr2e z 1962, oba bez papierów, ponieważ uznałem że zarejestrowanie ich nie przyniesie mi więcej zmartwień.

Odnośnie kosztów to się nie zgodzę:

Cały proces rejestracji na zabytek będzie kosztował około:

opinia + karty pojazdu – 600zł (opinia +BIAŁA KARTA w gdańsku kosztowało mnie 650zl lub konkurecja: Czas realizacji przedmiotowego zlecenia na dzień dzisiejszy to 2 tyg (10 dni roboczych).
Koszt wykonania ekspertyzy zależy od formy:

Z wydrukowaną przez Nas białą kartą, koszty zamkną się w 700 zł brutto.
Samo opracowanie opinii + biała karta w wersji elektronicznej (do wydruku samodzielnie przez klienta), to koszt 500 zł brutto.

Ważną kwestią jest również miejsce postoju pojazdu, czy można nim podjechać do naszego Biura? Czy stoi w Trójmieście czy poza?)
badanie techniczne – 300zł (badanie motocykl 183 zł)
tablice rejestracyjne – samochodowe: 100zł, motocyklowe: 50zł
wydanie pozwolenia czasowego – 12zł
wydanie dowodu rejestracyjnego – 48zł
znaki legalizacyjne i nalepka na szybę – 27,5zł
Urząd Skarbowy – 150zł (rachunek)
tłumaczenia dokumentów – 150zł (tłumaczenie 50zl od strony - strona liczona jak sms od ilosci znakow, a dają tam MASE zbednych znaczkow, ale nr rejestracyjnego jakos zapomnieli wpisac, z czego trudno tłumaczyć coś co nie istnieje jesli kupujesz bez dokumentow)
Razem: 1437,5 zł (w sumie szacuje 970zl na każdy kolejny motocykl - handlarze często mogą tez zalatwic owe dokumenty w cenie 1000zl + koszty rejestracji)


Reasumując koszty rejestracji wcale nie są az tak wielkie, procedura jednak odstrasza. Konsekwencje żółtych tablic są dwojakie. Niestety zniszki na OC to jeden wielki przekret bo składki członkowskie są powalające (chyba 1500zl), przy 90zł/rok ubezpieczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 14:14, 27 Lis 2014    Temat postu:

Dziś zalegalizowałem w skarbowym umowę kupna-sprzedaży wczesnej Kaśki.
Plan na zimę - doprowadzenie Kaśki do stanu - cacuszko.
Potem do Gdańska Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ural80




Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radziejów

PostWysłany: Czw 21:52, 27 Lis 2014    Temat postu:

Co strona to obyczaj. Rzeczoznawca przyjechał do mnie oglądać moje maszyny, ale że dziwnie gadał to pokazałem mu bramę. Przede wszystkim nigdzie nie ma "sztywnego" zapisu, że białą kartę musi wykonać rzeczoznawca. Też bym tego nie wiedział, ale że zadzwoniłem do konserwatora zabytków...dane mi się zmieniły. Jest instrukcja wykonania białej karty - jak pisać, jaki bristol itd. Póki co przedłożyłem 4 białe karty wykonane przeze mnie: K650, K750, M72 i Iż49. Wszystkie są wpisane w rejestr zabytków. Mając białą kartę wykonaną przez rzeczoznawcę, konserwator przyjmuje ją bez weryfikacji. Jeśli białą kartę robicie sami to ktoś z urzędu przyjeżdża i sprawdza, czy ten motor to faktycznie ten motor. I nic za to nie płacicie - leży to w obowiązku konserwatora. W tej chwili mam jeszcze kilkanaście białych kart, które złożę jeszcze w tym roku.
Co do plusów żółtych tablic
1. przegląd bezterminowy
2. nie musi być ciągłości OC
3. jeżeli należymy np do PZMOTU ( składka roczna 60 pln)to OC na rok kosztuje 30pln. W przypadku jednego motoru wychodzi skórka za wyprawkę ale jak ktoś ma więcej...
4. można sprzedawać bez problemu. Jeśli jest to Polska to w dobrym geście jest poinformować o tym konserwatora. Z tego co wiem do krajów UE też mozna sprzedawać bez ograniczeń a dodatkowe formalności są przy sprzedazy poza Unię.
Jeśli ktoś ma pytania czy watpliwości to mój priv tel 605 217 704
Na ile będę potrafił to pomogę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kovalius




Dołączył: 09 Cze 2021
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 22:16, 29 Kwi 2022    Temat postu:

Ponieważ wątek dotyczy zabytków, mam nadzieję, że jego odkopanie nie będzie złamaniem netykiety.
ural80 napisał:
... Wszystkie są wpisane w rejestr zabytków. ...
Co do plusów żółtych tablic
1. przegląd bezterminowy
2. nie musi być ciągłości OC
...

Pierwsze moje pytanie brzmi: czy do ewidencji czy do rejestru. Z tego co wyczytałem wpis do ewidencji wiąże się z mniejszymi restrykcjami konserwatorskimi, a daje te same "plusy". Po drugie, czy są jakieś różnice w procedurze zgłaszania do ewidencji i rejestru? Czy przy wpisie do ewidencji blachy są białe czy żółte? No i po trzecie, czy mógłby ktoś podzielić się wzorem wypełnionej białej karty (oczywiście zanonimizowanej)? Instrukcję znalazłem, ale nie wszystko jest w niej do końca jasne. Może jest ktoś z okolic Lublina, kto już ma taki wpis za sobą i zgodziłby się pogadać przy browarku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 23:34, 29 Kwi 2022    Temat postu:

Ja mam jako pojazd unikatowy, zwykłe blachy i żadnych "+". Tyle że na tej podstawie zarejestrowałem pojazd wycofany z ruchu. Bez wpisów sama ekspertyza.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kovalius




Dołączył: 09 Cze 2021
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 0:52, 30 Kwi 2022    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Ja mam jako pojazd unikatowy, zwykłe blachy i żadnych "+"...

Jeżeli ustawa o ubezpieczeniach w tym brzmieniu jest aktualna, tak jak piszą na stronie [link widoczny dla zalogowanych] i moto ma więcej niż 25 lat, to spełnia definicję pojazdu historycznego (art2, pkt 11) i nie podlega obowiązkowi posiadania "ochrony ubezpieczeniowej przez cały okres, w którym pojazd jest zarejestrowany" (art. 23, pkt2). Inna rzecz, czy to coś daje, jeżeli jeździ się na okrągło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 6:10, 30 Kwi 2022    Temat postu:

To wynika z wieku pojazdu a nie z tego że jest unikatowy.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin