Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Sob 20:50, 28 Mar 2015 Temat postu: Śruby do zamachu z ruchola w silniku BMW |
|
|
Zapewne jest ktoś kto mial za krótkie śruby do kola zamachowego z ruchola po przerobieniu na silnik BMW.
Dla informacji śruby zamachu z ciężkiego kola BMW maja inną długość niż śruby z lekkiego kola BMW. Dlatego jak przerobilem zamach z ruska pod BMW wykorzystałem śruby z lekkiego kola oryginalne bo były dłuższe i spasowalo ale z ciezkiego kola lapią tylko okolo 4,5zwoja wiec lekko malo.
Ciężko dostać takie śruby wytrzymałościowe bo są nietypowe i mają gwint M11x1,5.
Ale znalazlem śruby z mercedesa z takim samym gwintem na klucz 12 kątny 13mm dlugości 62mm.
Uciolem je na 43mm czyli o 10mm wiecej niż sruby BMW bo gwint w wale nie jest tam do końca a łeb na klucz przeszlifowałem o 1,5mm zeby tarcza sprzegla z kwadratem na wysprzęglik miala więcej miejsca.
Spręzyny wystają z zamachu ruchola o 4mm po maxymalnym sciśnięciu minus 1mm na podtoczenie w tarczy czyli 3mm nad kolem zamachowymjest tarcza przy maxymalnym scisnięciu sprężyn do czego raczej nie dochodzi po wysprzęgleniu.
Tarcza natomiast z kwadratem na wysprzeglik po oparciu na srubach jest tez 3mm nad zamachem czyli powinno pasować gitares ))).
Sruba oryginalna z BMW z cieżkiego kola i sruba Mercedes
[link widoczny dla zalogowanych]
Sruby mercedes po przycięciu i oryginalna z BMw z cieżkiego kola
[link widoczny dla zalogowanych]
Sruby na zamachu z dolniaka
[link widoczny dla zalogowanych]
Po dokręceniu
[link widoczny dla zalogowanych]
Po śrubach mercedes
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 20:58, 28 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Sob 21:40, 28 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Z tego co mam gdzieś zapisane to:
śruby głowicy PEUGEOT 505 2.5 TD
-podawali kiedyś chłopaki na RM |
|
Powrót do góry |
|
 |
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Nie 8:01, 29 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Michal_ napisał: | Z tego co mam gdzieś zapisane to:
śruby głowicy PEUGEOT 505 2.5 TD
-podawali kiedyś chłopaki na RM |
Michał zgoda tylko jest jedno ale.Sprzedają to tylko w kompletach,za komplet ponad 100(zależy od sklepu)Jest 20 szt w komplecie różnej długości z czego tylko 5 wykorzystasz reszta za długa i brakuje gwintu po obcięciu tak że tylko w kibel.Tak że za pięć śrub ponad 100 to chyba drogo.
Dawid a te śruby z merawki to też z zamachu? Nie pamiętam ale chyba 115 i123 też chyba miało na zamachu m11x1.5 tylko jaka długość ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Nie 9:14, 29 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Spoko, tego jak je sprzedają to nawet nie wiedziałem, mnie za bardzo ta kwestia nie interesuje, a że obiło się o uszy i do topiku pasi to napomknąłem. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 10:29, 29 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Taaaaaaa na sąsednim forum pisali tylko ze 505 peugot to zabytek i ciezej o sruby.
Z merca po 10zl są.Dowalilem to na dynamometr na kleju i jest beton:)).
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozycja 8 od góry:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze sa chyba od jakiegos volva od mocowania walu kardana ale ciazarowka chyba -dlugość 37 wiec o 4mm wiecej niz bmw z coiezkiego kola wiec od biedy by bylo ale maja leb jak w bmw.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Nie 10:48, 29 Mar 2015, w całości zmieniany 4 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4096 Przeczytał: 12 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 11:29, 29 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Jak się pakuje do Ruska silnik za 4 tyś to jakie ma znaczenie czy te śruby kosztują 4 zł czy 40 zł? Istotne aby pasowały tak jak mają pasować.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 18:24, 29 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Jak się pakuje do Ruska silnik za 4 tyś to jakie ma znaczenie czy te śruby kosztują 4 zł czy 40 zł? Istotne aby pasowały tak jak mają pasować.
Wojtek |
Juz bylem sklonny kupic komplet za 120zl ale niestety nie ten rozmiar a z peugota 505 powiedzieli w sklepie z samymi czesciami do francuzów ze tp zabytek i juz dawno sie nie bawią w ten model. |
|
Powrót do góry |
|
 |
zenekwolin
Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 26 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:38, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Witam.
Tez mam silnik bmw r80 i skrzynie dniepra ze wstecznym bez komina.Sprzeglo chce zostawic od bmw.
I jeszcze mysle o chlodnicy oleju ale nowa troche kosztuje a uzywanej nie bardzo moge znalesc.
Szukam wymiaru popychacza,moze masz jakies wymiary?
Pozdrawia.
Zenon. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Wto 8:07, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
zenekwolin napisał: | Witam.
Tez mam silnik bmw r80 i skrzynie dniepra ze wstecznym bez komina.Sprzeglo chce zostawic od bmw.
I jeszcze mysle o chlodnicy oleju ale nowa troche kosztuje a uzywanej nie bardzo moge znalesc.
Szukam wymiaru popychacza,moze masz jakies wymiary?
Pozdrawia.
Zenon. |
Nie będziesz miał radości z tego sprzęgła.Do solówki jeszcze jako tako ,ale z wozem nie bałdzo Brzytwa miał rację co do sprzęgła najlepsza opcja to przeróbka z ruskiego.Ja miałem i lekkie koło,wytrzymało sezon i ciężkie koło z sprężyną z bonda 1200 w systemie HD jeździło dwa niby wszystko OK,ale po rozebraniu i tak nadpalone.Teraz mam ruskie i jest lala nie mniej wku....a mnie dzwonienie blach.
Popychacz sprawa indywidualna:
Skrzynia na flansz czy bez
Sprzęgło stary czy nowy typ BMW
Mam gdzieś do lekkiego koła wersja bez flanszy
Chłodnica według mnie bez sens w terenie i tak się nie przyda gdzie kulasz się 1,2 gdzie przy tych prędkościach i tak tym nic nie schłodzisz,a w trasie tym ruskim gradobiciem i tak nie osiągniesz takich przelotów jak BMW więc i tak nic nie schłodzisz.Po za tym silnik BMW lepiej oddaje ciepło niż każdy ruski więc chyba nie ma sensu.Mam to założone w BMW i jakiś znaczących różnic nie zaobserwowałem 10stopni |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 9:38, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
No blachy dzwonia niestety nawet na 9 kolkach:)))) ale zamiata malina:)))) .Jednak mi sie udalo ze nawet ruskie sprzęgło przepościło po 4 starcie ze swietel w krótkim czasie hahahahaha. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Wto 10:11, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ja mam 12 i dzwoni  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 11:02, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Oj tam ale jedzie ))))) ja jestem zadowolony bardzo:))).
Moze im wiecej kolków tym bardziej dzwoni hahahahha:))))
A hamulce mam poprostu rewelaaaaaaaaaaaaaaaaaaa -patent sie udal i sprawdza sie juz ponad 2 tys km rewelacyjnie.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 11:03, 28 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Wto 12:54, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Dawid mnie chodzi teraz po łbie takie sprzęgło:
[link widoczny dla zalogowanych]
Chyba po sezonie zacznę rzeźbić.
Co do uślizgów jakie masz sprężyny? Standardowe czy dorabiane wzmacniane.Ja mam oryginały z mojego MW i nic się nie ślizga .Nie którzy pchają od urala milicyjnego niby wzmacniane niebieskie i też chwalą ewentualnie doróba.Słyszałem też że niby pasują od rometa ze sprzęgła,ale tak do końca nie wiem nie sprawdzałem. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 13:29, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Mi tez sie nie slizga ale starrt 1,2,3, do konca i pelny komin i znowu start i znowu i lekko czasem przepuscilo na 3 biegu ale tylko na chwilke:))))).Tarcze nowe wiec moze sie jeszcze nie dotarly:)))).Sprezyny nowe z kaski i gumiaka pali na asfalcie wiec jest oki:)))).
Takie sprzeglo co dales linka raczej by nie halasowalo:)))).Ja tez kiedys cos pomysle ale narazie jazda bo sezon i stukanie mnie nie zrazi haha.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 13:30, 28 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
zenekwolin
Dołączył: 23 Mar 2014 Posty: 26 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:44, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Witam.
Sprzeglo nie wiem jakie nowy czy stary typ silnik jast z 92 roku.Silnik przeglada kolega a ja bede wdomu
w polowie maja.Miedzy skrzynia a silnikiem ma flansze redukcyjna,z blachy 10mm.Dzieki za podpowiec co do chlodnicy. Czytalem na forum ze sprzeglo BMW tez wytrzymuje tylko zakladaja klejone okladziny
i docisk mocniejszy. Ja jezdze tylko z malzonka rekreacyjnie po szosach.Dla mnie to szkoda mojej pracy i zeby jezdzic po wertepach.ten popychacz od dniepra to ma na kocnu kwadrat a nie wiem jak jest w BMW tez kwadrat czy inna kocowka co wchodzi w sprzeglo. Jestem w pracy i mam mozliwosci to moze bym sobie dorobil taka kocowke co wchodzi do tarczy bmw.
Pozdrawia.
Zenon. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|