Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Składanie silnika na co ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3944
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 22:50, 03 Lut 2018    Temat postu:

Kulka ma te przewagę że wybija od wzorca > cylindra. Nie ma możliwości przesunięcia w przeciwieństwie do wybijaka. Od dawna nie przywiązuję wagi do wybijaków. Mam tokarkę, 5 minut roboty i wybijak na dowolny wymiar.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dizel2




Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zduńska Wola

PostWysłany: Pon 18:25, 05 Lut 2018    Temat postu:

Do uszczelniania polecam również Reinzoplast. Jest to polimer, który nigdy nie twardnieje. Kolor niebieski.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kloszard15




Dołączył: 13 Lut 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:14, 14 Lut 2018    Temat postu:

Dirko od elringa i uszczelka klingierytowa i nawet sie nic nie przypoci Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brydziulka spryciulka




Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: podbeskidzie

PostWysłany: Czw 20:34, 08 Mar 2018    Temat postu:

Też przemawia do mnie dirko, przy dobrym przyleganiu powierzchni wystarczy uszczelka i mgiełka tej pasty i nie na mowy o przecieraniu kurzu z zapoconych towotem (bo tak robiła "fabryka" przecież. ..no i pewni ortodoksi którzy później wkładają elektroniczne zapłony...) uszczelek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Czw 6:25, 06 Gru 2018    Temat postu:

Mam pytanie do znawców o krygielit bądź gambit. Po remoncie jednego z moich motocykli (nie rusek tylko japonia 4T, chłodzona powietrzem) mam sprężanie o 2.5 bara wyższe niż zakładała fabryka (w serwisówce podano 10,8 bar, a mam 13,2 bar), skutkiem czego kiedy na rzozgrzanym silniku dam mu w kitę to moto dostaje przedwczesnego samozapłonu i cofa tłok- spalanie stukowe. Remedium iest takie, że muszę odprężyć komorę spalania, a nie chciałbym tego robić przez składanie podwójnej czy potrójnej uszczelki pod głowicę, chciałbym zrobić to poprzez włożenie grubej uszczelki pod cylinder np. gambit grubości 2,5mm. I pytanie- jak ten materiał zachowuje się kiedy jest mocno ściśnięty, czy wytrzyma w takim miejscu, jaka wysokość uszczelki pozostanie po ściśnięciu, a może ktoś doradzi jaką grubość dobrać?

Ostatnio zmieniony przez meter30 dnia Czw 7:13, 06 Gru 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3944
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 9:49, 06 Gru 2018    Temat postu:

Grubość uszczelki po ściśnięciu właściwie nie ulega zmianie. Przy takich kombinacjach zamiast dawać bardzo grubą uszczelkę (kilka mm) daje się dwie zwykłe i blaszaną kryzę odpowiedniej grubości.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zapass




Dołączył: 08 Lip 2018
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon 21:07, 15 Kwi 2019    Temat postu:

Wracając do tematu uszczelek pod cylindami - ja dałem kupne uszczelki na sucho i ku własnemu zaskoczeniu jest szczelnie.
Natomiast poci mi się przez podkładki korkowe od sprężyn zaworowych. Tu też montowałem bez "chemii". Jest na to jakiś patent czy po prostu silikon?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyk0




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: podlaskie

PostWysłany: Nie 20:28, 15 Mar 2020    Temat postu:

W mojej emie też korkowe uszczelki pod sprężynami zaworowymi zaczęły puszczać olej i to dosyć mocno. Generalnie te uszczelki rozpadają się w trakcie transport od sprzedawcy lub w rękach, macie jakieś patenty na uszczelnienie tego ustrojstwa? Może wycinka z kryngielitu i odrobina sylikonu lub masy uszczelniającej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3944
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 23:17, 15 Mar 2020    Temat postu:

Guma olejoodporna, korkoguma lub korek. Tam jest jeden wkręt M 6, nic innego nie dociśnie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BALON




Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pszczyna

PostWysłany: Pon 20:34, 16 Mar 2020    Temat postu:

Tylko kryngielit 3 mm
Wyciąć na miarę do tego trochę pasty uszczelniającej i jest git
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3944
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 21:41, 16 Mar 2020    Temat postu:

Rzadko kiedy nie ma uskoku pomiędzy cylindrem i blokiem. Kryngielit jest twardy, i bez względu na jego grubość nie da się go dociągnąć jednym wkrętem. W takim wypadku można dać samą pastę, na jedno wyjdzie. Tyle że nikt normalnie tych dekielków nie przykleja.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
BALON




Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: pszczyna

PostWysłany: Wto 19:45, 17 Mar 2020    Temat postu:

Czytaj ze zrozumieniem "uszczelka pod sprężynami zaworowymi "
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3944
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 20:19, 17 Mar 2020    Temat postu:

Masz rację Embarassed
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyk0




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: podlaskie

PostWysłany: Śro 22:43, 18 Mar 2020    Temat postu:

Każdy ma prawo się pomylić , nic się nie stało Wojtek. Dekielki zaworowe już przerabiałem i wiem , że sam kryngielit nie zdaje egzaminu polecam korkogumę . Uszczelnienie sprężyn zaworowych wykonane z korka wytrzymało ok. 3tkm więc szukam czegoś solidniejszego . Czyli kryngielit.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3944
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 23:34, 18 Mar 2020    Temat postu:

Kiedyś zakładałem jakieś ruskie, szare coś podobne do kryngielitu. Wydawało się miększe od kryngielitu, dało się spokojnie odgnieść paznokciem. To robi za uszczelniacz zaworowy, trzeba precyzyjnie i pasownie wyciąć otwór pod trzonek zaworu, sprężyna nie rozgniecie aby dopasowało się samo.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin