Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zawieszenie przód i ośka koła
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Nie 21:34, 03 Kwi 2016    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Mam tylko jeszcze jedno pytanie. Brak kultury technicznej wynika z wrodzonego chamstwa czy z zwykłej głupoty? Przez 27 lat nie wymienić zepsutej części i jeszcze się tym chwalić, przepraszam ale nie ogarniam.
Wojtek


A Twój brak kultury w ogóle (nie tylko technicznej) wynika z chwilowego debilizmy czy całkowitego kretynizmu?

I odpowiem Ci baranie, choc niewiem czy to do Ciebie dotrze , Nie każdy rodzi sie alfa i omegą , choc wiem ze Ty uwazasz ze urodziles własnie taka alfa i omega ...Przez kilka pierwszych lat , jak byłem młody i głupi , ale nie takim ignorantem jak Ty , myslałem ze tak ma być , a później , jak juz sie dowiedziałem ze jednak to nie orginał to stwierdziłem skoro działała i nie powoduje zadnego zagrozenia , wbrew temu co piszesz cwoku , to po co wymieniac? Jak kiedys bede wymieniał golen , a taki dzien przyjdzie predzej czy pozniej , i chyba predzej to zrobie to prawidłowo z pełna kultura i techniczna i osobista . Dotarło?
I stad było moje grzeczne i kulturalne pytanie czemu uwaza ze to złe rozwiazanie....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:10, 03 Kwi 2016    Temat postu:

Grzecznie odpowiadam. Z głupimi chamami się nie dyskutuje. Bo na początek sprowadzą do własnego poziomu a na koniec wgrają doświadczeniem.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 22:22, 03 Kwi 2016    Temat postu:

Zostawiać was dziewuchy na pół dnia i już sie targają za kudły.. Twisted Evil

Nakrętka to dupiasty pomysł bo nie gwarantuje sztywności układu zawieszenia.
Drugi powód jest ekonomiczny. Pół biedy jak oska jest dość dość długa i wystarczy przetoczyć na dwóch średnicach i gwincie żeby pasowała. Ale jeśli dobrze pamiętam tam jest lewy gwint. Jeszcze dorobić stosowną nakrętkę z lewym gwintem. To już sie robi koszt bez sensu. Goleń zawieszenie NOWA do Dniepra kosztuje kilka dych i ilez to radości Twisted Evil

Luz na zawieszeniu to kaszana. Ja tam oczywiście nie jeżdżę już takimi sztruclami, ale zapytuję się - jaka to przyjemność jeździć taką pokraką która lata gdzie ją aktualny układ luzów poniesie?


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Nie 22:23, 03 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Pon 6:52, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Grzecznie odpowiadam. Z głupimi chamami się nie dyskutuje. Bo na początek sprowadzą do własnego poziomu a na koniec wgrają doświadczeniem.
Wojtek

W którym momencie cwoku odpowiadałes grzecznie?jak pisales o kolejnej wzmiance o zabitym czy jak wyzywałes od troli i idiotów? Może i wiedze baranie masz , ale kultury osobistej w ogóle....


Ostatnio zmieniony przez Marcin-organizator dnia Pon 20:00, 04 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Pon 6:57, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Prince napisał:
Zostawiać was dziewuchy na pół dnia i już sie targają za kudły.. Twisted Evil

Nakrętka to dupiasty pomysł bo nie gwarantuje sztywności układu zawieszenia.
Drugi powód jest ekonomiczny. Pół biedy jak oska jest dość dość długa i wystarczy przetoczyć na dwóch średnicach i gwincie żeby pasowała. Ale jeśli dobrze pamiętam tam jest lewy gwint. Jeszcze dorobić stosowną nakrętkę z lewym gwintem. To już sie robi koszt bez sensu. Goleń zawieszenie NOWA do Dniepra kosztuje kilka dych i ilez to radości Twisted Evil

Luz na zawieszeniu to kaszana. Ja tam oczywiście nie jeżdżę już takimi sztruclami, ale zapytuję się - jaka to przyjemność jeździć taką pokraką która lata gdzie ją aktualny układ luzów poniesie?


W czasach kiedy ktos u mnie dorabiał nakrętkę nie było tak łatwo o części . Prawda tez taka ze niewiadomo czy na początku nakrętka nie była kontra , a z biegiem czasu została jedynym zabezpieczeniem . Zawsze mam to fest dowalone i zero luzu, ale po tym co piszecie trza będzie pomyśleć o wymianie tej pochwy przy następnej naprawie przodu....Ja mam przód od M-72.....jak i zreszta cały rower.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nowoa




Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 88
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: darłowo

PostWysłany: Pon 19:45, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Ciągnąc dalej temat do czego jest śrubka m6 z łbem na płaski śrubokręt u dołu lewej goleni na prawej tego nie mam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Pon 20:01, 04 Kwi 2016    Temat postu:

nowoa napisał:
Ciągnąc dalej temat do czego jest śrubka m6 z łbem na płaski śrubokręt u dołu lewej goleni na prawej tego nie mam


Jest..musi byc...generalnie do spuszczenia oleju z teleskopów...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nowoa




Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 88
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: darłowo

PostWysłany: Pon 20:24, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Z lewej odkręciłem i nic nie leci wiec nie ma oleju a w prawej może jest urwana jutro dokładnie wyczyszczę, a którędy dolać oleju i jakiego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Pon 22:24, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Od góry odkręcasz te duże śruby nad półką i tamtędy wlewasz. Z tego co pamiętam to około 120-130ml na jedną lagę. Olej niby powinien być jakiś do amortyzatorów, ale skoro go tam nie ma to pewnie i tak zaraz wycieknie. Kiedyś zagłębiłem ten temat i okazuje się, że wiele zaprzęgów jeździ w ogóle bez tego oleju i do dnieprów czy kasiek leją to co mają pod ręką. Ja wlałem mieszankę mixolu z hipolem. Dobrze, że nie kupiłem nic lepszego, bo pomimo "regeneracji" tj zastosowanego zestawu naprawczego i tak wyciekło zaraz z jednej lagi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Wto 0:16, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Pościągajcie sobie instrukcje, a nie o każdy badziew pytacie,

a jeżeli chodzi o nakrętkę na ośce zamiast gwintu na pochwie to zrobiłem tak z 11tys (ale zawsze dawałem na klej bo własnie bałem się odkręcenia , po czym zakupiłem nowe lagi, tulejki i pochwy (nie żadne przypadkowe tylko wszystko pasowane i mierzone) bo ponad 80km/h tragedia była i to zawieszenie to jest taka kupa że szkoda gadać- po wymianie to samo ale przy 85km/h (a jeżdżę przede wszystkim solo i tu dopiero wszystko wyłazi- bo kosz to taka kotwica co braki wybiera).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nowoa




Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 88
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: darłowo

PostWysłany: Wto 4:58, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Słuchaj ja pytam i jeżeli ktoś ma ochotę a przede wszystkim wiedze to odpowie, nie ma przymusu czytać moich postów i na nie odpowiadać a poza tym po co te fora? Chyba po to by sobie pomagać nawet przy takich drobiazgach Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 486
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Wto 16:39, 05 Kwi 2016    Temat postu:

nowoa napisał:
Z lewej odkręciłem i nic nie leci wiec nie ma oleju a w prawej może jest urwana jutro dokładnie wyczyszczę, a którędy dolać oleju i jakiego?


Nie ma oleju ,albo na dole taki syf że zatkało otwór .Pomerdaj jakimś drutem lub dmuchnij powietrzem ,z resztą i tak to powinno rozebrać się w kawałki ,pomyć zweryfikować wymienić co trzeba ,a nie lać świeży olej Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Wto 17:49, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Cytat:
Słuchaj ja pytam i jeżeli ktoś ma ochotę a przede wszystkim wiedze to odpowie, nie ma przymusu czytać moich postów i na nie odpowiadać a poza tym po co te fora? Chyba po to by sobie pomagać nawet przy takich drobiazgach Pozdrawiam


Oczywiście masz 100% racji.

Chodzi głównie o to, że dziś prawie 99% topików na forach to są właśnie takie bzdety, przez co poziom merytoryczny zrównał się z jakością naszych wspaniałych motocykli. Poza tym, jak sobie z raz czy dwa przeczytasz to będziesz naprawdę sporo bogatszy w wiedzę i wiele rzeczy będzie dla Ciebie jasnych i prostszych, nie wspominając o tym, że nie musisz latać z garażu do kompa, czy tam brudnymi łapami molestować smartsrona. A mi po prostu głupio pytać o rzeczy, na które odpowiedź jest na wyciągnięcie ręki.

wybacz OT i rónież pozdrawiam serdecznie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czyzyk




Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:16, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Michał spójrz na to z drugiej strony:

99 procent to bzdety wg Ciebie - czyli ich nie powinno być
ludzie którzy je piszą powinni więcej czytać a mniej pisać "głupich pytań"

to teraz popatrz ile w tym tylko tygodniu byłoby napisane postów
za jakiś czas forum zaczęłoby umierać - bo przecież teoretycznie cała wiedza tutaj jest

więc czytajmy, czytajmy i jeszcze raz czytajmy

Nie wiem jak Ty, ale ja wolę poczytać coś - cokolwiek - ale nowego
przynajmniej wiem, że się coś dzieje
oczywiście stare posty też najpierw przeszukuje - jeśli chodzi o wiedze

P.S.
ostatnio zauważyłem tendencje do kłótni - więc od razu piszę:
"to było w pokojowym tonie Smile"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 22:23, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Zgadzam sie z wami ale prawda taka, że jak ktoś nie czyta serwisówek i zadaje takie pytania to daje sobie sam świadectwo. Później takie motocykle krążą po ludziach. To jest irytujące.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin