Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tuleje dystansowe silnika M72

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:59, 17 Wrz 2015    Temat postu: Tuleje dystansowe silnika M72

Witam
Składam dla kolegi motocykl M72 solo. Zginęły mu (przywiózł mi ją w kartonie) tulejki dystansujące silnik na szpilkach. Czy któryś z Zacnych forumowiczów mógłby zmierzyć w swojej M72 długości tulejek dystansujących silnik?

Czy przód i tył są takie same?

Czy prawa i lewa w M72 są takie same?

Sprawa druga.
Czy w M72 linka sprzęgła jest montowana przy skrzyni tak samo jak w dnieprze? [link widoczny dla zalogowanych]

Sprawa trzecia
Czy kopajka do odpalania w mkowej skrzyni ma pozycję spoczynkową całkiem w górze czy tak w 1/4 skoku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 14:46, 17 Wrz 2015    Temat postu:

Co do tulejek to nie wiem bo nie rozbierałem jeszcze silnika, ale:

Linka sprzęgła jest montowana tak (przynajmniej u mnie):

Spoczynkowo powinna się chować pod siedzenie, tam w skrzyni jest taki bolec i sprężynka która go powinna blokować w tej schowanej pozycji. Jak tego nie robi to coś jest nie tak, ale sam nie wiem bo mi za słabo zaskakuje i na dziurach wyskakuje i cofa się do kopania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 17:07, 17 Wrz 2015    Temat postu:

Tulejki mogą być od Dniepra. Występują w kilku rozmiarach, jak wskazuje nazwa służą do dystansowania. Obawiam się że bez szklanej kuli nikt Ci nie powie jakie kupić. Trzeba samemu zmierzyć.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:37, 17 Wrz 2015    Temat postu:

No chyba nie do końca. Bo tabadam tabadam tabadam (werbel) rama sie nieco zaciska przy skręcaniu silnika więc dystans jest zapewne określony aby nie wywoływać naprzężęń. Tulejki od kachy nie pasują bo silnik ma węższą stopę (kaśka ma półtuleki w bloku) i jest bardzo duży luz w porównaniu do K750, zreszta K750 ma tuleki tylko z jednej strony.

Michael
Chodzi mi o tuleje na których jest silnik dystansowany na szpilkach (zobacz zdjęcie) tam powina być. Na 100% mozna tam podejśc z suwmiarką, chodzi mi tylko o długości reszte sobie ogarnę.
[link widoczny dla zalogowanych]

Co do kopki zrobie zdjęcia jak to tam jest.


Ostatnio zmieniony przez Szymonides11 dnia Czw 19:38, 17 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hardcor




Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 153
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nałęczów/Lublin

PostWysłany: Czw 19:56, 17 Wrz 2015    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Grubsze z lewej.
W ramach cięcia kosztów zastosowałem kilka zwykłych podkładek, więcej z lewej i też działa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 20:05, 17 Wrz 2015    Temat postu:

Okej jeżeli Ci zależy to zmierzę ale dopiero jutro bo musiałbym teraz autem wyjechać bo do motocykla nie dojdę tak aby pomierzyć. Co do obserwacji wzrokowych to widzę że u mnie jest to pokombinowane bo są i oryginalne i zwyczajne podkładeczki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Czw 21:03, 17 Wrz 2015    Temat postu:

Nie obraźcie się chłopaki ale jak to czytam to tracę nadzieje...

-wsadzasz silnik ze skrzynią, ustawiasz tak aby wałek do dyfra był jak najprościej (znaczy się przeguby w jednej osi) i dopiero teraz możesz sobie popatrzeć gdzie co pasuje, najprościej to nawsadzać podkładek, lecz jak chcesz mieć piękne tulejki to podejrzewam że będziesz musiał sobie sam dorabiać, a i w innej ramie już nie będzie tak samo...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 21:15, 17 Wrz 2015    Temat postu:

Stare ramy są ponaciągane i nie mają wymiarów fabrycznych (zakładając że kiedykolwiek ruskie ramy miały). Dla tego trzeba mierzyć i dobrać odpowiednie z dostępnych lub dotoczyć. Oczywiście można rozciągać ramę siłownikiem i wbijać tulejki młotem jak i w odwrotnym przypadku ściskać szpilkami aż sok pocieknie z nakrętek. W końcu robisz dla kolegi, to czym się tu przejmować.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:37, 17 Wrz 2015    Temat postu:

Panowie widzę że bez ironi i docinek się nie obejdzie a szkoda.

Michal_ - tak zrobie, tyle że dotocze sobie dystanse bo podkładki do mnie nie przemawiają

Cyrograf15 - a tym sie przejmować że ja się coś robi to porzadnie a nie na odpierdol, na odpierdol szkoda czasu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 16:57, 18 Wrz 2015    Temat postu:

Pomierzyłem ale nie suwmiarką, żadna mi tam nie podchodziła. Zmierzone normalnym centymetrem. Więc tak, opiszę to jak jest to u mnie z perspektywy kierowcy. Prawa przód 10mm, Prawa Tył 10mm, Lewa Przód 5mm, Lewa Tył 10mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:48, 20 Wrz 2015    Temat postu:

Dzięki Michael

Pojawił się nowy temat. Mianowcie wałek kardana trzeba było rozmontować żeby osłonę krzyżaka zamontować. I tu niespodzianka. Spodziewałem się frezu między wałkiem, a tależem odbiorczym z gumy, a tu łysy wałek wprasowany na gorąco (20 ton zeby rozłaczyć). Powiedzcie proszę czy tak było robione? Czy to czyjas kombinacja to jest?

Co do skrzyni biegów:

To jest pozycja spoczynkowa:
[link widoczny dla zalogowanych]

To jest pozycja maksymalnie w górę:
[link widoczny dla zalogowanych]

To jest pozycja w której zazębia się przekładnia:
[link widoczny dla zalogowanych]

Powiedzcie mi prosze czy ta skrzynia jest dobrze złożona? Skok jest dośc mały i boję się że moga być problemy z uruchomieniem silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michel18




Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 20:22, 20 Wrz 2015    Temat postu:

Jeżeli masz oryginalny wałek emkowski to tak to wygląda.
Ze skrzynią to kopka w pozycji spoczynkowej powinna wchodzić pod ramę pionowo i się blokować żeby w trakcie jazdy na jakiejś dziurze Ci nie opadła. Od tego jest taki bolec z sprężyną od wkręcany spodu koło spustu oleju. Skok będzie mały, ja mam tak samo źle to złożone. Rozmawiałem z Dawidem i powiedział mi on że za to odpowiada taka zapadka która jest w zębatce na wałku od kopniaka. Im bardziej jest ona wyrobiona tym później wałek będzie się blokował i skok będzie się zmniejszał. Mniej więcej tak jak masz w pozycji maksymalnej to powinno być w pozycji przygotowanej do rozruchu silnika.
Czy zwróciłeś uwagę jak wkładałeś ten wałek rozrusznika w jakiej pozycji wyjdzie Ci kopniak? Ja tak nie zrobiłem i za pierwszym razem musiałbym nie mieć ramy żeby go odpalić Very Happy


Ostatnio zmieniony przez Michel18 dnia Nie 20:24, 20 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 20:52, 20 Wrz 2015    Temat postu:

Zapadka jest symetryczna. Można ją obrócić o ile ktoś wcześniej tego nie zrobił. Kopnik można podnieść przez odwrotne wbicie klina.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
827628




Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wys Maz

PostWysłany: Wto 12:49, 03 Lis 2015    Temat postu:

Jeśli zapadka i tryb nie są wyrobione to mozna kopak na gorąco przegiąć do góry. Ja mam starą m72 z 47 roku w której kopak jest tak jak by bardziej wygięty do góry w miejscu zaraz przy za klinem. Ogólnie to kopak troszeczkę inaczej wygląda niż te nowsze, ma inne szczegóły od odlewu ale działa tak samo tylko ma większy skok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 11:07, 12 Lis 2015    Temat postu: Re: Tuleje dystansowe silnika M72

Szymonides11 napisał:
Składam dla kolegi motocykl M72 solo. Zginęły mu (przywiózł mi ją w kartonie) tulejki dystansujące silnik na szpilkach. Czy któryś z Zacnych forumowiczów mógłby zmierzyć w swojej M72 długości tulejek dystansujących silnik?

Wymiary tych tulejek są podane na ogólnie dostępnych rysunkach technicznych M-72. Lewe mają szerokość 12,5 mm a prawe 5,5 mm. Tył i przód takie same. Średnica wewn. 12,5 mm a zewnętrzna ok. 30 mm (tutaj nie mam pewności). Fazowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin