Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zerwany gwint - naprawa
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 20:47, 02 Lut 2013    Temat postu:

Cytat:
Jakich pierscieni zamierzasz uzyc ?


Prima'y. Z zestawu do poloneza. Dlatego sie o nie nie boję.
W tym silniku została sprawa przerobienia gwintów z M8 na M6 ( chętni do ściepy na zestaw z niemiec mile widziani). Chyba, że ktoś ma taki zestaw, albo inny pomysł jak to przerobić. Rolling Eyes I składać padalca do kupy.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Sob 20:54, 02 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 21:33, 02 Lut 2013    Temat postu:

Ja zawsze robie redukcje.Np dyfer w ktorym sa 4 szpilki w moim przypadku M8.
Oczywiscie gwinty mialem pozrywane wiec wywiercilem pod M12 i gwinty zrobilem tylko gwintownikiem nr2 zeby bylo ciasno.Pozniej przewiercilem sruby M12 w srodku na dana glebokosc i pogwintowalem M8.Powkrecalem w dekiel dyfra na poxipol i poobcinalem i ladnie zaszlifowalem na równo oraz na koniec poprawilem gwinty w srodku .Powkrecalem szpilki M8 z turbiny od VW i jest rewela.
Zawsze tak robie i sie sprawdza super.Wiec powierc pod M10 czyli 8,5mm wiertlo bo skok gwintu 1,5 a jak aluminim to bezpieczniej 8.2 mm wiertlo i wkrec sruby przwiercone w srodku i pogwintowane pod M6 poucinac i gotowe.Oczywiscie jezeli jest odpowiednia ilosc materialu Smile)))


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 21:37, 02 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 9:05, 03 Lut 2013    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
.Oczywiscie jezeli jest odpowiednia ilosc materialu Smile)))

Bardzo fajna metoda. Zastosuję przy pokrywie mostu cheers

Ale niestety na M10 nie wyda przy tylnej pokrywie silnika. Ktoś mi tam umęczył trzy gwinty. I dodatkowo jedną szóstkę pękniętą zostawił głęboko, tak ze spawarka odpada.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 10:10, 03 Lut 2013    Temat postu:

To daj blok na frezarke i niech frezer wjedzie idealnie w srodek frezem 5mm ze spieku weglowego koniecznie dwu piorowym bo zbiera tez od czola tak jakby wiertlo tyle ze na plasko i jest bardzo sztywny ze nie bedzie sciagac.

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 10:26, 03 Lut 2013    Temat postu:

Princu, mam dostęp do "taniego spawanie alu" może najprościej będzie to zaspawać?
Jak coś wal na fajfona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 11:03, 03 Lut 2013    Temat postu:

Mozna spokojne zaspawać ale lepiej wczesniej urwana srube usunac.
Koszt spawania 3 otworkow to groszowe sprawy -jakies 10-20 zl ......
Powrót do góry
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 11:39, 03 Lut 2013    Temat postu:

Tak. Nawet sobie sam mogę spawnąć ale frezowanie odpada. Nie w warszawie. A w tym wypadku trzeba by po spawaniu i tak frezować.

Resztę śruby usunę pewnie klasycznie w tym tygodniu ale zestaw do naprawy gwintów o ile cena będzie strawna kupie. Metoda wygląda podobnie do helicoli ale bardziej rozwalcowuje nowy materiał na pożądany gwint. Tak ze w sumie jest mocniejszy niż fabryczny.

Prośba do moderatorów o wydzielenie części wątku na np " Naprawa poleczeń gwintowanych"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:42, 03 Lut 2013    Temat postu:

Zespol wkladek Wurth ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 18:58, 03 Lut 2013    Temat postu:

Adam M. napisał:
Zespol wkladek Wurth ?


No chyba coś takiego. Tulejki dwustronnie gwintowane. Czy to będzie Wurth czy coś tańszego okaże sie jutro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 19:45, 03 Lut 2013    Temat postu:

Helicoil wkładki w luisie 20 sztuk 10 ojro. Gorzej z zestawem, motoakcesoria mają po 2 i półstówy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Nie 21:30, 03 Lut 2013    Temat postu:

Najtaniej tu zestawy naprawcze
502223657
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 22:32, 03 Lut 2013    Temat postu:

Jak kupisz sprężynki to zestaw na M6 Ci pożyczę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Pon 16:28, 04 Lut 2013    Temat postu:

Zestaw YATO M6 M8 M10 kupiłem na allegro za 135zł [link widoczny dla zalogowanych]

Poniżej dołączam krótką relację z naprawy Wink

Nadszedł czas by dobrać się do dupy zerwanym gwintom w karterze
rzeczone gwinty zaznaczyłem czerwoną kredką
[link widoczny dla zalogowanych]

gwinty przedniej podpory wału praktycznie nie istniały
[link widoczny dla zalogowanych]

zestaw do naprawy gwintów w systemie helicoil zestaw pozwoli na zrywanie gwintów M6 M8 i M10 Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]

zgodnie z instrukcją należy rozwiercić zerwane gwinty na odpowiednią średnicę
[link widoczny dla zalogowanych]

następnie nagwintować
[link widoczny dla zalogowanych]

wkręcić sprężynkę, ułamać zabierak

i gotowe
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez corsar dnia Pon 16:30, 04 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ygor




Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: prace duże

PostWysłany: Pon 13:02, 11 Mar 2013    Temat postu:

Pamiętasz może średnicę wiertła z tego zestawu Very Happy do naprawy gwintu M8?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Pon 14:28, 11 Mar 2013    Temat postu:

Pod M8 wiertło Ø8,3 i gwintownik dedykowany M9,6x1,25

Dla potomności napiszę jeszcze [link widoczny dla zalogowanych]:

M6 wiertło Ø6,3 i gwintownik dedykowany 7,3x1

M10 wiertło Ø10,5 i gwintownik dedykowany M11,9x1,5
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin