Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M72 - Wczesne lata 50-te IMZ KMZ
Idź do strony 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 21:12, 22 Lut 2013    Temat postu: M72 - Wczesne lata 50-te IMZ KMZ

Zakładam nowy temat, żeby pasjonaci Smile i badacze
mogli gawędzić w jednym miejscu o ramach silnikach itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pią 21:23, 22 Lut 2013    Temat postu:

to zaczynamy, który rok?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 22:20, 22 Lut 2013    Temat postu:

Ja się poddaję, na tak wylizanym bloku można tylko zjeść obiad ;P
ale pod lewym garnkiem imz miał jakieś cyferki i taki dziwny odcisk jak by coś w formie było zatkane Shocked

Co do górnego mocowania silnika Smile Moim zdaniem w IMZ pojawiło się w 56r. Mam trzy prawdziwki z tego roku gdzie takie mocowanie jest (można to zobaczyć po kącie mocowania, starszego typu bardziej w dół, nowsze bardziej poziomo) Niestety lepiej tego nie widać bo zazwyczaj kosz zasłania Sad

Co do nadlewu to widuję kwadratowy na starszych imz-atch i kmz. na pewno 59r na pewno okrągły (sam mam taki a numer 100% oryginał)

Najwyższy numer silnika i motocykla z IMZ jaki znam (oryginalna tabliczka znamionowa i motocykl w 90% oryginalny to:
rama - 2024(1)46 silnik - 222102
rocznik to 60r. Na tabliczce pojemność 750 i M-72M


Ostatnio zmieniony przez agrupa dnia Pią 22:53, 22 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pią 23:00, 22 Lut 2013    Temat postu:

Gdybym pokazał uwalony to by nic nie było widać, scheblowane miał tylko pole numerowe niestety (widocznie za czasów numeru silnika w dowodzie)
bardzo gładki odlew choć nie głaskany nawet w miejscach nie widocznych jak komora koła. Próbowałem na nim czyszczenie kulką ceramiczną jakieś 2 lata temu, ale efekt nie powalający jak widać. Brak bitego rocznika, wałek na łożysku, wystający napis z prawej strony pod cylindrem IBETA (Iweta?) widać wydrapane w formie.
Dziwny odcisk o którym wspominasz- jest takie coś tuż nad nadlewem pompy oleju


Ostatnio zmieniony przez tadzioh dnia Pią 23:06, 22 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
oldtimer2012




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Prochowice

PostWysłany: Sob 8:19, 23 Lut 2013    Temat postu:

TADZIOH, a przed potraktowaniem tego silnika kulka, piaskowales go? Nie była zbyt duża granulacja kulki?

Ostatnio zmieniony przez oldtimer2012 dnia Sob 8:21, 23 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 8:38, 23 Lut 2013    Temat postu:

Z tym silnikiem to za trudne.
Może jakiś inny zestaw pytań Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Sob 8:41, 23 Lut 2013    Temat postu:

nie piaskowałem, ale te kulki były jakieś felerne przy 4atm i dyszy 5mm proch z nich został

Znaczki na zbiorniku, jak wiadomo zbiornik M72 odróżniamy po dodatkowych uchwytach na dole zbiornika w przedniej części, pytanie co do znaczków kiedy i jakie? a jeśli bez to co wzamian jaki emblemat? pytanie wiadomo dotyczy IMZ bo KMZ znaczków nie stosowało rzadko spotyka się malowany emblemat.


Ostatnio zmieniony przez tadzioh dnia Sob 8:56, 23 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
oldtimer2012




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Prochowice

PostWysłany: Sob 8:50, 23 Lut 2013    Temat postu:

No to rzeczywiście felerne. Ja uczyłem sie szkielkowac na 8 atm, to na cewce zostały małe wgniotki, poprawna to 4 atm jak piszesz? Narazie wypiskowalem silnik od Simsona i czekam na kule ale jak najdrobniejsze...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 9:17, 23 Lut 2013    Temat postu:

Ze znaczkami ja widzę to mniej więcej tak:
Pierwsze emki ze znaczkiem MMZ, potem bez znaczka.
Do znaczka powrócono ( IMZ) na krótko około roku ???
Moim zdaniem na krótko, bo mało jest zdjęć z epoki emek ze znaczkami,
mało jest dzisiaj takich zbiorników.
Kalkomania na zbiorniku to moim zdaniem produkcja na rynek cywilny.

A moje pytanie:
Kiedy zrezygnowano z regulatora RR1 - ja sądzę, że 49 -50 rok
ale w wydawnictwie MON z 56 roku dalej piszą o RR1 nic nie wspominają
o RR31 !!!
Kiedy wprowadzono błotnik tylny przewężany pod siodło tylne starego typu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 9:30, 23 Lut 2013    Temat postu:

Jak coś to mnie poprawcie Smile
- Znaczki MMZ - kótre widać tylko na rycinach - wczesne lata 40.
- IMZ brak znaczków lata 40 i początek 50
- IMZ w momencie pojawienia się falban pojawia się przykręcany znaczek imz
- IMZ okolice 58r (najwcześniejsze rocznik jakie znalazłem) znika znaczek przykręcany i wjeżdża kalkomania "irbit" przy okazji znikają boczki przykręcane a pojawiają się "kropelki"
- KMZ nigdy nie miało znaczków Razz ale szparowało cały motocykl.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Sob 21:07, 23 Lut 2013    Temat postu:

agrupa - a mógłbyś podać te numery silników (oczywiście chodzi mi o tysiące, a resztę można wyiksować) i opisać jaki nadlew na numer silnika, czy zwężany u dołu czy na całej długości jedna szerokość. Bardzo możliwe, że istniały oba rodzaje mocowania w 1956 roku.
Jaki kąt mocowania?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Wto 10:51, 26 Lut 2013    Temat postu:

tadzioh napisał:
to zaczynamy, który rok?


To jest KMZ rok 1954 - początki produkcji, nr silnika ok 4-5 tys. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stara ema




Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 11:38, 26 Lut 2013    Temat postu:

Jaki klakson powinien być w 1953? Prosił bym o fotkę jak to możliwe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 11:43, 26 Lut 2013    Temat postu:

C-35A - ebonitowy z blaszanym przodem.
Nie mam akurat zdjęć
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Wto 14:23, 26 Lut 2013    Temat postu:

GABE napisał:
tadzioh napisał:
to zaczynamy, który rok?


To jest KMZ rok 1954 - początki produkcji, nr silnika ok 4-5 tys. Very Happy

no właśnie nie bardzo, porównywałem z tym rocznikiem inne pole numerowe różnice w odlewie i sygnatórkach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 18, 19, 20  Następny
Strona 1 z 20

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin