Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 22:29, 30 Paź 2012 Temat postu: Nierdzewiejka pod falbanę |
|
|
Kolo od którego kupuję felgi kwasoodporne chce wypuścić partię wierconą pod falbanę, prosił abym mu przesłał koło do pomiaru kątów wierceń.
mam pytanie pisał by się ktoś na takie rawki? ma to w ogule sens ze swoich spostrzeżeń zauważyłem że większość użytkowników kupuje jak najtańsze części a ja za takie felgi płacę po 400zł
proszę o uwagi |
|
Powrót do góry |
|
 |
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 959 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Czw 15:20, 01 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Za tyle, to już można kupić w Polsce. I wybór większy. Cena musiałaby być chyba trochę niższa
Dobra, wiem, że inne kąty wiercenia otworów, ale mój koleżka, który robi nam kóleczka do crossowego Urala i do wyścigówki zaplatał już bębny dnieprowskie na obręczach od Urala i falbany uralowskie na obręczach od Dniepra i to zarówno 18" jak i 19" i nie zauważył różnicy. Dwa lata temu zrobił swoje 100-ne koło, więc myślę, że ma jakieś doświadczenie w temacie i coś może powiedzieć. W naszym crossowym Uralu nie pękła jeszcze żadna szprycha 
Ostatnio zmieniony przez brzytwa dnia Czw 15:27, 01 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Czw 19:41, 01 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Co mi pokazujesz jak to o nich piszę, reszta bez komentarza
Ostatnio zmieniony przez tadzioh dnia Czw 19:46, 01 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 19:52, 01 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
No dobra. Ale inni nie widzą
Myślałem o nich w zeszłym roku. Gdyby nie to, ze odnalazły sie po kilku lach moje chromowane to pewnie bym kupił. W sumie są w cenie pochromowania dobrej surowej obręczy- a tu nie byłoby ryzyka rdzewienia po kilku latach. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4092 Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 20:30, 01 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
"a tu nie byłoby ryzyka rdzewienia po kilku latach."
Nie ma tak dobrze, nierdzewka (nic tam nie ma na temat że to kwasówka) bardzo ładnie rdzewieje zwłaszcza w kontakcie z zwykłą stalą > czytaj nyple. Dodatkow nierdzewka to mechanicznie gówniany materiał.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:08, 01 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | "a tu nie byłoby ryzyka rdzewienia po kilku latach."
Nie ma tak dobrze, nierdzewka (nic tam nie ma na temat że to kwasówka) bardzo ładnie rdzewieje zwłaszcza w kontakcie z zwykłą stalą > czytaj nyple. Dodatkow nierdzewka to mechanicznie gówniany materiał.
Wojtek |
Ojtam ojtam. Do tego w tejże samej firmie zakupić możesz nierdzawiejkowe szprychy z nyplami. A nawet jeśli nie tak, to u bartnika w Częstochowie szprychy z nyplami z mosiądzu.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 21:09, 01 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Czw 23:55, 01 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | "a tu nie byłoby ryzyka rdzewienia po kilku latach."
Nie ma tak dobrze, nierdzewka (nic tam nie ma na temat że to kwasówka) bardzo ładnie rdzewieje zwłaszcza w kontakcie z zwykłą stalą > czytaj nyple. Dodatkow nierdzewka to mechanicznie gówniany materiał.
Wojtek |
po kilku latach jak będziesz pod okapem trzymał to może tak, załóż sobie felgi chromowane w poznaniu jak bez rdzy rok wytrzyma to masz szczęście, a taniej nie zapłacisz, i jeszcze felgę musisz mieć. Bez urazy ale krytykując podaj lepszą alternatywę, wtedy krytyka będzie uzasadniona. Centrowanie tych felg jak i jazda na nich to czysta przyjemność, pozdro |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4092 Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 0:21, 02 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Ja nie krytykuje tylko stwierdzam fakty. Alternatywą jest orginał malowany. Oczywiście można kupić felgi nierdzewne, pomalować (uprzednio piaskując co by farba nie odpadła) i będą wyglądać jak orginalne. Następny krok to wystawienie motocykla budowanego tym systemem na Alledrogo po kosztach za 25000 zł, co by komornika spłacić.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
corsar
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 464 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osielsko
|
Wysłany: Pią 9:28, 02 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Jak wiadomo w Polsce wszyscy są fachowcami od wszystkiego - i forum internetowe zaczyna przypominać targ gdzie przekupki gadają o elementach konstrukcyjnych płata nośnego skrzydła samolotu
Trzeba by dopytać jaki gatunek stali został wykorzystany do produkcji felg bo nierdzewka i kwasówka to nazwy niewiele mówiące, ponadto często stosowane zamiennie.
"Nierdzewka" to zapewne stal gat. 201 (oz. wg PN 1H17N4G9) - jest mniej "gównianym" materiałem aniżeli "kwasówka"
"Kwasówka" - zazwyczaj myślimy o gatunku 304 (oz. wg PN 0H18N9 lub wersja spawalna 0H18N9T - dodatek tytanu zapobiega pospawalniczej korozji międzykrystalicznej siatki cementytowej pomiędzy ziarnami austenitu) - najpopularniejszy gatunek stali nierdzewnej stosowany w przemyśle chem., spoż., medycznym. Ostatnio na rynku pojawiała się stal 304 z Chin - tania i koroduje!
Stal kwasoodporna - gat. 316 (oz. wg PN 0H17N12M2T) - stosowana gł. w przemyśle chem. i na morzu - absolutnie odporna na korozję również w podwyższonych temperaturach .
No to tyle marudzenia na dziś [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Michał
Ostatnio zmieniony przez corsar dnia Pią 9:37, 02 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4092 Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 20:35, 02 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Akurat pracuje w firmie która produkuje prawie wyłącznie wyroby z stali nierdzewnej głównie dla przemysłu spożywczego. Dla mnie 316 to kwasówka, 304 to nierdzewka. Gorszych i chiński nierdzewek się u nas się nie stosuje bo to pewne fiasko. Nierdzewka jako stal ma tę zaletę że nie rdzewieje i jest to jej jedyna pozytywna cecha, reszta to same wady.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
corsar
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 464 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osielsko
|
Wysłany: Pią 22:46, 02 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
No właśnie ostatnio pojawiły się w hurtowniach profile i blachy gat. 304 do których magnes chwyta
Tłoczone dekle do pojemników na odpady medyczne skorodowały od środka
Tadek - jak masz dostęp do tych obręczy zrób, jeśli to nie kłopot, próbę na magnes - stal austenityczna nie jest ferromagnetykiem, znaczy magnes nie klei - nie określi się w ten sposób składu stali ale coś będzie można wykluczyć  |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Sob 8:53, 03 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
mam na stole montażowym akurat Junaka na tych obręczach, neodym się nie klei |
|
Powrót do góry |
|
 |
|