Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rady i przestrogi dla przyszłego posiadacza K-750
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neuropathic




Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin

PostWysłany: Śro 17:12, 30 Lis 2016    Temat postu: Rady i przestrogi dla przyszłego posiadacza K-750

Motocykl chciałbym kupić na początku roku 2017
Moje pytanie tyczy się samej rejestracji, czy kupienie motocykla bez papierów lub z papierami rosyjskimi jest skazane z góry na niemożliwość rejestracji w kraju takiego jednośladu?
Oraz czy gdybym nie był w stanie poradzić sobie z samym silnikiem czy są jacyś zapaleńcy którzy oczywiście odpłatnie mogli by dokonać remontu kapitalnego?


Na co zwrócić uwagę podczas kupna i czego się wystrzegać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 20:47, 30 Lis 2016    Temat postu:

Wystrzegaj się kupowania ruskiego motocykla Smile

1. Można rejestrować jako pojazd zabytkowy, zresztą niedawno taki wątek był omawiany, można kupić polskie papiery, można zrobić odprawę na ruskich. W zasadzie ja będziesz chciał to sobie poradzisz - czasami jest to kwestia ceny.

2. Z silnikiem spróbuj sam sobie poradzić - jest prosty jak cep, ale cep zrobiony z gówna więc większość serwisów motocyklowych ruskim sprzętom mówi NIE! Samemu zrobisz to lepiej lub gorzej co w ruski nie ma dużego znaczenia Smile. Merytoryczną pomoc i łajankę masz na tym forum za free a parę osób za kasę też pomoże w realu Smile.

Jeśli zrobisz to sam to satysfakcja będzie bezcenna (nie mówię oczywiście o szlifach itp.)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
neuropathic




Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin

PostWysłany: Czw 2:09, 01 Gru 2016    Temat postu:

Wiec całkowicie wystrzegać się kupna motocykla sprowadzonego z Rosji?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 8:20, 01 Gru 2016    Temat postu:

Zdecydowana większość jest sprowadzona z ZSRR - tam były fabryki.
Staraj się kupić coś co ma kwity do rejestracji. Jest sporo osób które sprowadza i ma już przygotowane papiery / fakturę - wybór jest spory.

Na pierwsze moto raczej słabym pomysłem jest kupowanie parcha i to jeszcze bez kwitów. Masa zabawy a jeszcze nie wiesz czy ruski Ci się aż tak spodoba Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czeki




Dołączył: 13 Lis 2016
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:40, 01 Gru 2016    Temat postu:

Ja bym teraz wolał kupić zarejestrowanego w Polsce,od kogos kto juz cos przy tym zrobił.Oczywiście trzeba położyć większą monete,ale finalnie to i tak wyjdzie taniej,niż samemu remontowac poszczególne podzespoły,szczególnie jesli trzeba wszystkie prace zlecac podwykonawcą.
Kupić coś do jazdy,przelatać sezon i pomyślec co dalej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
neuropathic




Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin

PostWysłany: Czw 14:18, 01 Gru 2016    Temat postu:

Większość prac wykonam sam ale faktycznie kupowanie trupa może się na mnie zemścić tym bardziej, że będzie mi zależało na pełnym odbudowaniu, proszę mi tylko powiedzieć dlaczego K750 mają różne światła z tyłu? jedne są prostokątne a drugie żółwiki? Nie ukrywam,że szukam modelu z żółwikami. Nie chcę też kupić gotowca bo chciałbym sam coś własnymi rękami zrobić

Oraz pytanie najważniejsze, co jest z tym napędem na koło wózka, jedne modele mają a drugie nie mają jest to podyktowane rocznikiem? Ja osobiście zrezygnował bym z zakupu tego ponieważ będę jeździł maksymalnie po patykach wiec off road odpada a bardziej skomplikowany dyferencjał nie jest mi potrzebny


Ostatnio zmieniony przez neuropathic dnia Czw 15:25, 01 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 16:00, 01 Gru 2016    Temat postu:

Smile no właśnie nawet to jakie pytania zadajesz najlepiej świadczą o tym, że nie powinieneś brać się za ruska Smile. To nie jest motocykl przy którym sobie pogrzebiesz w niedzielne popołudnie - to jest wyzwania i cało etatowa robota, która odpłaci Ci się utopieniem kasy i maszyną, która zawsze będzie Cię wk....
Poczytaj sobie historię odbudowy na różnych forach.
Bo tu nie chodzi o motocykl tylko o to czy jesteś wytrwały, zdeterminowany, szalony i potrafisz pokonać samego siebie Smile

1. Jak kupisz trupa i robisz odbudowę to musisz naprawić WSZYSTKO - każdą część a jeszcze połowę wymienić bo albo się do niczego nie nadaje albo jest od innego modelu, rocznika, motocykla itp.

2. Jak kupisz zrobiony - to i tak zawsze przy rusku będzie coś do roboty - więc o to się nie martw (chyba że wydasz 20-30 tysi a to i tak jeszcze nie wiadomo)

3. Różne światła, napędy itp. K750 wywodzi się z BMW i jak kupujesz nowe BMW to też sobie możesz wybrać z klimą albo bez, nawiga duża albo mała, podświetlane klamki lub nie - w rusku to samo do wyboru do koloru, nawet jeśli fabryki nie produkowały takich wersji to użytkownicy zrobili milion wariacji na temat M, K, MW - 72, 61,62, 750, 650 itp. Kostka Rubika nie ma tyle możliwości co K750 Smile.
Dlatego zanim zaczniesz poważnie myśleć o takiej maszynie - poczytaj
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
i wtedy dopiero zaczniesz mieć nikłe pojęcie w co się pakujesz Smile

Czeki i Zabol - mają rację, spróbuj, dotknij, zobacz, poczytaj i wtedy podejdź do tematu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
neuropathic




Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin

PostWysłany: Czw 16:51, 01 Gru 2016    Temat postu:

marcello bardzo dziękuje za wprowadzenie, co do samego przedsięwzięcia jestem gotowy podjąć ryzyko, mechanika nie jest mi obca a i dwa silniki wietieroka już mnie nauczyły dawno temu pokory i cierpliwości do radzieckich silników obym tylko nie trafił egzemplarza z poniedziałku Wink Na pewno jak zacznę odbudowę to będę chciał prowadzić relacje w miarę na bieżąco. Planuje rozpocząć projekt w nowym roku.

Ostatnio zmieniony przez neuropathic dnia Czw 16:53, 01 Gru 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grigorius




Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Czw 16:55, 01 Gru 2016    Temat postu:

A moim zdaniem kolega za dużo teoretyzuje, rośnie taki maruder, który będzie wiecznie remontował, poprawiał i nie jeździł. Przepraszam ale tak to właśnie widzę Wink.
Miałem wiele starych motocykli, Iże, Pannonie, Kaśki i ten dziadowski Dniepr Wink.Prawda jest taka, że ruski bokser niczym gorszy nie jest od innych motocykli z PRLu a jedynie daje większą frajdę z jazdy Wink. Tak samo może być parchem nie do jazdy a może też być przyzwoitym sprzętem do jazdy to już zależy od Ciebie. A dłubać trzeba, to taki klimat albo to akceptujesz i jesteś świadomy tego albo nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 17:29, 01 Gru 2016    Temat postu:

Kup motocykl z papierami, to wiele upraszcza, oszczędza dużo pieniędzy, czasu i nerwów. Paskudniejszy od Kaczki może być tylko Dniepr, więc jak coś Cię wyglądowo nie zabije to kupuj.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 23:13, 01 Gru 2016    Temat postu:

Kup zarejestrowanego takiego co juz jezdzi z silnikiem dolnozaworowym i sobie go
dopracujesz i taniej Cie to wyjdzie bo ktos juz za ciebie kase wpakowal a za ruska nigdy sie nie zwraca jak sprzedajesz hahaha
Powrót do góry
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Czw 23:13, 01 Gru 2016    Temat postu:

czeki napisał:
Ja bym teraz wolał kupić zarejestrowanego w Polsce,od kogos kto juz cos przy tym zrobił.Oczywiście trzeba położyć większą monete,ale finalnie to i tak wyjdzie taniej,niż samemu remontowac poszczególne podzespoły,szczególnie jesli trzeba wszystkie prace zlecac podwykonawcą.
Kupić coś do jazdy,przelatać sezon i pomyślec co dalej...

Chyba nie wiesz co piszesz Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 23:20, 01 Gru 2016    Temat postu:

dziubek25077 napisał:
czeki napisał:
Ja bym teraz wolał kupić zarejestrowanego w Polsce,od kogos kto juz cos przy tym zrobił.Oczywiście trzeba położyć większą monete,ale finalnie to i tak wyjdzie taniej,niż samemu remontowac poszczególne podzespoły,szczególnie jesli trzeba wszystkie prace zlecac podwykonawcą.
Kupić coś do jazdy,przelatać sezon i pomyślec co dalej...

Chyba nie wiesz co piszesz Wink


Dobrze pisze ale z tym przelataniem sezonu może byc klopot hahaha.
Mojego dolniaka dosiada kumpel i nicccccccccccccccccc jeszcze nie robil silnik ,skrzynia ,dyfer igla zero wyciekow i zamiata malines.Ale tyle cos tam poszlo many to ufff hahah
Powrót do góry
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Czw 23:41, 01 Gru 2016    Temat postu:

Zgodził bym się z tym gdyby świat był idealny, i idealni byli ci co cokolwiek robią przy tych motocyklach, ale niestety tak nie jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora
neuropathic




Dołączył: 30 Lis 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubin

PostWysłany: Pią 2:34, 02 Gru 2016    Temat postu:

Panowie proszę mnie nie zniechęcaćWink I wybór padnie prawdopodobnie na egzemplarz z Ukrainy gotowy do rejestracji. Kolega z pracy (posiadacz Kaśki) podpowiada mi abym lepiej zakupił Dniepr`a i wsadził do niego silnik od BMW i sumą sumarów wyjdzie mnie to taniej, zastanawia mnie tylko czy skrzynia,kardan i zabierak to wytrzymają a i samych silników jak kot napłakał jedyne co znalazłem kompletne to R65 na allegro

Ostatnio zmieniony przez neuropathic dnia Pią 2:42, 02 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin