 |
www.kolyaska.fora.pl Motocykle radzieckie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zbigniew_74
Dołączył: 25 Mar 2025 Posty: 14 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Wto 16:26, 03 Cze 2025 Temat postu: Tłoki Allmot porażka |
|
|
Witam. Chciałem zrobić szlif w Kachnie. Szlifierz pomierzył cylindry, wyszło na pograniczu 3 szlifu (bezpieczniej 4 ) Zakupiłem zestaw Almotu i dokupiłem pierścienie od Lady. Szlifierz zrobił szlif, przywiozłem do chałupy i tłok się "buja" w piecu że widać światełko z drugiej strony. Dzwonię do szlifierza, z którym ustaliłem luz na 0,1mm. Szlifierz nie daje za wygraną i proponuje zwymiarowanie tłoka. Więc mierzę. Zakupiłem tłok na 4 szlif na denku jest wybite 78,96. Mierzę na górze (od komory spalania) 78,28, mierzę na dole (od wału) 78,81. mierzę cylinder (na całej długości) 78,43. i teraz tak przy tym szlifie ( nie wiem jak to możliwe, bo z wymiarów ni ch...ja nie wychodzi) luz na zamku mierzony w połowie cylindra wynosi 0,4mm. Teraz pytanie jebać szlifierza bo przeciągnął o 0,03mm, reklamować allmot, czy tak ma być? Zaznaczę, że taki sam luz jest na pierścieniach dostarczonych razem z tłokami allmotu, jak i od Lady. Pomiary średnicówką i mikrometrem. Żeby było prościej liczyć zaokrągliłem do 1/100. Jakaś rada? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Zbigniew_74
Dołączył: 25 Mar 2025 Posty: 14 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Wto 16:35, 03 Cze 2025 Temat postu: Re: Tłoki Allmot porażka |
|
|
Zbigniew_74 napisał: | Witam. Chciałem zrobić szlif w Kachnie. Szlifierz pomierzył cylindry, wyszło na pograniczu 3 szlifu (bezpieczniej 4 ) Zakupiłem zestaw Almotu i dokupiłem pierścienie od Lady. Szlifierz zrobił szlif, przywiozłem do chałupy i tłok się "buja" w piecu że widać światełko z drugiej strony. Dzwonię do szlifierza, z którym ustaliłem luz na 0,1mm. Szlifierz nie daje za wygraną i proponuje zwymiarowanie tłoka. Więc mierzę. Zakupiłem tłok na 4 szlif na denku jest wybite 78,96. Mierzę na górze (od komory spalania) 78,28, mierzę na dole (od wału) 78,81. mierzę cylinder (na całej długości) 78,43. i teraz tak przy tym szlifie ( nie wiem jak to możliwe, bo z wymiarów ni ch...ja nie wychodzi) luz na zamku mierzony w połowie cylindra wynosi 0,4mm. Teraz pytanie jebać szlifierza bo przeciągnął o 0,03mm, reklamować allmot, czy tak ma być? Zaznaczę, że taki sam luz jest na pierścieniach dostarczonych razem z tłokami allmotu, jak i od Lady. Pomiary średnicówką i mikrometrem. Żeby było prościej liczyć zaokrągliłem do 1/100. Jakaś rada? | Jeszcze napiszę, że wymiary tłoka są identyczne jeżeli chodzi o pomiary równolegle do sworznia, jak i prostopadle. Zakupiłem tłoki owalizowane. Jaka k...a owalizacja. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4116 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 20:40, 03 Cze 2025 Temat postu: |
|
|
Coś tu się nie spina, jakim cudem tłok mający 78,81 wsadziłeś do cylindra 78,43 ? Pomierz to jeszcze raz uczciwie i na spokojnie. Luz na zamku pierścienia dopuszczalny do 0,5 (instrukcja Ural, a że pierścienie takie same ...)
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Zbigniew_74
Dołączył: 25 Mar 2025 Posty: 14 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Śro 5:18, 04 Cze 2025 Temat postu: |
|
|
Wszystko pomierzone dobrze, tylko źle wpisałem pomiar cylindra 78,94 stąd info, że szlifierz zrobił +0.13, a nie jak z nim ustalałem 0,10. Ewidentnie wina tłoka, bo tylko jego dół w miarę uszczelnia. Obydwa tłoki mają podobne wymiary. Przy denku mniejsza średnica, od strony wału większa. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4116 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 7:31, 04 Cze 2025 Temat postu: |
|
|
W którym miejscu robiłeś górny pomiar tłoka? Poniżej czy powyżej górnego pierścienia uszczelniającego? 0,5 stożka na tłoku to sporo, pomierzyłem teraz kilka tłoków nowych i używanych też są stożkowate 0,05-0,2. Może na ukraińskie podróbki trafiłeś? 0,13 to szlifierza trochę poniosło. Jeżeli to podróbki to może to i lepiej że luz większy, bo ponoć strasznie puchną. Trochę nie masz wyjścia, zakładaj co masz. To będzie jeździć, tyle że krócej.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Zbigniew_74
Dołączył: 25 Mar 2025 Posty: 14 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Śro 11:26, 04 Cze 2025 Temat postu: |
|
|
Mierzyłem na samej górze - gdzie denko, za pierścieniem i na samym dole. Możliwe, żeby almot sprzedawał podróbki? Swoją drogą szkoda, bo cały czas pompuję kasę a nie jeżdżę, ale nic - życie. W dwusuwach wszystko było dla mnie jakoś bardziej proste. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Zbigniew_74
Dołączył: 25 Mar 2025 Posty: 14 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Śro 11:31, 04 Cze 2025 Temat postu: |
|
|
Czekam jak wróci wał z Dormaru i składam do kupy. Może jeszcze uda mi się przewieźć jak w miedzy czasie nic nie wyniknie. Do tej pory nie wierzyłem w opowieści, że każdy silnik i części to indywidualna sprawa i że nic się w ruskach nie trzyma kupy. Jednak ten motocykl uczy pokory. Dzięki. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4116 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 20:47, 04 Cze 2025 Temat postu: |
|
|
Wymiarem powyżej górnego pierścienia zupełnie się nie przejmuj, to bez znaczenia. Zmierz zaraz poniżej. 80% nowych części na rynku to złom. Brak dobrych jakościowo części to główny problem ruskich motocykli. Almot sprzedaje swoje tłoki, to nie będą podróbki.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Rullo
Dołączył: 28 Gru 2023 Posty: 31 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 18:00, 07 Cze 2025 Temat postu: |
|
|
Jeśli zrobisz szlif na 7 serek luzu [ zalecane przez almot] to na zamku wyjdzie 0,15-0,20mm . Ja robię na 8 setek ale wcześniej wygrzewam tłoki i na zamku wychodzi 0,2-0,25mm . Jak zrobiłeś na 10 czy 13 setek to luz na zamku będzie jak używanym lekko silniku. Będzie chodzić ale bedzie słabszy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4116 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 21:22, 07 Cze 2025 Temat postu: |
|
|
Luz na zamku 0,15 to za mało, pękają pierścienie. To silnik chłodzony powietrzem, dość mocno grzejący się. 0,2-0,25 moim zdaniem optymalnie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Rullo
Dołączył: 28 Gru 2023 Posty: 31 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 9:53, 08 Cze 2025 Temat postu: |
|
|
0,1-0,2 podaje serwisowka. Ale ciężko osiągnąć taki wymiar jak pisałem. Inna sprawa że tłoki Almot to średni towar (nawet patrząc przez jakość obróbki płaszcza tłoka który wygląda jak z tokarki nastawionej na duży posuw) - mój szlifierz jest zdania że tłoki są chińskie/tajwan i tylko pakowane, anodowane (ewentualnie) w PL. Trudno mi się do tego odnieść ale w PL mało rzeczy opłaca się obecnie odlewać.
Ale co robić, alternatywą jest mała, właściwie tylko Duells. Maluch czy Polonez to słaba alternatywa gdy się robi więcej silników. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|