Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Odnowa kół ..
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 20:50, 07 Mar 2014    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Szkiełkowane bardzo podobnie jak piaskowane po zabrudzeniu jest nie do wyczyszczenia. Na silniku bezbarwny faktycznie nie robi ale na felgach samochodowych robi. Trzeba dobrze odtłuścić z czym w kolorexie nie zawsze sobie radzą.
Wojtek


Radzą radzą. Robią fosforanowanie przed pokładem wiec spoko. Ale chodzi Ci o takie zwykłe felgi alu? One są malowane metalicznym proszkiem. To nie jest kolor alu. Nie spotkałem sie z alu felgami czy to 15letni seat czy parutygodniowe X6 które nie byłyby wrażliwe na temperaturę i miały sensownie wytrzymały ten lakier. Przyuważ, ze te drobinki klocków w przednich kolach są wtopione w lakier i są nie do usunięcia( chyba że z lakierem). Moim zdaniem w rusku szczota na wiertarce i wygląda okej. Tez sie utleni i będzie tylko gorzej. Ale nie tak szybko jak w szkiełkowanym bębnie i nie odbarwi sie w zacieki jak w polerowanym.

Dodam, ze miałem i takie i takie i nastepnym razem zostawiam takie jakie są.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 22:11, 07 Mar 2014    Temat postu:

Nie, chodzi mi o felgi ręcznie polerowane. W XJ mam ranty polerowane i od 30 lat dają radę, znaczy da się.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 22:28, 07 Mar 2014    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Nie, chodzi mi o felgi ręcznie polerowane. W XJ mam ranty polerowane i od 30 lat dają radę, znaczy da się.
Wojtek


Aaaaaa. No ale Pane to je yamaha. Tam wszystko z zasady jest nie do zdarcia. cheers
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tacz




Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:41, 08 Mar 2014    Temat postu:

Czyli bebny polerowac recznie czy szkielkowac badz piaskowac ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 18:06, 08 Mar 2014    Temat postu:

tacz napisał:
Czyli bebny polerowac recznie czy szkielkowac badz piaskowac ?

Odświeżyć szczotką na szlifierce albo wiertarce. I wszystko.

Tzn. jeszcze przetoczyć jeśli są pod szczekami nierówne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 18:21, 08 Mar 2014    Temat postu:

Jakieś 100 lat temu może dawniej toczyłem z zewnątrz całe bębny z Kaśki. Znaczy wyrównałem na tokarce żebrowanie jak i wszystkie powierzchnie, na koniec poler. Z tym że bęben kręcił się na tokarce a ja przykładałem filc z pastą. Moim zdaniem bardzo fajnie wyglądało.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:07, 08 Mar 2014    Temat postu:

Przeciez mozna te bebny rowniez potraktowac proszkiem w kolorze zblizonym do alu.
Robie wlasnie rozbiorke Triumpha, ktory mial wiele czesci w tym tylna piaste polerowana i lakierowana bezbarwnie dla zabezpieczenia - teraz porazka, czesci pokryte lakierem dalej sie blyszcza, ale to 30% calosci reszta szarobura.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 20:41, 08 Mar 2014    Temat postu:

Adam M. napisał:
Przeciez mozna te bebny rowniez potraktowac proszkiem w kolorze zblizonym do alu.
Robie wlasnie rozbiorke Triumpha, ktory mial wiele czesci w tym tylna piaste polerowana i lakierowana bezbarwnie dla zabezpieczenia - teraz porazka, czesci pokryte lakierem dalej sie blyszcza, ale to 30% calosci reszta szarobura.

Nie znam proszku który by dobrze imitował alu. Jest proszek udający polerowane alu i to może jeszcze by przeszło.
Cytat:

Jakieś 100 lat temu może dawniej toczyłem z zewnątrz całe bębny z Kaśki. Znaczy wyrównałem na tokarce żebrowanie jak i wszystkie powierzchnie, na koniec poler. Z tym że bęben kręcił się na tokarce a ja przykładałem filc z pastą. Moim zdaniem bardzo fajnie wyglądało.

Cyro- to fajnie wygląda jak jest świeżo po polerowaniu. A później robi sie syf. Taki, ze lepiej nie polerować. Metoda jest prostsza- zakładasz bęben na most, odpalasz, wrzucasz bieg i jedziesz ze szlifierką , krążkami a później filcuszkiem i pastą. Ale mówię- przez pierwsze dwa miechy jest szał i zachwyt.

Tak sobie myślę o tej Twojej japonce i polerowanych felgach. I zastanawiam sie czy to przypadkiem nie była połyskliwa anoda, albo elektropolerowanie i odpowiedni stop. Bo jakos w samochodówce sie nie praktykuje. Mimo, ze błyszczące felasie w puszkach to szczyt szpanu ( oczywiście specyficznej grupy odbiorców) Wink

Środek felgi i okolice bębna i tak masz chyba malowany?


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Sob 20:43, 08 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 21:43, 08 Mar 2014    Temat postu:

W Japoni nie mam bębnów, bo to motocykl turystyczny.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 23:30, 08 Mar 2014    Temat postu:

O sorki. Mój bład. W FJ600 są tarcze. Pomerdoliło mi sie z yx600. Koła podobnej poetyki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Nie 16:12, 09 Mar 2014    Temat postu:

Prince napisał:

CyroMetoda jest prostsza- zakładasz bęben na most, odpalasz, wrzucasz bieg i jedziesz ze szlifierką , krążkami a później filcuszkiem i pastą. Ale mówię- przez pierwsze dwa miechy jest szał i zachwyt.


http://www.youtube.com/watch?v=AvfY2Fv2noc

przypadkiem znalazłem.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 19:22, 09 Mar 2014    Temat postu:

Ci panowie, gościli na kolyaska - cóż...
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 20:51, 09 Mar 2014    Temat postu:

Ciekawe czy kolanka świeciły przy tej operacji Question
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:06, 09 Mar 2014    Temat postu:

A jak reszta kol, kto krecil ???
Te odlewy nie nadaja sie do polerki sa zbyt nierowne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 22:53, 09 Mar 2014    Temat postu:

Adam M. napisał:
A jak reszta kol, kto krecil ???
Te odlewy nie nadaja sie do polerki sa zbyt nierowne.


W rusku wszystkie są zamienne. Wiec po kolei i da sie. Ale wciąż odradzam.

Może jutro pstryknę zdjęcie swoich. Są kilka lat po polerce> Ten akurat model miał w swojej historii fabrycznie polerowane.

Jeszcze mi sie przypomniało, że lakierowanie proszkowe też będzie raczej do kitu. Bo przecież bąble powietrza z tego ruskiego gąbko-odlewu powychodzą podczas wygrzewania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin