Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Krótka historia krókiej ramy :) k-750
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Śro 7:01, 22 Paź 2014    Temat postu: Krótka historia krókiej ramy :) k-750

Pierwsze nurtujące mnie pytanie w którym roku w krótkiej ramie przednia kulka mocowania kosza była spawana a nie przykręcana?
I druga rzecz czy od tego 1958 roku do 1962-63 jakieś zmiany w ramie występowały czy wszystko było jednakowe?
Pytam o samą ramę resztę mniej więcej wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Śro 9:22, 22 Paź 2014    Temat postu:

Według mojej skromnej wiedzy (3 kaśki ) w '62 jest jeszcze przykręcana kula, a w '63 już spawana.
Ramy wyglądały na nie mataczone, tabliczki i takie tam numery zdawały się być oryginalne.
Niech jednak wypowiedzą się inni mitomani-historycy Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziej076




Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Edinburgh

PostWysłany: Wto 14:34, 04 Lis 2014    Temat postu:

Witam dozuce i ja pare ciekawostek i tak
1958/60 definitywnie przegob przykrecany do ramy , mal przednia lampa , aluminiowy motylrk chamulca ciernego itp.
1961 kacapy chyba redukowali koszta bo wprowadzali w coniektorych motocyklach juz duze lampy, ebonitowe nakretki przednich teleskopow , ebonitowe pokretlo chamulca ciernego i...SPAWANO DO RAMY PRZEGOB KULOWY przedni .
Mam dwie takie krotkie ramy i kiedys zadalem na forum to samo pytanie . Najleprza odpowiadz
rusek DOKRECIL przegob do ramy spawarka .
Pozdrawiam dziej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 15:16, 04 Lis 2014    Temat postu:

dziej076 napisał:
Witam dozuce i ja pare ciekawostek i tak
1958/60 definitywnie przegob przykrecany do ramy , mal przednia lampa , aluminiowy motylrk chamulca ciernego itp.
1961 kacapy chyba redukowali koszta bo wprowadzali w coniektorych motocyklach juz duze lampy, ebonitowe nakretki przednich teleskopow , ebonitowe pokretlo chamulca ciernego i...SPAWANO DO RAMY PRZEGOB KULOWY przedni .
Mam dwie takie krotkie ramy i kiedys zadalem na forum to samo pytanie . Najleprza odpowiadz
rusek DOKRECIL przegob do ramy spawarka .
Pozdrawiam dziej

Weryfikuje:
do 1962 roku włącznie przegub kulowy przykręcany a nie spawany ma 100 % lampy krótkie do 1962 włącznie napewno, aluminiowy motylej jak i nakrętki półki kierownicy w rocznikach 1958-1959, w 1960 już bakielit. Co do spawanego przegubu miałem podejrzenia co do 1963 roku i ktoś wyżej to potwierdził i pewnie tak było, ciekawi mnie jeszcze rama kosza, bo też są różnice w jednym elemencie - poprzeczce przy podeście aluminiowym z któej wychodzi blacha do przykręcenia błotnika kosza, były pełne rurki i były otwarte od spodu, to mnie ciekawi co było wcześniej, i kiedy nastąpiła zmiana, wcześniej wydaje mi się na 99 % że był otwarty profil później rurka ale pewności nie mam. Ale to już dola temat dla ortodoksów Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Wto 16:26, 04 Lis 2014    Temat postu:

Założę się, że wspawywali tam jakikolwiek kawałek metalu o który właśnie potknął się majster w fabryce Smile)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 20:43, 04 Lis 2014    Temat postu:

kris-tofer napisał:
Założę się, że wspawywali tam jakikolwiek kawałek metalu o który właśnie potknął się majster w fabryce Smile)

Bzdura
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Wto 20:59, 04 Lis 2014    Temat postu:

mogę się mylić, ale nie wydaje mi się, żeby w danym czasie kierownictwo zakładowe wydało specjalne rozporządzenie, że od danej chwili używamy akurat w tym miejscu ramy wózka wspawujemy rurki otwarte lub zamknięte Smile
a teraz tak zwani ortodoksi z założenia oryginalności swoich zabytków zamiast jeździć zastanawiają się nad sensem użycia rurki otwartej lub zamkniętej. Oby każdy w życiu miał tylko takie rozterki Smile))
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Wto 23:21, 04 Lis 2014    Temat postu:

ja to w ogóle się nie znam na oryginałach, a potrafię odróżnić typowy błotnik dnieprowy od kaśkowego, ale kwestia czy są udokumentowane przesłanki do stosowania danych części rocznikowo, czy jednak się spawacze potykali o to co było na stanie to mnie naprawdę interesuje.

btw: a z tymi błotnikami z kijowa to też bym z chęcią poczytał bo jak se kojarze to dość sporo ich było, a jakoś nie ma chętnych aby taką wiedzę zgłębiali... a niemal wszyscy piszą przy dolniakach bez wahania k 750
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziej076




Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Edinburgh

PostWysłany: Śro 15:15, 05 Lis 2014    Temat postu:

K 750 data pierwszej rejestracji 27 wrzesnia 1961 rok . Taki sprzecik aktualnie remontuje i rozbierajac ja nie ztwierdzilem aby czesci byly zamieniane dotyczy sie to elementow konstrukcji . DEFINITYWNIE w tym roczniku moja rama ma przegob spawany do ramy , ebonitowe korki przedniego zawieszenia ( upierdolo...ne ) od dolu przy gwincie farba oryginalnego malowania gornej polki tej aluminiowej , blotnik oryginalny od zawieszenia kiwanego , duza lampa co ciekawe w srodku byla ksiazeczka z instrukcja podlaczenia kabli stacyjki datowana na 1961 rok , amortyzator cierny ebonitowy , nakretka baku metalowa chromowana . W drugim zestawie ktory kompletuje ( Daniel wiadomo o co chodzi heeeheeeeee ) rama jest juz bez spawanego przegubu jest dokrecany jak w M 72 .
Dodatkowo znalazlem kilka fotek pokazujacych roznice w modelach K 750 na kiwanym przodzie . Na jednej z fotek jest K 750 z 1958 roku miedzy innymi z mala przednia lampa innym bakiem innym przednim blotnikiem itp , a na drugim zdjeciu jest K 750 z 1961 r ( identyczna jak moja ) inny blotnik inny bak inna lampa itp . Dodatkowo w instrukcji obslugi K 750 na rysunku gdzie pokazany jest amortyzator cierny typu motylek pokazany jest rowniez tenze sam amortyzator cierny znany z pozniejszych lat . Ciezko ztwierdzic czy ebonitowy czy aluminiowy ale definitywnie okragly i nie jest to tzw motylek . Numer strony podesle pozniej bo chwilowo nie mam dostepu do pdf .
Pozdrawiam Andrzej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 20:13, 05 Lis 2014    Temat postu:

dziej076 napisał:

1961 kacapy chyba redukowali koszta bo wprowadzali w coniektorych motocyklach juz duze lampy,


Miałem się już tu nie wypowiadać. Ale czasem przekracza sie szczyty bredni.
Pominę te " DEFINITYWNE" wywody o dokręcanych mocowaniach kosza i te byki ortograficzne na poziomie wczesnej podstawówki.
Ale wytłumacz mi jak można dojść do tego, że nowsze lampy z dachem, gdzie większe nakłady na materiał, większe koszty wdrożenia do produkcji , wdrożenie nowego typu licznika, miałyby być tańsze niż stara krótka lampa zunifikowana w produkcji dla kilku modeli iża , emki i urala? Gdzie tu wydumałeś" oszczędność"? Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziej076




Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Edinburgh

PostWysłany: Śro 20:55, 05 Lis 2014    Temat postu:

Post edytowany po tym jak wkradl sie maly blad logiczno jezykowy z datami przyjazdu presi Francji do Moskwy . 1966 r Moskwa . Wizyta presi Francji . Polecam zobaczyc fotki eskortowej wersji K 750 definitywnie duza lampa z daszkiem przy czym model motocykla na kiwanym zawieszeniu przednim . Koncze temat z mojej strony to byloby na tyle

Ostatnio zmieniony przez dziej076 dnia Śro 23:45, 05 Lis 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 22:54, 05 Lis 2014    Temat postu:

dziej076 napisał:
O Apropo zerknij Prince takze do zdjec przedstawiajacych wizyte Charles de Goulle w Moskwie 1962 r . Na pierwszym planie K 750 w wersji eskortowej i jak ta K 750 wyglada . Tylko nie pomyl sie i nie patrz na te z 1966 r tam zreszta takze eskortowa wersja to wersja K 750 z kiwanym zawieszeniem .
.


No prosze. To nowych historycznych faktów też troche zbierzemy. Twisted Evil

de Goulle był w moskwie w 62r? Laughing naughty Mr. Green

Weź sie ogarnij i skończ pisać te dyrdymały.
Tu masz
https://www.youtube.com/watch?v=-zUA5zFZ3h4

W 1960 to Chruszczów był w Paryżu. Skutkiem czego de Goulle wyjebał polaków na Korsykę żeby Nikicie humoru nie popsuli.

Przy okazji tu masz zajebisty artykuł [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziej076




Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Edinburgh

PostWysłany: Śro 23:10, 05 Lis 2014    Temat postu:

Mialo byc w 1966 w Moskwie a chodzilo mi o model taki jak w 1962 roku moze zle to wyrazilem . Historii nie musisz mnie uczyc bo jestem Mgr historii po UMK TORUN. Post edytowalem z mojej strony to byloby na tyle .
Ps 1Prince nie czepjaj siel moiej ortygrafji bo to nc njie wnosji do dyzkuzji na temat krudkih ram anji tego jakje pzegoby byly montowane do tyh ram spawane czy dookrencane. Jak na moie mogly byc nawet kleione. Degola tysz zostaw wef spokoju bo to nje jezt miejsce do tego . Jak zes jezt taki uczony to poprzyj sfoje fakty danymi np rysunki tehnicznymi .
Aaaaa no i jeszcze jedno na sfiadectfie zez matury mialem piontkuf jak mrufkuf dlatego pisze takom pieknom polszczyznom abys mial co komentowac .
Pozdrawiam poloniste princa --- humanista dziej .
Ps 2 -- Prince proponuje zawieszenie broni jezykowo historycznej dla dobra i spokoju ogolu na tym forum . Tak czy inaczej pozdro dziej .


Ostatnio zmieniony przez dziej076 dnia Czw 9:03, 06 Lis 2014, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Czw 6:00, 06 Lis 2014    Temat postu:

dziej, dyfer kupiłeś u mnie Wink a koła nadal mam, możesz zapłacić jak ci wygodniej pay-u bo kupiłeś na allegro lub poporstu przelew tylko napisz co z wysyłką i gdzie ona ma powędrować.
CO do ramy ja swoje info i dylematy pisze na przykładzie kasiek które przeszły przez moje ręce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 8:20, 06 Lis 2014    Temat postu:

dziej076 napisał:
Historii nie musisz mnie uczyc bo jestem Mgr historii po UMK TORUN.

Wstydziłbym się to napisać... Gdy moja druga połowa, broniła się na UMK, to było coś! Teraz widać, dużo się zmieniło... Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin