Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zębatka napędu prądnicy 13 zębów. Skąd wziąć?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pyzdra1




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bicester

PostWysłany: Czw 16:28, 22 Wrz 2011    Temat postu: Zębatka napędu prądnicy 13 zębów. Skąd wziąć?

Mój kolega w swoim Uralu ma zamontowaną małą zębatke napędu prądnicy. Zębatka ma 13 zębów. Dostał ją w prezencie od jakiegoś rosjanina kiedy kupował od niego motocykl (temu gościowi została jeszcze jedna taka) Zębatka wygląda na oryginalną a nie dorabianą przez kogoś. Pomyślałem, że to musi być dobre rozwiązanie. Na wolnych obrotach kontrolka sie nie pali. Czy ktoś sie orientuje skąd takie cudo wziąć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 20:38, 22 Wrz 2011    Temat postu:

z tego co wiem, wlasnie takie to sa dorabiane!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 21:11, 22 Wrz 2011    Temat postu:

Będe w wawie to poszukam zdjęcia. Widziałem takie wynalazki na prądnicach kilka razy. Ostatnio na Warszawskim bazarze w lecie.
Standard to 16. Te małe były punktowe na wirniku- na nakrętkę nie było już miejsca.
To w silniku urala masz ten problem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pyzdra1




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bicester

PostWysłany: Czw 21:46, 22 Wrz 2011    Temat postu:

Nie chodzi o to, że mam problem, ale lepsze ładowanie na pewno by sie przydało. U siebie mam prądnice z malucha.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Sob 19:14, 24 Wrz 2011    Temat postu:

No ciekawe jest jak zwykle jedno ale.
Robimy zębatkę na 13 zębów to zmniejszamy tym samym średnicę i tu pytanie czy regulacja na mimośrodzie będzie wystarczająca chodzi mi o prądnicę z malucha.
Da się ustawić luz międzyzębny czy nie ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Sob 19:18, 24 Wrz 2011    Temat postu:

pasuje jeszcze przeliczyć obroty prądnicy jakie uzyskamy i czy to się opłaci .
Sprawdzę obrotomierzem od ilu obrotów prądnic zaczyna ładować i ile obrotów potrzeba aby ładowała na maxa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Nie 9:59, 25 Wrz 2011    Temat postu:

Hius napisał:
No ciekawe jest jak zwykle jedno ale.
Robimy zębatkę na 13 zębów to zmniejszamy tym samym średnicę i tu pytanie czy regulacja na mimośrodzie będzie wystarczająca chodzi mi o prądnicę z malucha.
Da się ustawić luz międzyzębny czy nie ???

Bez paprania bloku się nie uda, raz zakładałem tą mniejszą zębatkę w silniku kaśkowym trzeba było jednostronnie wypruć kawał łoża i potem pojawił się problem z mocowaniem opaski
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3930
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 12:16, 25 Wrz 2011    Temat postu:

Zaklepywan zębatka bo nie ma miejsca na nakrętke, strugany blok bo się nie da wydystansować. Całość kombinacji aby nieorginalna (bo z malca) działała staczana prądnica. Ja mam przed laty przefrezowany blok pod niestaczaną prądnice z malca i obecnie zamontowany alternator z japoni. W końcu działa ładowanie i światła normalnie. Naprawde szkoda sił i środków na wyważanie otwartych drzwi.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Nie 13:50, 25 Wrz 2011    Temat postu:

U mnie maluchowska nie staczana tylko podpiłowana w miejscu styku z łożem (blok nie tknięty), na oryginalnym wzbudzeniu bez obracania biegunów (szczotki na redukcji) doładowuje bez problemu regler mechaniczny. Teraz robię taką z nadmuchem aby się mniej nagrzewała od bloku myślę że mały wentylatorek na wzór altka w dnieprze i kilka rowków w redukcji na spokojnie wystarczy. pozdro

Ostatnio zmieniony przez tadzioh dnia Nie 13:52, 25 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Nie 15:18, 25 Wrz 2011    Temat postu:

No właśnie i skończyło się babce sranie szkoda zachodu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Pon 19:27, 10 Paź 2011    Temat postu:

Montowałem prądnice malucha do 9 tki z zębatką 14 zębów.Nie trzeba było nic szlifować a i na nakrętke w zębatce miejsce też jest.Regulator ernap2s i ładowanie lepsze niż na orginalnym altku
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3930
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 20:39, 10 Paź 2011    Temat postu:

Jak rozumiem Kolega zamontował prądnice z malca do bloku gdzie był przewidzany alternator. Na taką kombinacje to nie wpadłem, ale to tłumaczy brak konieczności strugania bloku, jak i przyzwoite ładowanie bo prądnica nie staczana.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pon 23:12, 10 Paź 2011    Temat postu:

bogus napisał:
Montowałem prądnice malucha do 9 tki z zębatką 14 zębów.Nie trzeba było nic szlifować a i na nakrętke w zębatce miejsce też jest.Regulator ernap2s i ładowanie lepsze niż na orginalnym altku

Nie spotkałem się z MT9 na alternatorze, alternator był stosowany od modelu MT10
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 21:59, 25 Lis 2011    Temat postu:

Obiecałem zdjęcia. I oto one


Powrót do góry
Zobacz profil autora
Q3ma




Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Nie 19:24, 04 Gru 2011    Temat postu:

Tak Macieju ale Ty masz zdjęcie z dziesięcioma zębami a nie trzynastoma;)
Nie ten temat ha ha
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin