Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M72 - Wczesne lata 50-te IMZ KMZ
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 18, 19, 20  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bandit




Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 82
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:49, 09 Lis 2014    Temat postu:

Cytat:
Rama IMZ z 58r, suwaki IMZ z pierwszej połowy lat 50, obudowa dyfra WZM.


Dziękuję wszystkim za odzew.
Praktycznie, jeśli chodzi o ramę, to Wasza wiedza pokrywa się w miarę precyzyjnie i można mieć pewność, że to produkt z Irbitu z końca lat 50. XX w.
Crazy, mam jeszcze dwa pytania, które nasunęły mi się po Twoim wpisie.
Po czym poznałeś, że suwaki są z fabryki IMZ i do tego z pierwszej połowy lat 50. XX w., a obudowa dyfra z WZM?
Tak jak pisałem wcześniej, wg listy GABE z numerami ram, to po numerze nabitym wychodzi, że jest to 1951 rok produkcji. Oczywiście, zdaję sobie sprawę, że ten numer mógł być wielokrotnie "dostosowywany" do sytuacji, jaką mieli wcześniejsi użytkownicy tej ramy, ale może po służbie w WP motocykl dostał się do WZM na remont i tam wstawiono te wcześniejsze suwaki i obudowę WZM? Może też wtedy nabito nowy numer? Tylko po co?
Z góry dziękuję za Wasze przemyślenia i wpisy.
Pozdrawiam

Bandit Cool


Ostatnio zmieniony przez Bandit dnia Nie 15:51, 09 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 486
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Nie 16:09, 09 Lis 2014    Temat postu:

Steegen napisał:
Macie fotki mojej emy z 60 r i tabliczkę z ramy z 58r.Jak mi się uda podjadę jutro do magazynu i zrobię fotki ramy od tej tabliczki.



[link widoczny dla zalogowanych]



Steegen, czy ta rama z 58 jest na pewno z IMZ ?
No i niestety nasiałem trochę propagandy. Nie wiem co mi się ubzdurało Embarassed Rama jest z kalamitką.Pomyliłem ją z ramą kijowską z modelu M 72n.

[link widoczny dla zalogowanych]

Ostatnie zdjęcie rama z 55r jakby kto szukał.


Ostatnio zmieniony przez Steegen dnia Nie 19:52, 09 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 10:32, 11 Lis 2014    Temat postu:

Bez przesady, to teraz każda ema będzie po wzm? Z moich obserwacji wynika ze numerów ramy nie ruszyli więc robił to ktoś prywatnie. Popatrz trochę na zdjęcia to zobaczysz różnicę w szklankach suwaków np. Wywinięcie. Ja chcesz żeby oceniać przekładnię bardziej szczegółowo zrób dokładne zdjęcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crazy




Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:25, 16 Lis 2014    Temat postu:

..

Ostatnio zmieniony przez Crazy dnia Śro 19:57, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bandit




Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 82
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:33, 16 Lis 2014    Temat postu:

Dziękuję za wszystkie informacje i szczere ukłony przed Waszą wiedzą w temacie sowieckiego żelastwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 486
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Nie 21:43, 16 Lis 2014    Temat postu:

Crazy napisał:
Bandit napisał:
Crazy, mam jeszcze dwa pytania, które nasunęły mi się po Twoim wpisie.
Po czym poznałeś, że suwaki są z fabryki IMZ i do tego z pierwszej połowy lat 50. XX w., a obudowa dyfra z WZM?

Chodzi o odlewy. Części z IMZ, KMZ, WZM i produkcji NRD różniły się trochę od siebie jakością odlewów, to samo dotyczy też lat w których je produkowano Wink


Zgadzam się z tobą,a największe szity to nasze WZM- owskie odlewy.Nie wiem kto im to odlewał.Miałem cały taki dyfer na wszystkim bite wzm to znaczy pokrywa suwaków,obudowa,bieżnia panewek tryby zabierak nawet placek i zimeringi made in Poland z oznaczeniami rosyjskimi.Wszystko OK ale pokrywa z suwakiem wo gu le nie pokrywała się z obudową .Powierzchnia pod uszczelkę w jednym miejscu miała 5mm,a w drugim 1cm wyglądało to bardzo badziewiarsko po złożeniu jednego z drugim.Do tego sam stop alu miał szarą barwę ale jakby z połyskiem poświatę i oznaczenie AK15.Składając swój dyfer przełożyłem to w obudowę IMZ zostawiając tylko pokrywę suwakową,bo moim zdaniem chyba te odlewy chyba najbardziej trzymają normę Obudowy już tej nie mam dałem koledze.Mam jeszcze skrzynię biegów remontowaną w WZMie,nigdy potem nie rozbieraną .Korpus ma bite sygnatury IMZ,ale już zimeringi mają oznaczenia polskie jak i dźwignia ręcznej zmiany biegów jest odlewem mosiądzu z jakimś stopem alu i pręta stalowego.Automat zmiany biegów też widać róznice w stopie aluminium na korpusie skrzyni i nim.Do tego bite WZM na aluminium i na cięgnie.Nie wiem co jest w środku ,bo jej nie rozbierałem zostawiłem ją w takim stanie wszystko złożone na hermetik i widać że uszczelki nie dorabiane.A że miałem jeszcze inne skrzynie to założyłem inna,bo nie bardzo mi zależało na M72 WZM ja po prostu chciałem mieć emkę a składałem ją z 12 lat temu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hakin1




Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK

PostWysłany: Nie 22:10, 16 Lis 2014    Temat postu:

''Zgadzam się z tobą,a największe szity to nasze WZM- owskie odlewy.Nie wiem kto im to odlewał.''

Ciekawe, co na to agrupa Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 23:25, 16 Lis 2014    Temat postu:

hakin1 napisał:
''Zgadzam się z tobą,a największe szity to nasze WZM- owskie odlewy.Nie wiem kto im to odlewał.''

Ciekawe, co na to agrupa Smile

Ma takie samo zdanie.

Mam WZMowską nieużywaną obudowe mostu od grzech'a i tez jest w dziwnym kolorze. Odlew jest bardzo precyzyjny. Na razie nie mam zastrzeżeń- ciekawa konstrukcja łącząca dwa modele kół. Ale najbardziej mnie zaskoczył otwór pod symer zabieraka. Pasuje pod symering półosi poloneza bez przeróbek. Przypadek? Rolling Eyes

Miedzy innymi dlatego głupio mi na tym montować dyfer. Jak już ubiorę i będę używać nie będzie można stwierdzić, że to nie inwencja użytkownika tylko wsjo opracowane przez naszych inżynierów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:26, 17 Lis 2014    Temat postu:

hehe ale ja się nie gniewam, ponieważ sam uważam że części które dotrwały nieużywane do naszych czasów z wzm to najprawdopodobniej półprodukt lub odrzut!!!
Ja mimo wszystko złożyłem dyfer z gratów wzm i jak na razie nie wyje, z dystansowaniem walczyłem tak samo jak w sowieckiej obudowie i nawet nie cieknie Razz
A bardziej ordynarnego i porowatego odlewu nie widziałem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jakubM-72




Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: małopolska

PostWysłany: Sob 19:13, 22 Lis 2014    Temat postu:

Panowie, mam pytanie dotyczące oznaczeń na obudowach a mianowicie litery przypominającej nasze duże A (na skrzyni biegów to A jest nabite przed cyframi) . Jeśli ktoś coś wie to chętnie bym coś się dowiedział w tym temacie. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawers




Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań

PostWysłany: Pon 21:35, 09 Lut 2015    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]


Witam, nowa w rodzinie. Wyłazi dużo zielonej farby plus tabliczka WZM na zbiorniku. Nr ramy 1742XX , poproszę kolegów o podpowiedź jaki to rocznik?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 0:48, 10 Lut 2015    Temat postu:

Hej.
W przypadku tego motocykla chyba można odnosić się tylko do ramy więc bez szczegółów główki i okolic, mocowania kosza, tylnej raczej ciężko będzie określać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawers




Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań

PostWysłany: Wto 2:34, 10 Lut 2015    Temat postu:

Nr. ramy jest ori. z mechanika od wczesnej K750 . Przodek i błotniki o innej M, reszta w zieleni.
Tu już po myciu

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez dawers dnia Wto 9:51, 10 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawers




Dołączył: 20 Paź 2012
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: poznań

PostWysłany: Wto 12:16, 10 Lut 2015    Temat postu:

Trochę szczegółów, górna półka jest " na kluczyk"


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3937
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 17:14, 10 Lut 2015    Temat postu:

Nawet po warstwach farb widać że to nie jest z jednego kawałka.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 18, 19, 20  Następny
Strona 13 z 20

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin