Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Składanie silnika na co ?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalm




Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 8:13, 31 Sty 2018    Temat postu: Składanie silnika na co ?

Witam jestem na etapie montażu cylindrów w M-72 , na co dajecie papierowe uszczelki czy sam reinzosil ?

Ostatnio zmieniony przez michalm dnia Śro 10:36, 31 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3932
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 8:23, 31 Sty 2018    Temat postu:

Grubszy papier > karton z bloku technicznego i towot.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 8:29, 31 Sty 2018    Temat postu:

wycinanki z gambitu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zdepa




Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowogard

PostWysłany: Śro 10:02, 31 Sty 2018    Temat postu:

Ja kupuję kryngielit 0.4 i z tego wycinamy trzyma dobrze przedewszystkim nie poci się jak papier lub tektura . Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 12:59, 31 Sty 2018    Temat postu:

Uszczelki są dobre te z Częstochowy. Renzosil wpytke, ale nie z duchem Wink Jak juz to Hermetic. Najlepiej tak jak Cyro napisał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3932
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 17:11, 31 Sty 2018    Temat postu:

A skrobał któryś z Kolegów Renzosil lub inny silikon wkoło szpilek z bloku silnika w motocyklu? Zdaje się że jeszcze nie Laughing
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 2:35, 01 Lut 2018    Temat postu:

Ja używam Gambitu 0,2 i 0,5 (skrzynia --> czerwony i silnik --> zielony) - trudno się to wycina bo kruche i oporne ale materiał jest bardzo dobry. Można też dać rysunki i wytną. A patent mam następujący. Gotowe uszczelki smaruje cienką warstwą silikonu czerwonego (chyba 350 °C) i czekam aż podeschnie i już się tak nie klei, dopiero wtedy montuję i dokręcam. Efekt jest taki, że mam dobre uszczelnienie ale elementy nie są ufajdane od silikonu. Trochę z tym zabawy, ale de facto jest to udoskonalona metoda Cyro.

Jakby ktoś chciał to mam rozrysowane w pdf uszczelki do skrzyni m72.
Ze względu na kilka pytań wrzucam w net - [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez marcello dnia Sob 0:50, 03 Lut 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3932
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 9:49, 01 Lut 2018    Temat postu:

To nie moja tylko fabryki metoda.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bandit




Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 82
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:17, 01 Lut 2018    Temat postu:

Jeśli to nie problem, marcello, to proszę o PDF-y na e-mail: [link widoczny dla zalogowanych].
Z góry pięknie dziękuję Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 23:13, 01 Lut 2018    Temat postu:

POSTSCRIPTUM...

W sumie pominąłem jeden wydawać by się mogło mały szczegół...
Jak mam wszystko rozbebeszone to staram się planować, wyrównać albo chociaż papierem ściernym oczyścić powierzchnie styku. To nie babskie cycki, że im więcej sylikonu tym lepiej, o szczelności połączenia decyduje jakość przylegających powierzchni.

Aluminium zastosowane w silniki czy skrzyni swoją wytrzymałością i strukturą przypomina watę cukrową dlatego każda poprzednia ingerencja w te podzespoły zostawia wiele blizn, których trzeba się pozbyć, albo chociaż wyrównać. W skrajnych przypadkach odwiedzam Pana Wojtka (zbieżność imion całkowicie przypadkowa Laughing ), który napawa mi aluminium w miejscach ran postrzałowych.

Tak samo blaszana miska olejowa standardowo wymaga wyklepania wokół otworów które niemal zawsze wyglądają jak małe lejki.

Śruby dokręcać z umiarem i podobniej jak w kołach samochodowych na krzyż np. w tylnej podporze wału itp, itd...

I pewnie po raz setny trzeba powtórzyć, żeby SZCZEGÓLNIE ostrożnie majstrować ze wszelkimi specyfikami w okolicach cylindra i jego magistrali olejowej. Forum jest PEŁNE zdjęć przytartych tłoków i cylindrów z zapchanymi kanałami smarującymi...

A już na samym końcu, chociaż ja na to zwracam dużą uwagę, to estetyka połączeń. Jeśli akurat remont nie jest przeprowadzany w warunkach frontowych pod ostrzałem katiuszy, to można zadać sobie trochę trudu, żeby dopasować uszczelki. One nigdy nie będą pasować idealnie więc lekkie korekty zawsze są potrzebne. Oraz nie nakładać silikonu kielnią murarską i ew nadmiar na bieżąco usuwać.

Wiem, że to podstawy mechaniki, ale różne zbłąkane dusze trafiają na to forum...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3932
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 10:48, 02 Lut 2018    Temat postu:

Piszę o uszczelkach pod cylindry, nie ogólnie bo te mają swoją specyfikę. Wystukane z brystolu na cylindrze pasują idealnie bo są zrobione do konkretnego cylindra, nic nie wystaje a jest wszędzie gdzie ma być. Trzeba jedynie pamiętać o wybiciu otworu na smarowanie ale to tyczy dowolnego materiału. Łatwo w domu samodzielnie je wykonać, wystarczy stary kalendarz czy blok techniczny oraz klucz płaski 17/19 (ja właśnie takim wystukuje, mam nawet jeden ulubiony do tego celu Very Happy ). Przy składaniu na towot nie trzeba się spieszyć bo nic nie zasycha. Spokojnie można wsadzać cylinder na tłok z pierścieniami nie łamiąc ich. Nawet jak towot dostanie się do układu smarowania to olej go wypłucze. Następnie łatwość demontażu, nic nie trzeba odbijać i skrobać. W razie kataklizmu na trasie można poskładać na starej uszczelce i do domu dojechać. Owszem występuje pocenie które objawia się tym że kurz przykleja się w miejscu łączenia. Znaczy aby śladu nie było trzeba ze dwa razy w sezonie przetrzeć szmatą (o ile komuś to przeszkadza bo ma polerowany blok).
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siwawy




Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:59, 02 Lut 2018    Temat postu:

Dodam swoje dwa grosze a dziury mozna kulka z lozyska wystuknac Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3932
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 22:29, 02 Lut 2018    Temat postu:

Kulka to już wysokiej klasy specjalistyczne narzędzie Very Happy Zwykle trzeba rozebrać stare łożysko, a to nie każdy potrafi Very Happy
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zdepa




Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowogard

PostWysłany: Sob 1:51, 03 Lut 2018    Temat postu:

Jak ktoś nie potrafi wyuskac kuleczki z łożyska to prościej z dołu nakrętka 8 z góry śruba 8 a nad nią młotek i już mamy otworek to sposób dla mniej wymagających ja poprostu zrobiłem sobie z różnych średnicy rurek wycinanki i wybijają na twardym drewnie żeby się nie tępily
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Radio




Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bad Polzin

PostWysłany: Sob 18:36, 03 Lut 2018    Temat postu:

Używam podobnych wybijaków jak te z oferty już ze dwadzieścia lat, produkt Made in CCCP i nawet jeszcze nie musiałem ich ostrzyć Very Happy więc polecam bo koszt prawie żaden a wygoda niesamowita.
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin