Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

skrzynie biegów
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tepurro




Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo

PostWysłany: Pon 0:08, 19 Gru 2016    Temat postu:

Witam , doklejam do tematu, mam skrzynię biegów tzw. jajko 6204, i kaśkę z krótką ramą, niestety często wyrzuca dwójkę , i ciężko czasem wyczuć który w końcu bieg wpadł, regulacja śrubkami na nie wiele się zdała, zastanawiam się nad wysłaniem do rekondycji ,czy dobrze zrobiona ta skrzynia ma szanse jakiś czas bezawaryjnie pojeździć (orientuję się ktoś jaki byłby koszt regeneracji takiej skrzyni?), czy może powalczyć i wciskać skrzynię ze wstekiem od dniepra?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2418
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 18:26, 19 Gru 2016    Temat postu:

Do tej skrzyni jest słabo z częściami. Dnieprowska wejdzie ale jest bardzo ciasno. Szukał bym uralowskiej z wstecznym. Nie tak często spotykana ale pasuje w prost, ma te same wymiary co twoja.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 440
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 20:18, 19 Gru 2016    Temat postu:

Prawdopodobnie wytarty albo skrzywiony wodzik, ew źle zdystansowane tryby na zdawczym. Jak piasku do środka nie sypieszy to tryby rzadko są tak zużyte, żeby sprawiały kłopoty. Przy okazji warto dać nowe łożyska i uszczelniacze, po lekkiej przeróbce można dać simering na kopniaka. Czasami problem jest żeby wyciągnąć bieżnie rozbieralnego łożyska na wałku ataku (potrzebny ściągacz bezwładnościowy albo kombinacje) ale to w 10 sekund zdejmą Ci w każdej firmie, która naprawia skrzynie biegów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 440
Przeczytał: 33 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 20:19, 19 Gru 2016    Temat postu:

Zresztą stan tej skrzyni łatwo ocenić po zdjęciu prawej pokrywy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tepurro




Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo

PostWysłany: Wto 13:11, 20 Gru 2016    Temat postu:

Dzięki za info z tą skrzynią od urala, nie wiedziałem, że ma zbliżone wymiary jak ta od kaśki, muszę tylko obadać czy są wersje na stary typ komina, kwięc kwestia do rozważenia , a tymczasem zalukałem do swojej skrzyni, na pewno mam luz na tym kwadratowym wypuście od gitary co wchodzi na mechanizm zmiany biegów, tryb od jedynki też troche zmęczony..zobaczę co dalej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pepe




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko Zdroj

PostWysłany: Nie 20:06, 25 Gru 2016    Temat postu:

Daj zdjęcie bez dekielka od recznej zmiany biegow.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 22:05, 25 Gru 2016    Temat postu:

Z emki robilem kłową a z kaski na przesuwkach jak w dnieprze .
Jak masz na przesuwkach wyrobione wpusty i na trybie to trzeba wymienić.Luzy na gitarze mogą być na tych bolcach od łapek wybieraka lub ogólnie wywalony ten mechanizm z tymi zapadkami.
JAk chcesz bieżnię łożyska wyjąc z tego ślepego otworu to wystarczy zagrzać korpus i stuknąć o deskę i bieżnia sama wyleci a nawet calkowicie sama podczas grzania Smile))).
Jeszcze może być problem z dystansowaniem bo wymiary części bywają rózne - tu dycha tu trzy dychy i sie sumuje.
Powrót do góry
TheMaciej




Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:33, 28 Gru 2016    Temat postu:

Porównując Urala jajko do Dniepra ze wstekiem (obie rozłożyłem i poskładałem) to gorąco polecam dla początkującego użytkownika uralowską 6204- prosta jak cep i dzięki dźwigni ręcznej zmiany biegów można eksperymentować na stole do oporu.

Ural jajko ma wyjście na stary (skośny) komin.


Sprawdzenie wypadającej dwójki -
Włączasz luz, odkręcasz 4 śruby trzymające jajko, zdejmujesz jajko, włączasz latarkę i patrzysz do środka - obie przesuwki powinny być idealnie na środku zębatek frezowych. Ręczną dźwignia wbijasz 2 bieg i patrzysz czy przesuwka przeszła do oporu na zębatkę 2 biegu. Idealna opcja to "do oporu" ale nie dociska boczną powierzchnią do zębatki, im większa szpara tym gorzej.

Jeśli jest dokładnie tak jak napisałem to skrzynia z grubsza jest wyregulowana poprawnie (w zakresie 2 biegu)

Dalej możesz spróbować na wbitej dwójce jedną ręką przytrzymać wałek sprzęgłowy a drugą ręką mocno obrócić albo nawet poszarpać prawo lewo widełkami i patrzeć do środka co się dzieje (czy np: wodzik sam się nie przesuwa)
- oczywiście łatwiej poprosić kogoś o pomoc a ty patrzysz.
Generalnie teraz już szukasz co jest zużyte - ja bym oskarżał w takiej kolejności: przesuwkę, wodzik, ząb 2 biegu, potem zębatkę frezową, potem gitarę albo jej mocowania, albo mechanizm wewnątrz jajka.


Dodatkowe uwagi:
Jak odkręcasz jajko to pamiętaj że pod spodem jest papierowa uszczelka więc albo kup sobie nową albo materiał do wycinanki. Płaciłem chyba 21zł za komplet wszystkich uszczelek do tej skrzyni na oldtimerze. Oczywiście możesz zrobić dziadostwo wcisnąć starą albo sam silikon jak lubisz. Ale nie jest trudna do wycięcia mając jajko w rękach

Jak odkręcasz jajko a miałeś nalane oleju do pełna to wycieknie z pół szklanki, lepiej spuścić olej przed pracą. Wchodzi 0,8 hipolu chyba 15F GL5 ale sprawdź w jakiejś książce bo z głowy piszę.

Jeśli wnętrze skrzyni nie jest mocno zużyte a planujesz jej używać cokolwiek dłużej to przemyśl kupienie nowych dobrych łożysk i uszczelniaczy, kosztują około 80 pln za górna półkę a zysk na jakości pracy niebotyczny

UWAGA: te dwie śruby przy kopce regulują przeskok biegów wszystkich na raz. Ustawiasz przeskok biegów między 2 a 3 biegiem bo tam najłatwiej wyczuć pełny zakres ruchu (kopiesz i ręką sprawdzasz czy dźwignia ręczna "zakliknęła" się na biegu, jeśli spudłowała to regulujesz wkręcając albo wykręcając. I nie zapomnij o kontrach.


Ostatnio zmieniony przez TheMaciej dnia Śro 11:36, 28 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 217
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Wto 11:29, 21 Lut 2017    Temat postu:

Powitać Smile chciałbym dopytać o tematy związane z ulepszeniem skrzy biegów. Składam obecnie dwa motocykle na silniku ZAPa i generalnie z braku laku i ograniczeń budżetowych pakuję tam odpowiednio skrzynię od K-750 i od dnieprika ze wstekiem. Chciałbym te skrzynie doprowadzić do stanu niezawodności, Co zrobić żeby to chodziło? Jakie wady fabryczne usunąć (prosiłbym o wskazanie czego tam ruscy nie dopracowali). Jakieś inne pomysły na ulepszenia? Ongiś Dawid wspominał o tym, że bebechy trzeba sprawdzać twardościomierzem- jak zbyt miękkie to wymienić? Ulepszyć cieplnie czy jakieś fosforowanie? Cięzko zbadać rzeczy kupowane przez neta czy po bazarach a skrzynia musi być lux bo musi popracować pod mocniejszym silnikiem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2418
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 14:53, 21 Lut 2017    Temat postu:

Od Kaczki za słaba na ZAPa, pakuj dnieprowskie. Części nie są drogie, kupujesz do skutku bo dorabianie jest o wiele droższe. Jak działa to nie przeszkadzasz i nie wnikasz. Zamontuj przyzwoite łożyska.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 217
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Wto 16:01, 21 Lut 2017    Temat postu:

Z jakich powodów jest słabsza? Gorszy materiał? Słabszy korpus? Widywałem ZAPy jak i ruski upalane w ciężkim terenie na tych skrzyniach, ale nigdy nie analizowałem czy dają radę... Łożyska ok, uszczelniacze też dam jakieś VITON, co jeszcze można poprawić? Mam już wysprzęgliki od Dawida i łożyska a`la Hius.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2418
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 18:48, 21 Lut 2017    Temat postu:

Kaczka to starsza konstrukcja, przewidziana pod słabszy silnik, do tego coraz mniej nowych części. ZAP ją szybko wykończy. Przy tak mocnym silniku żywotność marna. Popatrz po zaprzęgach z silnikiem Bawary, tylko dnieprowskie skrzynie tam wytrzymują.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin