Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wał Ural na japońskich łożyskach igiełkowych.
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Śro 18:14, 07 Kwi 2010    Temat postu: wał Ural na japońskich łożyskach igiełkowych.

Witam szanowne grono, czy ktoś z użytkowników ma rozebrany na częśći wał Urala albo rysunki techniczne takowego, bo potrzebuję wymiarów do ewntualnego dobrania japońskiego złożenia łożyskowego na korby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 18:22, 07 Kwi 2010    Temat postu:

Nie ma rozebranego wału ale jak przeżyjesz do jutra bez tej info to podam wymiary japońskiego zmienika. Dzisiaj ledwo żyje i mam dwie godziny miedzy jedna pracą a drugą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Śro 18:29, 07 Kwi 2010    Temat postu:

będę zobowiązany, bo jest temat ale dot. wału emki a od Urala jest raczej inaczej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 19:19, 08 Kwi 2010    Temat postu:

Przystępuję do przekopywania góry świstołków z niezwykle istotnymi informacjami. Jak znajdę to edytuje posta - jeśli nie dam znaku za tydzień wyślijcie ekipę poszukiwawczą z psami tropiącymi pod lawinami Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Czw 19:20, 08 Kwi 2010    Temat postu:

czekam z zapartym tchem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 20:04, 08 Kwi 2010    Temat postu:

Nie zadusiły mnie. A jak u Ciebie? Wink

Znalazłem coś takiego :

49/32 ( Mniejsza z tym bo to chyba numer katalogu czy książki hurtowni )
dalej HK 4516 NTN - nabazgrałem takie i nie wiem czy to będzie to.
Jak nie to będę kopał dalej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Czw 21:34, 08 Kwi 2010    Temat postu:

ok, mamy HK 4516 45x52x16 ale jak te wymiary mają się do wymiarów czopa i stopy korbowodu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 22:26, 08 Kwi 2010    Temat postu:

A szczerze to mi teraz wygląda na wał do dolnospłuka. A Gural ma na pewno inne?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Pią 17:08, 09 Kwi 2010    Temat postu:

nie wiem jak z łożyskiem korbowy ale korby inne, cienkie , ema ma o przekroju teowym, ural płaskie, i mniejszy skok
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 14:44, 10 Kwi 2010    Temat postu:

Korba jest inna ale w dolonospółkach też występowały korby o przekroju takim jak w struclach. Nie istotne. Sądzę ze stopa korbowodu jest taka sama. No może z wyłączeniem czopa bo otwór smarowania jest przesunięty a nie centryczny jak w wale dolniaka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 22:05, 14 Kwi 2010    Temat postu:

Kto pyta nie błądzi i na pewno warto zadać to samo pytanie na kilku forach. Jednak czemu nie zadzwonisz do jakiegoś lepsiejszego zakładu zajmującego sie takimi wałami z prostym pytaniem " Czy koszyczek i wałeczki w wale dolnego i górnego silnika sa takie same? " Stawiam na Tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Czw 16:25, 15 Kwi 2010    Temat postu:

bo zrezygnowałem z pomysłu z dawania do regeneracji. rozbiorę na prasie i sam będę regenerował. więc jak będę miał rozebrany to sobie pomierzę. a jak nic nie dobiorę to kupię nowy wał ze stali gwoździowej z nowej produkcji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LukS




Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów - świętokrzyskie

PostWysłany: Czw 16:41, 15 Kwi 2010    Temat postu:

Dobry gwóźdź nie jest zły Wink
A najlepszy gwóźdź programu.

Kiedy już rozbierzesz wał to jeżeli znajdziesz złożenie igiełkowe ze średnicą wewnętrzną większą
niż sworzeń korbowy to nic tylko sworzeń zrobić stopniowy. Zwiększyć średnicę. Ale to raczej oczywiste.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 17:04, 15 Kwi 2010    Temat postu:

Najlepszy gwoźdź do trumny ;P

Moim skromnym zdaniem to pomysł robienia wału samemu nie jest najlepszy. Za to temat fajny.
Pytanie pierwsze - Jak i z czego wykonasz czopy korbowe?


(Tak nawiasem mówiąc to nie wspomniałem nic o oddawaniu do regeneracji tylko wykonaniu krótkiego połączenia telefonicznego) ;}


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 17:07, 15 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Czw 17:22, 15 Kwi 2010    Temat postu:

jak pomierzę to wymyślę . raczej chodzi mi o taki układ że na czop idzie bieżnia wewnętrzna ze złożenia, z zerowym wciskiem coby nie było odkształceń, potem igiełki w koszyczku a bieżnia zewnętrzna wciskana w korbowód z zalecanym przez Mistrza Cichowskiego wciskiem, i obrabiana, bo wiadomo że po wciśnięciu się odkształci. Ale to tylko teoryja, bo nie mam pomierzone. Robiłem kiedyś coś takiego koledze w Iżu i śmiga już któryś rok z rzędu. Co do materiału na czop, to albo chromowanie techniczne oryginalnego, albo to co tam w "Naprawie motocykli" Cichowskiego napisane. pozdro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin