Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

skrzynie biegów
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
beny_trol




Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Srebrna Góra

PostWysłany: Pią 19:49, 10 Lip 2009    Temat postu: skrzynie biegów

Witam serdecznie. Nie wiem czy to dobry dział na takie pytanie ale w zasadzie jest to też związane z mechaniką. Otóż: jak kupowałem mój motur było to jakoś w 2001r wszyscy starzy wyjadacze mówili że najlepsza ze wszystkich ruskich skrzyń to stara skrzynia od k-750 albo stara od urala, broń boże bez wstecznego,wiem, że w latach 80-tych i 90-tych nawet "ortodoksi" co to nie zmieniali nic w swoich M-72 do emowskich skrzyń wkładali bebechy od Kachy. Za najgorsze ścierwo traktowana była skrzynia od Dniepra (bardzo mnie to smuciło bo kręcił mnie wsteczny:). Przez ostatnie 5 lat moje zainteresowania skupiły Japończyki, a jak teraz powróciłem do Rusków to widzę, że w większości sprzętów występuje skrzynia dnieprowska, a często też widzę w emkach skrzynię urala ze wstekiem???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 20:53, 10 Lip 2009    Temat postu: Re: skrzynie biegów

beny_trol napisał:
Witam serdecznie. Nie wiem czy to dobry dział na takie pytanie ale w zasadzie jest to też związane z mechaniką. Otóż: jak kupowałem mój motur było to jakoś w 2001r wszyscy starzy wyjadacze mówili że najlepsza ze wszystkich ruskich skrzyń to stara skrzynia od k-750 albo stara od urala, broń boże bez wstecznego,wiem, że w latach 80-tych i 90-tych nawet "ortodoksi" co to nie zmieniali nic w swoich M-72 do emowskich skrzyń wkładali bebechy od Kachy. Za najgorsze ścierwo traktowana była skrzynia od Dniepra (bardzo mnie to smuciło bo kręcił mnie wsteczny:). Przez ostatnie 5 lat moje zainteresowania skupiły Japończyki, a jak teraz powróciłem do Rusków to widzę, że w większości sprzętów występuje skrzynia dnieprowska, a często też widzę w emkach skrzynię urala ze wstekiem???

No przyznam, że tez nie wiem co widzisz ;P
A serio to to ortodoksi od emek zakładają skrzynie emkowskie z bebechami od starych urali i nowszych kaczek. Jak są świezakami to zakładają oryginalne kłowe i szybko sie z tego leczą. Ja to lubię jak przychodzi jakaś mądrala co zaczyna składać ruskie moto i mówi " O tu masz nie oryginalne i tu"
Ubaw po pachy. Mówię: "zacznij jeździć to sie dowiesz" Wink
Po wytykaniu nieoryginalności poznaje sie teoretyków gawędziarzy. Lepiej założyć coś co jest bez awaryjne, wygodne i tanie. Najlepiej spisuje sie skrzynia dniepra - najtańsze i stale dostępne części. Urala skrzynka jest super oprócz wstecznego który w niej jest pomyłką. Tylko ze jest droga i jej części też i nie zawsze są dostępne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:50, 11 Lip 2009    Temat postu:

Zależy co trafisz, jeśli chodzi o skrzynię dnieprowską.
Na swojej przejeździłem 20 tys. km, tyle samo conajmniej miała wcześniej, poza wymianą łozysk + uszczelniaczy nie było z nią żadnych problemów. W porównaniu z kaśkowską kultura załączani biegów wzorowa, nawet w niektórych japońcach jest gorzej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beny_trol




Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Srebrna Góra

PostWysłany: Nie 20:58, 12 Lip 2009    Temat postu:

Witam. Nie chciałem tu nikomu nic wytykać ani nic podobnego, tylko coś się dowiedzieć, ponieważ miałem złe doświadczenia z różnymi skrzyniami:stary ural, nowy ural bez wstecznego, dniepr ze wstecznym.
Moją Kaśkę kupiłem z nową skrzynią od urala ale jak po kilku miesiącach jazdy solo założyłem wózek zaczęła wyskakiwać dwójka, że skrzynia mi się nie podobała i jeszcze wierzyłem wtedy, że da się wysyłkowo kupić coś sprawnego do ruska zakupiłem piękną wypolerowaną skrzynię od starego urala(oczywiście według ogłoszenia po remoncie) po zamontowaniu do motura(bez wózka) okazało się że ma dokładnie tą samą przypadłość. Po przejechaniu około 200m metrów na drugim biegu, bieg wyskakiwał!!! W między czasie kumpel sprezentował mi skrzynię od emki, zamieniłem ją na dnieprowską( zawsze chciałem mieć motur ze wstecznym, tak tylko dla ściemy bo nie jeżdżę z wózkiem Smile Po zamontowaniu, nie bez problemów bo mam krótką ramę, okazało się zgadnijcie co??? Że wyskakuje cholerna dwójka!!!!!
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 11:01, 13 Lip 2009    Temat postu:

^^
No dobra. Ale przeca to żaden problem zmienić dwójkę. Zwłaszcza w tych wcześniejszych skrzyniach. O ile w emkowskie bebechy nowe szkoda inwestować to juz w uralowską jesli reszta jest super - raczej warto. A w ogóle co to za obyczaje jeździć tyle na dwójce ;P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pepe




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko Zdroj

PostWysłany: Pon 13:34, 13 Lip 2009    Temat postu:

moze sprobuj wlaczyc biegi aparatem recznym biegow , czasem nie wskakuja biegi jak nalezy z powodu zbyt duzego luzu w dzwigni noznej.
Sprawdz tez jak pracuja wodziki w gitarze" tam tez moze byc luz i nie dopychaja do konca co powoduje wlasnie wyskakiwanie.
Mialem takie dolegliwosci skrzyn ,ale 25 lat temu..wtedy wytarte"luzy sie zaspawywalo i dzialaly dlugo jeszcze..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beny_trol




Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Srebrna Góra

PostWysłany: Pon 13:39, 13 Lip 2009    Temat postu:

nie no teraz to już takie rzeczy wiem, aktualnie wyremontowałem skrzynie starą uralowską (nową mi ukradli z garażu razem z zapasowym wałem korbowym,wałkiem rozrządu kompletnym dyfrem i kompletem gażników, a najgorsze jest to że wszystko to poszło na złom:( no i została mi jeszcze dnieprowska ale tej narazie nie ruszam. nie mam na to nerwówSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Wto 21:22, 14 Lip 2009    Temat postu:

Kradną holery wszędzie , to jest plaga ,
U mnie pod Rzeszowem robią domy na tzw. śpiocha to znaczy wpuszczają w nocy przez uchylone gdziekolwiek okno gaz usypiający z butli taki jak w szpitalach i masz potem szczęście jak ci zostawią łóżko na którym śpisz.
Rok temu byli i u mnie własciwie wspinali się po balkonie w wiadomym celu.
Wywaliłem za nimi z kbks cały magazynek 10 szt tak na ślepo byle gdzie,
i odpukać mam już spokuj przez rok

Niema to jak rykoszety nocną porą jest czego posłuchać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Wto 21:27, 14 Lip 2009    Temat postu:

A co do skrzyni i wyskakującej dwójki to nie zawsze jest wina gitary
u mnie musiałem podtoczyć wałek zdawczy po 0,3 mm z każdej strony teraz zaskakuje dobże co nie znaczy ze tak będzie cały czas.
Bo ruskie moto jest jak kobieta {{ Nieodgadniona}}
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 21:30, 23 Lip 2009    Temat postu:

Czy mógłby mi ktoś pokazać uralowską skrzynię ze wstecznym? Nie wiem czy jest wizualne podobna do tej bez wsteka czy może przypomina Dnieprowską..?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pią 7:55, 24 Lip 2009    Temat postu:

Ja pokazywalem jak bylem maly, teraz jestem duzy i sie wstydze ;D
Tak, skrzynia Uralowska ze wstecznym "z wierzchu" wyglada tak samo jak nowa Uralowska bez wstecznego, jedyna roznica to dwa walki do zmiany biegow po prawej stronie (jeden do dzwigni recznej zmiany biegow do przodu, drugi do dzwigni od wsteka)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Nie 20:23, 28 Lut 2010    Temat postu:

Żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj, bo też dotyczy skrzynki.

Totalna klapa!

Złożyłem skrzynię biegów ze wstekiem. Aby sprawdzić czy nie cieknie i mieć później zero problemów z myciem zalałem skrzynię benzynką.
Tragedia. Na wszystkich trzech oringach cieknie jak z durszlaku (a założyłem nowe), dodatkowo na simmeringu (albo może to ta gumowa uszczelka) na wałku głównym również przepuszcza.
Oringi założy się grubsze, ale co z uszczelnieniem wałka głównego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 8:24, 01 Mar 2010    Temat postu:

No sory, ale benzyna jest penetrująca to co w tym dziwnego.
Zalej olejem i nie wydziwiaj.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 8:25, 01 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 22:46, 01 Mar 2010    Temat postu:

Ale założyłeś oring pomiędzy łożysko a tulejkę po której chodzi symmering ? No i dobrze by było żeby tulejka nie miała wyrobionego rowka a łożysko było jednostronnie zaślepione.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Wto 8:28, 02 Mar 2010    Temat postu:

Założyłem oring.
Dobiłem tulejkę mocniej i w tym miejscu już nie cieknie.
Te dwa oringi które są przy mechanizmie wysprzęglania można wymienić bez rozbierania skrzyni, ale najgorszy jest od biegu wstecznego. Chyba trzeba będzie rozebrać na nowo.

Po rozebraniu wymieniłem oringi.
Skręciłem, nalałem benzyny i .............

....nie cieknie!

Ciekaw jestem jak będzie na obrotach?


Ostatnio zmieniony przez GABE dnia Wto 14:51, 02 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin