Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tłoki Allmot porażka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zbigniew_74




Dołączył: 25 Mar 2025
Posty: 14
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy

PostWysłany: Wto 16:26, 03 Cze 2025    Temat postu: Tłoki Allmot porażka

Witam. Chciałem zrobić szlif w Kachnie. Szlifierz pomierzył cylindry, wyszło na pograniczu 3 szlifu (bezpieczniej 4 ) Zakupiłem zestaw Almotu i dokupiłem pierścienie od Lady. Szlifierz zrobił szlif, przywiozłem do chałupy i tłok się "buja" w piecu że widać światełko z drugiej strony. Dzwonię do szlifierza, z którym ustaliłem luz na 0,1mm. Szlifierz nie daje za wygraną i proponuje zwymiarowanie tłoka. Więc mierzę. Zakupiłem tłok na 4 szlif na denku jest wybite 78,96. Mierzę na górze (od komory spalania) 78,28, mierzę na dole (od wału) 78,81. mierzę cylinder (na całej długości) 78,43. i teraz tak przy tym szlifie ( nie wiem jak to możliwe, bo z wymiarów ni ch...ja nie wychodzi) luz na zamku mierzony w połowie cylindra wynosi 0,4mm. Teraz pytanie jebać szlifierza bo przeciągnął o 0,03mm, reklamować allmot, czy tak ma być? Zaznaczę, że taki sam luz jest na pierścieniach dostarczonych razem z tłokami allmotu, jak i od Lady. Pomiary średnicówką i mikrometrem. Żeby było prościej liczyć zaokrągliłem do 1/100. Jakaś rada?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zbigniew_74




Dołączył: 25 Mar 2025
Posty: 14
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy

PostWysłany: Wto 16:35, 03 Cze 2025    Temat postu: Re: Tłoki Allmot porażka

Zbigniew_74 napisał:
Witam. Chciałem zrobić szlif w Kachnie. Szlifierz pomierzył cylindry, wyszło na pograniczu 3 szlifu (bezpieczniej 4 ) Zakupiłem zestaw Almotu i dokupiłem pierścienie od Lady. Szlifierz zrobił szlif, przywiozłem do chałupy i tłok się "buja" w piecu że widać światełko z drugiej strony. Dzwonię do szlifierza, z którym ustaliłem luz na 0,1mm. Szlifierz nie daje za wygraną i proponuje zwymiarowanie tłoka. Więc mierzę. Zakupiłem tłok na 4 szlif na denku jest wybite 78,96. Mierzę na górze (od komory spalania) 78,28, mierzę na dole (od wału) 78,81. mierzę cylinder (na całej długości) 78,43. i teraz tak przy tym szlifie ( nie wiem jak to możliwe, bo z wymiarów ni ch...ja nie wychodzi) luz na zamku mierzony w połowie cylindra wynosi 0,4mm. Teraz pytanie jebać szlifierza bo przeciągnął o 0,03mm, reklamować allmot, czy tak ma być? Zaznaczę, że taki sam luz jest na pierścieniach dostarczonych razem z tłokami allmotu, jak i od Lady. Pomiary średnicówką i mikrometrem. Żeby było prościej liczyć zaokrągliłem do 1/100. Jakaś rada?
Jeszcze napiszę, że wymiary tłoka są identyczne jeżeli chodzi o pomiary równolegle do sworznia, jak i prostopadle. Zakupiłem tłoki owalizowane. Jaka k...a owalizacja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4116
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 20:40, 03 Cze 2025    Temat postu:

Coś tu się nie spina, jakim cudem tłok mający 78,81 wsadziłeś do cylindra 78,43 ? Pomierz to jeszcze raz uczciwie i na spokojnie. Luz na zamku pierścienia dopuszczalny do 0,5 (instrukcja Ural, a że pierścienie takie same ...)

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zbigniew_74




Dołączył: 25 Mar 2025
Posty: 14
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy

PostWysłany: Śro 5:18, 04 Cze 2025    Temat postu:

Wszystko pomierzone dobrze, tylko źle wpisałem pomiar cylindra 78,94 stąd info, że szlifierz zrobił +0.13, a nie jak z nim ustalałem 0,10. Ewidentnie wina tłoka, bo tylko jego dół w miarę uszczelnia. Obydwa tłoki mają podobne wymiary. Przy denku mniejsza średnica, od strony wału większa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4116
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 7:31, 04 Cze 2025    Temat postu:

W którym miejscu robiłeś górny pomiar tłoka? Poniżej czy powyżej górnego pierścienia uszczelniającego? 0,5 stożka na tłoku to sporo, pomierzyłem teraz kilka tłoków nowych i używanych też są stożkowate 0,05-0,2. Może na ukraińskie podróbki trafiłeś? 0,13 to szlifierza trochę poniosło. Jeżeli to podróbki to może to i lepiej że luz większy, bo ponoć strasznie puchną. Trochę nie masz wyjścia, zakładaj co masz. To będzie jeździć, tyle że krócej.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zbigniew_74




Dołączył: 25 Mar 2025
Posty: 14
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy

PostWysłany: Śro 11:26, 04 Cze 2025    Temat postu:

Mierzyłem na samej górze - gdzie denko, za pierścieniem i na samym dole. Możliwe, żeby almot sprzedawał podróbki? Swoją drogą szkoda, bo cały czas pompuję kasę a nie jeżdżę, ale nic - życie. W dwusuwach wszystko było dla mnie jakoś bardziej proste.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zbigniew_74




Dołączył: 25 Mar 2025
Posty: 14
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Puławy

PostWysłany: Śro 11:31, 04 Cze 2025    Temat postu:

Czekam jak wróci wał z Dormaru i składam do kupy. Może jeszcze uda mi się przewieźć jak w miedzy czasie nic nie wyniknie. Do tej pory nie wierzyłem w opowieści, że każdy silnik i części to indywidualna sprawa i że nic się w ruskach nie trzyma kupy. Jednak ten motocykl uczy pokory. Dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4116
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 20:47, 04 Cze 2025    Temat postu:

Wymiarem powyżej górnego pierścienia zupełnie się nie przejmuj, to bez znaczenia. Zmierz zaraz poniżej. 80% nowych części na rynku to złom. Brak dobrych jakościowo części to główny problem ruskich motocykli. Almot sprzedaje swoje tłoki, to nie będą podróbki.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rullo




Dołączył: 28 Gru 2023
Posty: 31
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:00, 07 Cze 2025    Temat postu:

Jeśli zrobisz szlif na 7 serek luzu [ zalecane przez almot] to na zamku wyjdzie 0,15-0,20mm . Ja robię na 8 setek ale wcześniej wygrzewam tłoki i na zamku wychodzi 0,2-0,25mm . Jak zrobiłeś na 10 czy 13 setek to luz na zamku będzie jak używanym lekko silniku. Będzie chodzić ale bedzie słabszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4116
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 21:22, 07 Cze 2025    Temat postu:

Luz na zamku 0,15 to za mało, pękają pierścienie. To silnik chłodzony powietrzem, dość mocno grzejący się. 0,2-0,25 moim zdaniem optymalnie.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rullo




Dołączył: 28 Gru 2023
Posty: 31
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:53, 08 Cze 2025    Temat postu:

0,1-0,2 podaje serwisowka. Ale ciężko osiągnąć taki wymiar jak pisałem. Inna sprawa że tłoki Almot to średni towar (nawet patrząc przez jakość obróbki płaszcza tłoka który wygląda jak z tokarki nastawionej na duży posuw) - mój szlifierz jest zdania że tłoki są chińskie/tajwan i tylko pakowane, anodowane (ewentualnie) w PL. Trudno mi się do tego odnieść ale w PL mało rzeczy opłaca się obecnie odlewać.
Ale co robić, alternatywą jest mała, właściwie tylko Duells. Maluch czy Polonez to słaba alternatywa gdy się robi więcej silników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin