Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dniepr MT 9 jak to jest z tymi silnikami i glowicami

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dziej076




Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Edinburgh

PostWysłany: Wto 22:29, 05 Mar 2013    Temat postu: Dniepr MT 9 jak to jest z tymi silnikami i glowicami

Hej witam serdecznie wszystkich i znow z serii pytan dziwnych i dziwniejszych dzis taka sprawa mianowicie
Wroznego rodzaju opracowaniach oraz na licznych aukcjach internetowych mozna znalezc DNIEPRY MT9 w opisach zawsze jest jedno piekny oryginalny itp itd a tu ZONK bo wiele z tych DNIEPROW MT9 np z roku 1972 czy 1973 ma proste glowice bez zakrytych gaznikow .Oststnio nawet z lekka posprzeczalem sie z jednym ZNAWCA i dlatego moje pytanko ---
Czy DNIEPR mt 9 POWINIEN MIEC GLOWICE ZACHODZACE NA GAZNIKI ( 4 oststnie zeberka ) czy te z prostymi glowicami to tez oryginaly od MT9 .bYC MOZE KTOS Z KOLEGOW NA FORUM NP TADZIOCH posiada jakies konkretne informacje na ten temat i moglby jednoznacznie rozwiac wszelkie watpliwosci np 0d 1968 ( K650 ) DO NP 1971 ( PIERWSZE mt 9 ) glowice zachodzace na gazniki a od np 1972 model MT9 glowice proste takie jak stosowano juz pozniej .Bylbym wdzieczny za jakakolwiek pomoc w temacie bo pozwoli to rozwiac wiele watpliwosci z oryginalnoscia Dnieprow szczegolnie tych MT9. Pozdrawiam ze Szkocji --- dziej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Wto 23:12, 05 Mar 2013    Temat postu:

W dnieprze MT9 spotykałem długie głowice, ale ten model nie wyszedł w kilku set egzemplarzach, a do naszego kraju dotarł zaledwie ułamek produkcji. Z swoich obserwacji zauważyłem że na początku produkcji głowice były zewnętrznie takie jak w K650 ale późniejsze Mt9 już z ściętymi żebrami. Blok silnika łatwo było rozpoznać do bloku K650 nie można założyć skrzyni ze wstecznym trzeba zciąć po ukosie od góry kawałek tylnego mocowania silnika, pod warunkiem że nikt nie przerobił choć różnicę między fabrycznie odlanym a weszlifowanym ukosem można rozpoznać. Więcej różnic można się dopatrzeć w wnętrzu silnika- tłoki, wałek rozrządu, komora spalania, zawory etc.. ale do tego celu nie będę swojego rozbierał Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziej076




Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Edinburgh

PostWysłany: Wto 23:22, 05 Mar 2013    Temat postu:

Tadzioch no to teraz ales mi narobil heeheeheeeee .Sam mam czarna 650 i ni jak nie widac zadnych szlifowan a glowice mam wlasnie dlugie zachodzace na gazniki ALE chyba niestety oryginalna skrzynie ze wstecznym choc instalacje 6 v .Tak sie zastanawiam czy to K 650 tylko Sasza wlozyl w nia skrzynie ze wstecznym dla wygody czy moze jak to ujales ulamek pierwszej produkcji DNIEPRA MT 9 w oryginale wlasnie na dlugich glowicach i ze skrzynia ze wstecznym . Tym bardziej ze numery na silniku sa zgodne z numerami na tabliczcve znamionowej ( niestety tabliczka przytarta i nie widac czy to Dniepr czy K 650 ) widoczne sa numery ktore sie zgadzaja wiec to jeden komplet .Numer silnika to 77557 .Andrzej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Wto 23:45, 05 Mar 2013    Temat postu:

dawaj foto: tabliczka, blok- prawa, lewa, tył, górne mocowanie, jakie masz?- toki, zawory, dżwignie popychaczy. przednie mocowanie wózka, ogranicznik wahacza wózka, kierownica dalej nie pamiętam, prześli na e-mail bo zanim na forum wkleisz to rok minie [link widoczny dla zalogowanych] Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Śro 0:02, 06 Mar 2013    Temat postu:

Mam dniepra 1971 (lub 1972) zabijcie mnie a nie pamietam ale któryś z tych na bank. Prądnica, zachodzące głowice, ręczny przyspieszacz zapłonu, skrzynia ze wstecznym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziej076




Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Edinburgh

PostWysłany: Śro 23:33, 06 Mar 2013    Temat postu:

TADZIOH wyslalem ci kilka zdjec masz troche do poogladania heeheeheeeheee apropo mrkubek cos mi sie wydaje ze wlasnie pierwsze Dniepry typ MT9 byly wlasnie w takim wypasie tzn poprostu konczyli montowac K650 i do pierwszych egzemplarzy wrzucali resztki czesci od K650 i dodawali NOWE SKRZYNIE ZE WSTECZNYM cos mi sie rowniez wydaje ze i moj to DNIEPR MT9 wlasnie z pierwszej serii z pierwszych wydan numer silnika dosc niski 77 tysiecy costam costam .Tak czy inaczej pewnie takie MT9 to rzadkosc na rynku ( choc moge sie mylic ) bo zazwyczaj sa juz te z nowszymi silnikami i z opisami DNIEPR MT 9 . Moj dodatkowo ma np palakowate wzmocnienia tylniego blotnika a nie plaskie jak pozniejsze MT9 no i czarny ORYGINALNY kolor a nie ten pseudozielonkawy ,instalacje 6 v z cewka na zewnatrz ( tak jak ma K750 ) CHOC NIESTETY PRZYSPIESZACZ ZAPLONU PODZIELIL LOS CEWKI I MI TE CZESCI KTOS ZAPIER...IL jak bryka stala u znajomego .Pozdrawiam Andrzej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin