Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik BMW
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Harcerz




Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wrocław

PostWysłany: Śro 22:29, 15 Gru 2010    Temat postu:

trochę popytałem i znalazłem R65 w cenie 4000 i bmw r80w tej samej cenie. dogadałem się z gościem od r80. Pomimo,że R60 jest cała na chodzie ,a R80 po czołówce,i obydwa motocykle są bez kwitów(ramę z kwitami mam za 800zł) to wybrałem R80. w r65 awaryjne są zawory- ponoć lubią się urywać. r80 ma 120000 km przebiegu,ale przy tych cylindrach o zwiększonej twardości przejeździć można nawet 400000 km do remontu. Trochę mnie martwi,że r80 jest na monowahaczu, ale mogę dokupić jeszcze podwójny wahacz,ale to wtedy dodatkowa kwota, bo dyfer też wtedy jest najlepiej zmienić. Dowiedziałem się też,że na bazarze w Łodzi można kupić tarczę sprzęgła od saharyny i wtedy można spiąć taki silnik ze skrzynią od ruska bez żadnych kombinacji i flansz. Jak kupię to będę się chwalił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzybu




Dołączył: 16 Kwi 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Suwałki

PostWysłany: Czw 7:17, 16 Gru 2010    Temat postu:

Sama tarcza sprzęgła od sahary pomoże Ci spiąć bez żadnych kombinacji ruską skrzynie jedynie z silnikiem sahary. Wszystkie silniki BMW z lat 1969-96 trzeba spinać ze skrzynią ruską za pomocą flanszy redukcyjnej bądź za pomocą dużo bardziej skomplikowanej (czyt. droższej) obróbki korpusu skrzyni. Przy połączeniu za pomocą flanszy odsuwa się silnik od skrzyni i zabierak z tarczy od sahary jest zwyczajnie za krótki, a tak naprawdę to trzeba by zacząć od tego , że tarcza sprzęgła w saharze ma zupełnie inną średnicę i grubość niżeli R80 Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Harcerz




Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wrocław

PostWysłany: Czw 19:44, 16 Gru 2010    Temat postu:

Dzięki za sprostowanie. Dlatego zakładam cały napęd od r80, by polatać bez problemów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Harcerz




Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wrocław

PostWysłany: Pon 22:13, 20 Gru 2010    Temat postu:

no i mam bmw r 80. muszę Wam powiedzieć, że dźwięk tego silnika jest wyjątkowy, przez duże W... Jeśli ktoś chce namiar na bmw r 65 calaka bez prawa rejestracji to mogę przekazać tu na forum. Ma ktoś foto przerobionego r80 w orginalnej ramie na kanapy sercowe od sowieta?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Wto 20:55, 21 Gru 2010    Temat postu:

Oryginalnej ramie ruskiej czy oryginalnej ramie od BMW? Jak to pierwsze, to coś by się znalazło. A jak to drugie, to słyszałem tylko o jednym gościu, co tak wymodził.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Harcerz




Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wrocław

PostWysłany: Wto 22:19, 21 Gru 2010    Temat postu:

w orginalnej bmw. Koleś ode mnie z miasta sklecił taką kombinację z ramą k750 i przespawał tylny wahacz z bmw r100. namęczył się przy tym setnie, ale trochę mu to hulało. Potem pogonił to do Niemiec, chyba.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gr.Olek




Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 10:43, 30 Gru 2010    Temat postu:

Kiedyś miałem pomysł: Silnik BMW w (zd)radzieckim motocyklu. No i się zaczeło. Kupiłem silnik R75/3 - potem zachciało mi skrzyni biegów od BMW - tylko, że jest ona na trzech wałkach a nie na dwóch więc kręci się w przeciwną stronę niż rosyjska. Dalej poszło gładko: kupiłem dyfer, wachacz, amortyzatory. Ale jak to ożenić z kołami gdy zabierak koła jest większy niż w rusu? Kupić koła! ale to trzeba kupić koła szprychowane (dostępne tylko 18"). Dobra mam wszystko. Pora dobrać ramę. Wstępne pomiary wskazują, że uda się bez zmian geometrii ramy (rozstawu osi). M-ka - za dużo zabawy przy suwakach, nowszy ural - za dużo zabawy przy mocowaniu wachacza koła, Kaśka krótka - trochę ciasno, Kaśka/MT długa rama - to jest to co się wydaje, że nadaje. Ale, ale.... piękana obudowa filtru powietrza stanowiąca ładną całość ze skrzynią i silnikiem nie mieści się w żadnej rosyjskiej ramie. Cóż zrobić - trzeba ciąć ramę, spawać i naciągać na kratownic. Dostęp do niej jest czekam na wolny termin............... W międzyczasie rozmawiam z ludźmi co handlują BMW i kupuję ramę od BMW za 200 zł. Nic nie trzeba przerabiać, tylko złożyć. To może dołożyć oblachowanie od rusa? Sprawdzam. Przód prawie pasuje, błotniki prawie pasują zbiornik prawie pasuje, tylko trzeba tu wyciąć, inaczej zaspawać, dorobioć to i tamto, a tam zniszczyć....... Pukam się w głowę i kupuję zestaw pozwalający na spasowanie silnika od BMW z ruską skrzynią wybieram ramę od M-ki, resztę sprzedaję i zastanawiam się po co mi to było? Ale składam dalej.
TO BE CONTINUED...........
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Harcerz




Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wrocław

PostWysłany: Czw 15:23, 30 Gru 2010    Temat postu:

ja kupiłem rozbitka w ramie r80 na jednym wahaczu, ale już wziąłem ramę od r100 z 79r na podwójnym i jakoś będę klecił. fakt, troczę zabawy jeśli chodzi o zbiornik i kanapę, blachy itp ,ale w rusku nie tylko siadał mi silnik, ale dwukrotnie robiłem skrzynię biegów. Mam kolege który wbił silnik od r100 do ruska i do tego dużo jeździ i już dwa razy wracał na pace. Ruska skrzynia nie wytrzymuje przełożenia z 50konnego silnika, to samo dyfer. Trochę się pomęczę jednak nad całym napędem, bo wtedy chcę jechać do honolulu, to wsiadam i jadę, a nie pakuję do kosza drugą skrzynię , dyfer itd. i się zastanawiam,czy dojadę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Harcerz




Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wrocław

PostWysłany: Czw 15:28, 30 Gru 2010    Temat postu:

Co do silnika R75, to piękna jednostka i wymiata za.....k......wiście, ale lepsze jednak chyba jest r80, lub r100. Cylindry są w nich z nikasilu, czyli wkładu z porcelany. jak się coś zużywa to tylko tłoki, kupujesz nowy komplet i po remoncie. Te silniki można kupwać na telefon w ciemno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 15:34, 30 Gru 2010    Temat postu:

Eee.. jak ci skrzynia dniepra padała i to dwukrotnie to coś cie ruski nie lubią. To superodporny i hiperłatwoskladalny podzespół. Wymieniłbym jeszcze zawieszenie przednie, długa rama jest nie dość, ze brzydka to jeszcze kijowsko wykonana. Stawiam że jak cie ruska materia tak nie trawi to jeszcze rama ci sie złamie ;P Post Gr.Oleka wyjaśnia według mnie wszystko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Czw 18:48, 30 Gru 2010    Temat postu:

ATAMAN1975 napisał:
ja kupiłem rozbitka w ramie r80 na jednym wahaczu, ale już wziąłem ramę od r100 z 79r na podwójnym i jakoś będę klecił.

Tylko jedno pytanie: po co tyle zabawy? Kup całe BMW R100 i nic nie będziesz musiał przerabiać. Po cholerę ci te przeróbki? Chcesz upiększyć beemę ruskim zbiornikiem i błotnikami? Nic nie kapuję. O ile zamiana w rusku samego silnika na niemiecki jest uzasadniona (bezawaryjność, moc i moment, pozostaje solidna ruska rama, pancerny kosz i skrzynia ze wstecznym - opcjonalnie napęd na wózek i zestaw jeździ w terenie lepiej, niż BMW Sahara) to twoja droga jest dla mnie niezrozumiała. Poza tym sądzę, że jeżeli ruska skrzynia wytrzymuje katowanie grubo ponad siedemdziesięcioma końmi mocy u kolegi Luli z Gniezna (silnik R100 stuningowany zestawem Siberbrock na 1150cm3 - niektórzy z tego forum mogli obejrzeć jego agresywną technikę jazdy) to te twoje 50 wytrzyma bez jęknięcia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Harcerz




Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wrocław

PostWysłany: Sob 14:22, 01 Sty 2011    Temat postu:

upiększać to za dużo powiedziane. do bmw mam ramę, silnik i cały pozostały napęd. i przede wszystkim polski kwit, a dlaczego ruskie graty? Bo je mam i tyle. Fajne będzie. Dajcie mi tylko szanse Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Harcerz




Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wrocław

PostWysłany: Nie 0:49, 02 Sty 2011    Temat postu:

Prince napisał:
Eee.. jak ci skrzynia dniepra padała i to dwukrotnie to coś cie ruski nie lubią. To superodporny i hiperłatwoskladalny podzespół. Wymieniłbym jeszcze zawieszenie przednie, długa rama jest nie dość, ze brzydka to jeszcze kijowsko wykonana. Stawiam że jak cie ruska materia tak nie trawi to jeszcze rama ci sie złamie ;P Post Gr.Oleka wyjaśnia według mnie wszystko.

Co do tego, to może prawda zależy jeszcze ile i gdzie się jeżdzi. Do ostatnieogo roku robiłem 2500-3000 km w sezonie, w mieście nawet po chleb jeździłem motorem, dziecko do przedszkola itd itp. Nie znam Cię,ale jak ktoś lubi popatrzeć na sprzęta w garażyku, lub przejechać się w niedzielę, to może powiedzieć, że to hiperodporny itd, itp.Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Nie 12:37, 02 Sty 2011    Temat postu:

ATAMAN .Skrzynia dobrze zrobiona wytrzyma naprawde dużo.Ja do sklepu nie jeżdze po chleb ,ale w terenie troche dostaje,i już przeżyła dwa razy Borne i raz Darłowo Smile ,I mogę Cię zapewnić ,że sprzęt nie stał ,bo nie po to się jedzie na zlot tylko też poszaleć.Bardziej podczas wypraw w teren czy dłuższą trase martwie się o sprzęgła niż o skrzynie i dyfer.Wypowiedż Brzytwy o silniku Luli i ruskich podzespołach potwierdza wytrzymałosc ruskich podzespołow Wink .

Ostatnio zmieniony przez j35 dnia Nie 12:38, 02 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3930
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 13:17, 02 Sty 2011    Temat postu:

Około 3000 km to ja w już zeszłym roku zrobiłem wkoło komina. To żaden wynik. Ja Ci tak często pada skrzynia to albo Cie faktycznie ruskie nie lubią albo czas zamontować linke sprzęgła Twisted Evil
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin