Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co to za rama?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Sob 19:31, 09 Mar 2013    Temat postu: Co to za rama?

Ciekaw jestem który zakład produkował ramy z takim mocowaniem zbiornika paliwa, IMZ czy KMZ i w jakich latach?
Widziałem kilka ram tego typu i większość było z zaokrąglonymi wzmocnieniami, z kalamitkami główki ramy, z dużą tulejką pod siodełko kierowcy bez kalamitki, z zaokrąglonymi wzmocnieniami dolnego rozpieraka ramy, mocowaniem pod regulator RR-31, przednie mocowanie kosza przykręcane lub spawane. Nie podam jakie mocowanie klaksonu bo wszystko byłoby jasne Laughing
Ale, ale ........ jedna była nawet wojenna Cool i zastanawiam się czy to nie była jakaś ściema czyli przeróbka.


Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 21:49, 09 Mar 2013    Temat postu:

Ja by obstawiał na późną KMZ.
Te ramy IMZ od "wojennych" aż po urala m62 miały inne mocowanie niż
to pokazane na zdjęciach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Sob 22:12, 09 Mar 2013    Temat postu:

Właśnie, tak jak pisze śmigiel też obstawiam na KMZ, bo wszystkie obserwowane ramy miały skośne mocowanie klaksonu, tylko jedna ta niby "wojenna" była rodzynkiem Laughing Nie byłem pewny czy wcześniej nie wypuszczono jakiejś wersji z takim giętym mocowaniem zbiornika jak na zdjęciach.

Sprytnie przerobiona (pierwsze zdjęcie) tak, że na pierwszy rzut oka wydawała się bardzo autentyczna. Mocowanie pompki, brak wzmocnień, mocowanie pod RR-1, ale też rzucało się w oczy wzmocnienie otworów na szpilki silnika wykonane nie z odkuwek, tylko z tłoczonej blachy, tak jak w końcowej produkcji.

Jak to próbują na każdym kroku zrobić człowieka w hu....... Crying or Very sad
Nie będę wklejał zdjęcia całej ramy, bo właściciel by się obraził, a ktoś kto być może kupił, bardzo wku........ Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 8:23, 10 Mar 2013    Temat postu:

Masz na myśli ramę z ostatniej Łodzi, czarną, na stoisku na zewnątrz ?
Jeśli tak , to na 100 % była to "radosna twórczość".
Ale akurat na mocowanie zbiornika nie zwróciłem uwagi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Nie 9:21, 10 Mar 2013    Temat postu:

Tak, mówimy o tej samej ramie.
Pewnie jak "przerabiacze" czytają, to na następnym MWB będzie lepiej zrobiona Laughing z korzyścią oczywiście dla kupujuących Confused
Tylko nie wiem jak wymienią wzmocnienia otworów, tulejkę sioła kierowcy , itp.
Najbardziej zastanawia mnie waga ramy. Podobno najwcześniejsze są lżejsze o 2 kg od starszych i któraś z nich waży 19 kg. Tylko która, ta starsza czy nowsza? 17 kg jak na starszą to trochę mało. Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 9:50, 10 Mar 2013    Temat postu:

Sam mam przerobioną ramę. Tyle, ze nie wciskam nikomu ze to stara oryginalna. W motocyklu była wymieniona- może dlatego ze stara pękła. W rusku wszystkie części są eksploatacyjne jak w innych pojazdach olej i filtry, wiec wymiana ramy, silnika czy skrzyni biegów w ogóle mnie nie dziwią.

Kupuje sie repliki połowy motocykla wiec i rama chyba lepiej żeby była prosta niż pokrzywiony, przerdzewiały spawany elektrodą maczaną w wapnie oryginał.

Co innego jak sprzedający kłamie, ze oferuje oryginał. Może to też wynikać z niewiedzy. I tu ważniejsze zdjęcia w temacie powinny być sprzedawcy a nie ramy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Nie 11:27, 10 Mar 2013    Temat postu:

Wklejanie zdjęć nieuczciwych sprzedawców to śliska sprawa, na następnym MWB musiałbym się ukrywać Wink
Cena w miarę "nowej" ramy KMZ była 600 PLN, a "starej" 2000-2200. To się chyba opłaca trochę z kątówką pszaleć Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
oldtimer2012




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Prochowice

PostWysłany: Nie 11:30, 10 Mar 2013    Temat postu:

W moim rusaku właśnie jest takie mocowanie pod zbiornik. Ramy późnej produkcji miały kule pod kosz wymienne, a w mojej występują spawane Wink A co do KMZ to nie mam pojęcią, co prawda silnik mam z Irbitu, ale troszkę niestety skundlony Sad

Ostatnio zmieniony przez oldtimer2012 dnia Nie 11:34, 10 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 12:22, 10 Mar 2013    Temat postu:

Rama "stara" waga ok15 kg, "nowa" ok 18 kg, więc różnica jest spora.
Tamta rama była robiona na starą, a sprzedawca wiedział, co sprzedaje
bo na stoisku było sporo gratów do " starej" emki - np przerabiany
bagażnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 12:29, 10 Mar 2013    Temat postu:

Ten co chce zbudować autentyczną wojenną emkę zada sobie trochę trudu i zgłębi temat na tyle że nie da się wydymać (wybaczcie za słowo ale jest chyba najlepsze żeby określić efekt)
A jeżeli to jakiś pseudo kolekcjoner jednodniowy to wpadnie na minę i tyle, jest jeszcze trzecia grupa która idzie na skróty i wali repliki na potęgę mając w dupie że można czasami znaleźć oryginał.

Mnie przy tej ramie pierwsze co odrzuciło to spawy - takie migomatowe Razz
Reszty nawet nie oglądałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 13:06, 10 Mar 2013    Temat postu:

agrupa napisał:


Mnie przy tej ramie pierwsze co odrzuciło to spawy - takie migomatowe Razz
Reszty nawet nie oglądałem.

Wiesz, ze nie życzę ci zle. Ale żeby nie daleko szukać to mieliśmy takiego jednego optymistę co uważał, ze oryginał najpiękniejszy i to musi tak jeździć. I pamiętamy jak dalej mu mina rzedła jak musiał się tych cudownych kabelków i innych fabrycznej jakości części pozbywać?

Ze starymi ramami znam temat od dwóch speców którzy mając je po prostu postawili je sobie obok motocykli. Bo jakość wykonania była dramatyczna i nie wróżyła bezpiecznej jazdy.

Czy Ty aniołku nie spawałeś przypadkiem czegoś do swojej ramy? Migomatem tego nie mogłeś przecież zrobić. Bo by zbyt ładnie wyglądało ;P Gdyby przyszło ci spawać jakaś inną istotniejszą cześć to spwałbyś jak ruskie smarkiem byle sie trzymało?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 13:16, 10 Mar 2013    Temat postu:

Princu spawałem, spawałem migomatem Smile i to nie jedno. Ale moja rama ma kilkadziesiąt lat więc miała prawo coś tam się rozlecieć Smile Ale uważam że i tak jest pancerna patrząc na to w jakich warunkach przyszło jej funkcjonować.

Dla mnie wojenna emka to temat weekendowy, po prostu gdybym miał albo budował nie robiłbym tego do codziennej eksploatacji (jeśli można w ogóle o tym mówić w przypadku motocykla zabytkowego, weterana itp) i w takim przypadku nie stresowały by mnie radzieckie smarki Smile a wręcz zachwycałbym się ich ordynarnym wyglądem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 15:12, 10 Mar 2013    Temat postu:

Z jakością spawów to nie jest tak znowu źle. Nie widziałem takich ram
z popękanymi spawami. A że wyglądają jak wyglądają to inna sprawa.
Ruskie ramy generalnie są pancerne i same z siebie się nie rozlatują,
jak np ramy od r12, które są słabe w dość istotnym miejscu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 15:30, 10 Mar 2013    Temat postu:

śmigiel napisał:
Z jakością spawów to nie jest tak znowu źle. Nie widziałem takich ram
z popękanymi spawami. A że wyglądają jak wyglądają to inna sprawa.
Ruskie ramy generalnie są pancerne i same z siebie się nie rozlatują,
jak np ramy od r12, które są słabe w dość istotnym miejscu.


Wiesz śmigiel. Gdyby tak były tylko dwa przypadki to raczej nie wzmacniali by tech ram które już zrobili, nie wprowadzali wzmocnionych w kilku wariantach do produkcji. Dla mnie temat wojennej emki to kibel klasy dniepra. W trakcie wojny dopracowywany, poprawiany na szybko w trakcie w warunkach kilkakrotnych przeprowadzek z brakiem materiałów. To i tak dziwne ze im cokolwiek z tego wyszło.

Właściwie agrupa ma rację. Do jazdy sie to nienada. Do patrzenia. A to już wtedy nie motocykl tylko eksponacik. Czyli właściwie mebel.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 16:40, 10 Mar 2013    Temat postu:

Princu idziesz skrajnie, pokaż konstrukcję która była w 100% dopracowana i nie miała przysłowiowej pięty achillesowej.

Moim zdaniem motocykl był na tyle dobry że dojechał do Berlina Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin