Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik Dniepra nie wkręca się na wysokie obroty
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Nie 17:59, 19 Sty 2014    Temat postu: Silnik Dniepra nie wkręca się na wysokie obroty

Witam

Mam problem z obrotami silnika w Dnieprze.
Odpala od kopa, ale na słuch pracuje nierówno, np. lewy cylinder pracuje, prawy co raz tylko zaskoczy, chyba, że na prawym wyżej podniosę przepustnicę.

Przy dodawaniu gazu od razu zaczyna się dusić, nie równo pracować, coś jakby jeden cylinder chciał ale drugi go zatrzymywał. cylindry na 100% nie są zatarte.
Zawory mam ustawione dobrze, 0,07mm przerwy, ustawiane na znaku B
Zapon na przerywaczu ustawiony na znaku P a przerwa na stykach to 0,5mm
W aparacie styki i kondensator nowe, sprawna cewka biazet 303 od cinquecento 700. Gaźniki K302 z nowymi bebechami, na gaźnikach podciśnieniowych mikuni tak samo się dusi, lub w ogóle nie odpala.
Wcześniej po remoncie silnika tak samo ustawiałem zapłon i zawory i motocykl zapierdzielał aż kapcie spadały, a teraz nawet nie wskoczy powyżej minimalne obroty...


Ostatnio zmieniony przez kris-tofer dnia Nie 18:00, 19 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 18:35, 19 Sty 2014    Temat postu:

Za wczesny zapłon.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Nie 18:39, 19 Sty 2014    Temat postu:

a odbija bardzo w kopajke?jak tak to na pewno za wczas zapłon,możesz jeszcze mieć za bogato na tym prawym spróbuj mu ciut powietrza dać.sprawdź jeszcze przyspieszacz zapłonu,miałem kiedyś podobnie i wina leżała po stronie przyspieszacza ciężarki pod wpływem obrotów sie nie rozchylały i miał straszna zamułe przy trochę wyższych obrotach

Ostatnio zmieniony przez profss dnia Nie 18:44, 19 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Nie 18:48, 19 Sty 2014    Temat postu:

Zapłon przyśpieszałem i opóźniałem, nic to nie daje, ale będę jeszcze próbował. Ten przyśpieszacz muszę jakoś podmienić, to tak mi się wydaje, że jakby ciężarki się nie rozchylały i dlatego może nie wkręca sie na obroty? Rozleciał się parę razy ten aparat, ale chyba go dobrze poskładałem ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Nie 18:55, 19 Sty 2014    Temat postu:

W kopniak nie odbija, to samo się dzieje przy podnoszeniu i opuszczaniu iglic w gaźnikach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Nie 19:17, 19 Sty 2014    Temat postu:

To wymień przyspieszacz tylko nowe tez są wadliwe ja właśnie taki miałem za twarde sprężynki były i nie rozchylały się ciężarki,przełożyłem wtedy se starego sprężynki na nowy przyspieszacz i zaczął żyć na nowo,sprawdź ten przyspieszacz czy rozchylają się ciężarki pod wpływem obrotów
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Nie 19:45, 19 Sty 2014    Temat postu:

No właśnie oprócz sprężynek, to co w tym przyśpieszaczu może się jeszcze popsuć jak tam tylko same blaszki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Nie 20:00, 19 Sty 2014    Temat postu:

może być jeszcze wytarta krzywka w przyspieszaczu,sprężynki rozciągnięte i nie będą pracować jak powinny powycierane te bolce na których są założone ciężarki,to jest cześć mechaniczna wiec jak wszystko inne się zużywa,jak już pisałem sprawdź czy rozpierają się ciężarki,jeśli nie to wymień na inny albo jak pisałeś źle go złożyłeś jak się rozpadł,przyspieszacz w przyzwoitym stanie nie powinien się sam rozpadać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PoTomek




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 21:41, 19 Sty 2014    Temat postu:

czy dobrze rozumiem? cewka cinquecento CZ-303. Przy 12 czy przy 6V? Te cewki mają oporność 0,6 Ohm co nawet przy instalacji 6V daje ponad 10 A (60W w momencie gdy zwarte są styki). Żadne styki tego nie wytrzymają na dłuższą metę. W przypadku 12V to już całkowita katastrofa (spawarka) - 20A x 12V = 240W!. Tylko palące się (ograniczone przewodzenie) styki mogą zabezpieczyć cewkę przed zniszczeniem.
To nie ma prawa prawidłowo pracować!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Nie 21:56, 19 Sty 2014    Temat postu:

Dokładnie tak, cewka 303 i Świeżo założona instalacja 12V Zanim założyłem alternator, miałem instalację 6V z prądnicą i ruską oryginalną cewką i po około 150km normalnej jazdy zaczęły dziać się takie kwiatki z obrotami jakie opisałem w pierwszym poście.

Po założeniu alternatora:
stary aparat zapłonowy, nowe styki przerywacza i kondensator, oraz biazet 303
Przy ustawianiu zapłonu zauważyłem duże iskrzenie na stykach.
Jakiej mam użyć cewki?
e ciężarki od przerywacza rozchylają się swobodnie bez oporów na sprężynkach, nie widać wytarć i nie wydaje mi się, żeby krzywka wytarła się od plastikowej stopki styków..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PoTomek




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 22:13, 19 Sty 2014    Temat postu:

Od biedy możesz zastosować tą cewkę co masz, ale musisz dołączyć rezystor 2,2 Ohm i 25 W. Łączna oporność będzie wynosiła 2,8 Ohm. Napięcie wydzielane na rezystorze będzie wynosiło 2,2/2,8x14,5 V=11,4V. Zakładając kąt ładowania cewki 120 stopni obrotu wału korbowego, masz moc na rezystorze 11,4/3x5,2A=19,76W.
Lepiej cewka CZ-101 z rezystorem 1,5Ohm.
Istnieje też wiele typów cewek od "japończyków" o oporności od 3 do 5 Ohmów - dwuiskrowe - można połączyć bezpośrednio.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pon 7:05, 20 Sty 2014    Temat postu:

Tu masz cewke od Harleya .Cena troche duza ale masz 3 ohmy Smile))

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:59, 20 Sty 2014    Temat postu:

Przeciez wystarczy normala 2 strzalowa cewka od starej japonii ze zlomu za grosze.
3.5 Ohma i gra muzyka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 17:09, 20 Sty 2014    Temat postu:

Wcale nie jest łatwo o cewkę z starej Japoni. Musi być od takiej z przerywaczem a nie modułem zapłonu. Takie Japonie to lata 70-tę, tego już nie ma! Nowa cewka do takiej to kilkaset zł.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PoTomek




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 18:04, 20 Sty 2014    Temat postu:

są trzy rodzaje prawd, a to jest ta ostatnia, czyli g... prawda. Większość zapłonów elektronicznych stosowana jest z cewkami takimi, jakie właśnie są potrzebne. Tylko układy pojemnościowe (inaczej tyrystorowe itp.) używają cewek o b. niskiej oporności. Są też układy w których tranzystor wykonawczy stabilizuje prądowo cewkę (te również będą miały mniejszą oporność uzw. pierwotnego). Zdecydowana większość jak najbardziej się nadaje. Kupić sobie za 15 zł miernik w jakimś markecie i szukać - jest tego od groma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin