Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szpilki mocujące głowice Ural
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skrzydlaty




Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 21:03, 28 Lut 2011    Temat postu: Szpilki mocujące głowice Ural

Walczę obecnie z irbitem...
I powiem tak, jakiś ruski to nieźle spier....
Szpilki mocujące głowice mają długość całkowitę 140 mm,
Co po wkręceniu ich w cylinder i założeniu uszczelki, głowicy i koników zaworowych, daje tyle, że wystaje szpilki tyle, żeby założyć podkładkę
sprężystą i niską zwykłą nakrętkę. Przewidziane rosyjskie nakrętki podwyższane można sobie darować, bo i tak szpilka mniej wystaje.
Mało tego, to oczywiście ruskie szpilki zrobione są z rzepy i przy próbie
dociągnięcia tego, wszystkiego, jak należy kończy się zerwaniem gwintu
szpilki lub nakrętki. A dokręcić trzeba, żeby miała szansę ułożyć się uszczelka pod głowicą.
Miał ktoś podobny problem, przy uralcu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yurko




Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:12, 28 Lut 2011    Temat postu:

leczyłem tę chorobę za pomocą długich hartowanych bolców zе sklepu Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:38, 28 Lut 2011    Temat postu:

Kolega mial w Dnieprze, lekarstwem jest zrobienie nowych, dluzszych z wlasciwego materialu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 23:49, 28 Lut 2011    Temat postu:

Lekarstwem to jest klucz dynamometryczny. Szpilki na chama w blok wkręcone ze dwa obroty więcej jak powinny być to i krótkie. Uszczelki nie odpuszczone (twarde) to trzeba dojebać śrubami aby było szczelne. Na koniec głowice krzywe, gwinty poprzeciągane albo urwane i prosty wniosek że słabe było. Trzeba zrobić mocniejsze szpilki to nie tylko uda się pogiąć głowice a nawet doprowadzić do pęknięcia owych. Wtedy można zakładać temat jak to ruskie z rzepy głowice robią. To są proste silniki ale im też trzeba dać szanse.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skrzydlaty




Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 9:03, 01 Mar 2011    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Lekarstwem to jest klucz dynamometryczny. ...........Wtedy można zakładać temat jak to ruskie z rzepy głowice robią. To są proste silniki ale im też trzeba dać szanse.
Wojtek


Taaaaaaaaaaaaaaa Rolling Eyes Masz dużo racji i dużo się mylisz zarazem Wink

Wykorzystanie szpilek zrobionych ze śrub 8,8 na długość całkowitą 145 mm i zastosowanie cienkich moletowanych sprężystych podkładek, wyleczyło problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 9:08, 01 Mar 2011    Temat postu:

Przy wymianie cylindrów dostał nowe ruskie szpilki , wspaniałe i cudowne , sek w tym że nie trzymały rozmiarów , od 7,4 do 7,7 na różnych z tej samej ponoć partii. Rozwiązaniem było dorobienie szpilek i nakrętek. Nowe ruskie nie dość że rozmiarów nie trzymały to jeszcze się rozciągały ( taka profesjonalna maślana konstrukcja , głowica na pewno nie pęknie jak by się nie dokręcało).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 11:05, 01 Mar 2011    Temat postu:

Potwierdzam- Jest to rzepa straszna- Szpilki mocujące silnik w ramie, wszelakie szpilki przekładni koła i gaźników i głowic w górnozaworowcach.
O ile dałbym sie przekonać, ze przy głowicach i dyfrze to celowo zastosowany przez fabrykę zabieg żeby przy dociąganiu nie uszkodzić aluminium. To jeśli chodzi o np szpilkę tylną mocującą silnik w ramie juz na pewno jest porażka. Tam trzeba mocno dociągać żeby prawy podnóżek nie zablokował nam dźwigni hamulca.
Co dziwne drobnozwojowe 10 cylindrów w dolnospłukach są super odporne - stara produkcja czy co? Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 9:25, 31 Sie 2011    Temat postu:

skrzydlaty napisał:


Wykorzystanie szpilek zrobionych ze śrub 8,8 na długość całkowitą 145 mm i zastosowanie cienkich moletowanych sprężystych podkładek, wyleczyło problem.

Też właśnie zawiozłem do tokarni śruby o twardości 8.8, długie 160 - na jutro mają być piękne szpilki do Uralowego pieca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Czw 22:30, 01 Wrz 2011    Temat postu:

zabool napisał:
Przy wymianie cylindrów dostał nowe ruskie szpilki , wspaniałe i cudowne , sek w tym że nie trzymały rozmiarów , od 7,4 do 7,7 na różnych z tej samej ponoć partii. Rozwiązaniem było dorobienie szpilek i nakrętek. Nowe ruskie nie dość że rozmiarów nie trzymały to jeszcze się rozciągały ( taka profesjonalna maślana konstrukcja , głowica na pewno nie pęknie jak by się nie dokręcało).


Głowice pękają bardzo rzadko, ale można je przeciągnąć czego skutkiem jest bardzo szybkie zużycie prowadnicy zaworowej zwłaszcza w Dnieprach na wydechowym, ale to moje spostrzeżenia. Co do Urala raz się z tym spotkałem, dwa miesiące po remoncie klient przyniósł mi głowicę i mówi że nie trzyma zawór. Prowadnica była skoszona bokiem trzeba było rozwiercać głowicę i dorobić grubszą prowadnicę, a płaszczyznę która była zabielana podczas remontu trzeba było ponownie przeszlifować, gość przyznał się że znajomy mu doradził żeby na gorącym silniku dokręcił głowicę, więc dowalił ile mógł szkoda że mu nie wspomniał o kluczu dynamometrycznym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pyzdra1




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bicester

PostWysłany: Wto 16:36, 06 Wrz 2011    Temat postu:

Kiedyś gdzieś czytałem, że szpili można zaadoptować z MZ 250. Podobno po lekkiej modyfikacji (chyba skróceniu) nadają sie do Urala
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Wto 20:02, 06 Wrz 2011    Temat postu:

Szpilki w MZ 250 maja gwinty M10 a Ural M8.. Pewnie modyfikacja polega na toczeniu i gwintowaniu..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 20:14, 06 Wrz 2011    Temat postu:

Śruba o twardości 8.8 i długości 160mm: 8szt na wagę, kosztowały mnie 4,50zł. Nie ma sensu szukać czegoś innego jeśli i tam musimy dać na tokarkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LukS




Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów - świętokrzyskie

PostWysłany: Śro 6:56, 07 Wrz 2011    Temat postu:

klapek napisał:
Śruba o twardości 8.8 i długości 160mm: 8szt na wagę, kosztowały mnie 4,50zł. Nie ma sensu szukać czegoś innego jeśli i tam musimy dać na tokarkę.


Kolega lemmenjoki tak zrobił albo nawet ze śrub 10.9 i również przestał mieć z tym problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pyzdra1




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bicester

PostWysłany: Pon 22:04, 26 Wrz 2011    Temat postu:

Z jaką siłą należy dokręcać głowice ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 7:34, 27 Wrz 2011    Temat postu:

szukaj:
Przykręcanie głowicy w Uralu - klucz dynamometryczny
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin