Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak to w końcu jest z tym Almotem i nie tylko???

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawelg111




Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 0:36, 29 Mar 2012    Temat postu: Jak to w końcu jest z tym Almotem i nie tylko???

Witam. Jako że przymierzam się powoli do remontu Dniepra szperam po necie za różnymi informacjami. Zakładałem sobie że jak już ruszę z remontem to oddam wał korbowy na przeszlifowanie wymienię cylindry na Almotowskie a głowice dam do regeneracji (wymiana gniazd zaworowych oraz zaworów). Trochę podzwoniłem popytałem i "rozbiłem" się o stwierdzenie pewnego zachwalanego mechanika z Łodzi. Stwierdził że nie wymieniał by gniazd zaworowych gdyż najprawdopodobniej zrobione są z brązu czyli że są dobre i będą sobie radzić z większą liczbą oktanów (no chyba że nie są zrobione z brązu to wtedy trzeba się zastanowić) to samo stwierdził na temat rosyjskich zaworów że nie wymieniał by ich na inne gdyż są dobrej jakości. Jak mu powiedziałem że chciałbym zmienić cylindry na te z Almotu (że niby takie dobre mu mówiłem) to powiedział że z Almotu to poleca tłoki a cylindry ruskie też nie ustępują almotowskim. Pod koniec rozmowy zaproponował bym uruchomił silnik i go poobserwował czy nie ma problemów z ciśnieniem oleju oraz powiedział żebym sprawdził sprężanie. I tu też kolejne pytanie użyłem szukajki ale nie mogłem znaleźć konkretniej odpowiedzi jak to jest z tym sprężaniem. Sprawdziłem u siebie i wyszło mi na obu cylindrach 6,5 bara a po wlaniu odrobiny oleju do każdego z cylindrów sprężanie wzrosło mi do około 7,2 - 7,5 bara. Nie wiem jak mam zinterpretować te odczyty czy to oznacza że czas już zabrać się za cylindry pierścienie i tłoki?? No i jak to jest w końcu z tym Almotem i gniazdami zaworowymi??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 505
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Czw 7:32, 29 Mar 2012    Temat postu:

I dobrze Ci powiedział ,odpal maszyne niech popracuje i go poobserwuj,cisnienie ,stukanie pukanie itp.Ciśnienie na garach masz równe z tego wniosek że zawory trzymają.Ja bym piec zostawił w spokoju zrobił porządną regulacje zaworów i gaziorów . Nie grzeb bez potrzeby,bo wydana niepotrzebnie kasa i Twój remont może wyjść gorzej niz jest obecnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 9:31, 29 Mar 2012    Temat postu:

Całkowicie się zgadzam z opinią kolegi j35.

Jeśli jednak czujesz nieodpartą chęć remontu proponuję kupić dodatkowy silnik do dniepra ( kosztuje grosze w porównaniu do kosztów remontu ). Ten silnik można spokojne remontować. Jak zrobisz remont - silnik na półkę.
Jak kiedyś padnie silnik, który masz w motorku - szybko zamienisz serca i nie stracisz sezonu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawelg111




Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 8:35, 31 Mar 2012    Temat postu:

Ok zakupiłem parę niezbędnych części z Al.... postaram się go uruchomić i może pojeździć trochę po lesie, zobaczymy wtedy co w nim będzie nie teges... Już trochę mnie zastanawia ten syf co mam pod bakiem. Jak zdjąłem wczoraj zbiornik paliwa z ramy to od strony silnika ukazało się mazista mieszanka olejowo-pyłowa (takie wyschnięte błotko zrobione z kurzu z domieszką oleju)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 17:03, 31 Mar 2012    Temat postu:

Jak radziecki człowiek nie mył maszyny przez trzydzieści lat i nie wymieniał oleju to syf
masz wszędzie. Umyj maszynę i wymień olej wszędzie gdzie się da. Dyfer, skrzynię przepłukaj - tam to dopiero jest syf Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin