Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Świece zapłonowe
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 21:15, 13 Lip 2013    Temat postu:

dolniak smiga na wszystkim tylko nie irydowych ngk po 56zl sztuka hahaha po trzech dniach padla podczas jazdy porostu:))).
W uralu juz tak latwo nie ma bo tzreba mu dobrac odpowiednia cieplote:)))
Ja dorwalem kiedys iskry z PRL-u f70 hehe z czarnymi gwintami a nie niklowanymi i smigalo super.
Uwaga na NGK bo dobre są oczywiscie japonskie ale juz sa francuskie ktore tez daja rade ale pojawily sie chinskie i te trzeba omijac hehehe bo w virago 1100 padly po 2 dniach:)))
Denso mi smigaly idealnie caly sezon i mam je na zapas teraz:)))+10 innych.
Ooo i jeszcze na radzieckiech z alleee nie smigal dolniak a z jednej komprecha szla obok porcelany Smile ale kiedys mialem statare radzieckie z lat 70 i tez smigaly.Zreszta teraz jest tyle tego ze zero problema i doktoratow nie trzeba pisac:)).


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 21:19, 13 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Sob 23:01, 13 Lip 2013    Temat postu:

mirsa napisał:
dorzucę swoje do tej dyskusji , ja poganiam na polskich iskrach f55,mam też w zapasie f 65 i f75 , kiedyś jak jeździłem junakiem i emką to tylko na iskrach bo innych nie było a dzisiaj dorwać iskry już nie tak łatwo bo w sklepach królują ngk (przynajmniej w bydgoszczy) , próbowałem też jeżdzić na a11 ruskich i niemieckich beru ale iskry są najlepsze.

Jak się okazuje nie jest to problem dorwać iskry, wystarczy dobra wola i odrobinę szczerych chęci sprzedawcy w sklepie motoryzacyjnym i znajdzie takowe. Mi najpierw wciskał boscha, potem inny badziew, ale jak się uparłem to znalazł i na drugi dzień miałem i 65 i 75 i 95 iskry
Będę testował - dam znać. Puki co to kupiłem na początku tygodnia cztery iskry 95 (maluch) i wczoraj po południu działała jedna... jakaś tytanowa, bo wkręcałem ją na przemian raz do jednego garnka, raz do drugiego, regulowałem, kombinowałem, kręciłem, a ona wciąż elegancko odpalała.... a inne nie choć kupione w tym samym czasie i w tym samym miejscu...
Zdrófffffka!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 7:01, 14 Lip 2013    Temat postu:

Iskry by robione na licencji Boscha, tak więc nie pluj na te ostatnie Exclamation Złe doświadczenia miałem jedynie z Beru i PAL.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 9:16, 14 Lip 2013    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Iskry by robione na licencji Boscha, tak więc nie pluj na te ostatnie Exclamation Złe doświadczenia miałem jedynie z Beru i PAL.
Wojtek

Hahaha dokladnie palki nie paląSmile)) nawet jak wyjolem z pudelka to juz nie palila:)))
Powrót do góry
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Nie 11:20, 14 Lip 2013    Temat postu:

właśnie wymieniłem komplet iskier 95 i po jeździłem 20 min zgodnie z zaleceniami, potem trochę poregulowałem gaźniki bo wkurzają mnie te wysokie obroty na postoju i ... jedna (lewa) padła Shocked wymieniłem ją na nową i jest ok, więc jeździłem żeby się wygrzała i padła druga(prawa)
Evil or Very Mad o co chodzi? trochę za szybko. Jutro zamawiam denso... się zobaczy czy to świece czy inna zaraza jakaś
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:09, 14 Lip 2013    Temat postu:

No dobra, wkreciles iskre ale jaka ?
Liczy sie glownie cieplota swiecy.
Jesli wklejasz zdjecia swiec dla sprawdzenia ich dzialania to rob zdjecie wnetrza swiecy z elektrodami i porcelanka a nie swiece z zewnatrz - wiemy jak wygladaja.
Ogolnie wydaje mi sie ze ural powinin jezdzic na NGK BP7ES, biorac pod uwage stopien sprezania.


Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Nie 16:11, 14 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Nie 16:24, 14 Lip 2013    Temat postu:

Adam do urala najlepsze na lato są NGK BP4HS
a na zimniejszą porę roku czyli wczesną wiosnę i jesień NGK BP5HS
JEŻELI CHODZI O CIEPŁOTĘ ŚWIECY

BP4 jest najzimniejszą świecą w NGK czyli najlepiej oddaje ciepło
a BP 5 już jest cieplejsza i takie zakładam na wiosnę i jesień jak jest już chłodnawo
BP7ES będzie za gorąca a ponadto ma o ile się nie mylę cofniętą elektrodę główną do środka a takie ustawienie elektrody daje dobre wyniki w dwusuwach gdzie występuje mieszanka olej benzyna i przy spalaniu nagar mniej się osadza na porcelance niż przy wysuniętej elektrodzie
Nie wiem czy ktokolwiek się w tym moim pisaniu połapie


Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Nie 16:42, 14 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Nie 16:41, 14 Lip 2013    Temat postu:

A jeszcze jedno wszyscy producenci podając oznaczenia ciepłoty świec podają tak czym niższa cyfra tym zimniejsza świeca JEDYNIE BOSCH ROBI TO ODWROTNIE.
Zimniejsza świeca szybciej oddaje ciepło
Cieplejsza świeca wolniej oddaje ciepło
A jeszcze jedno dobiera się świece raczej do temp jej pracy niż ciśnienia w cylindrze
Gdybym się jednak w czymś mylił proszę mnie poprawić
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Nie 20:23, 14 Lip 2013    Temat postu:

TU JEST LINK DO STRONY GDZIE MOŻNA DOBRAĆ ŚWIECE NGK

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 20:36, 14 Lip 2013    Temat postu:

Trosze nie do konca tak ale pomylic sie mozna w tej kwestii bo to pokrecone na pierwsze spojrzenie......

[link widoczny dla zalogowanych]

A jak kupujesz iskry do urala to cos w granicy F70-F75 bo F95 badą padac nieodwracalnie.Pozdro


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Nie 20:43, 14 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 20:50, 14 Lip 2013    Temat postu:

U mnie świece NGK, na gaźnikach od GS'a wyglądają tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]



Tak myślę że dodam troszkę więcej paliwa...


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Nie 20:50, 14 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 21:13, 14 Lip 2013    Temat postu:

Dodaj Klapek bo szkoda zaworów Smile))) tym bardziej ze urale sie mega grzeją.
Powrót do góry
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 21:44, 14 Lip 2013    Temat postu:

Nie wiem jak Ural ale Dniepr woli BP6HS.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:23, 14 Lip 2013    Temat postu:

Czyli jest dokladnie odwrotnie niz Hius napisal Smile.
Cieplota swiecy zwieksza sie razem ze zmniejszaniam numerow, czyli swiece o oznaczeniu 4/5 sa dosc cieple w porownaniu z uzywana przeze mnie 7 / 8.
Swieca BP ma wlasnie wyciagnieta porcelanke oraz miedziany rdzen ( S ).
Literki B i E oznaczaja srednice i dlugosc gwintu ( 14 / 10 )
Moje swiece maja rowniez troszke krotszy gwint niz wasze.
Ciekawe dlaczego jest ta roznica w cieplocie swiecy, teoretycznie glowice Urala powinny sie grzac duzo nizej niz moje.
Sprezanie musi byc podobne, przy moim stopniu sprezania 7.5 : 1.

Klapek zeby ocenic lasciwie swiece musisz sprawdzic ciemna obraczke u podstawy porcelanki, gdy ma ok 2 mm to jest OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 18:38, 15 Lip 2013    Temat postu:

Cisnienie sprezania:
Pspr=0,125x7,5=0,9375 MPa =9,37 Bar

A w uralu cisnienie spręzania :
Pspr=0,125x6,2=0,775MPa=7,75 Bar

0,125-stala dla silników benzynowych
0,21-stala dla silników diesla
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin