Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rusek nie pali

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stefko




Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Milicz

PostWysłany: Nie 14:57, 23 Wrz 2012    Temat postu: Rusek nie pali

Witam,
Niedawno poskładałem dniepra (nowe tłoki, pierścienie, zawory, uszczelniacze itp). niestety nie chce zapalić. Nie tykałem rozrządu, od kompresji noga boli, zapłon ustawiony według instrukcji (były eksperymenty wcześniejszy/puźniejszy, ale skończyły sie na szczelaniu w gaźniki/tłumiki) iskra z cewki maluchoskiej. przerwa ustawiona prawidłowo. gaźniki k63. zastosowałem zestaw naprawczy do gaźników ale się z niego wycofałem (myślałem że jest to źródło problemu). Motor działał "jakoś" przed remontem do którego pchneła mnie rozklekotana głowica. nie mam pojęcia jak wyregulować gaźnik żeby zagadał. pytajcie, może popełniłem jakiś błąd przy remoncie/składaniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 15:31, 23 Wrz 2012    Temat postu:

Jeśli remontowałeś tylko głowice, a przed remontem''jakoś'' palił to czemu grzebałeś w gaźnikach? trzeba było palić na starych ustawieniach, może coś z luzami masz nie tak na zaworach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stefko




Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Milicz

PostWysłany: Nie 15:54, 23 Wrz 2012    Temat postu:

Jak już miałem silnik na stole to rozebrałem całość. nie ruszałem wału ani rozrządu bo nie było luzów. tłok podpadały to je zmieniłem. gaźniki ciekły na wszystkie strony to kupiłem zestawy naprawcze i przełożyłem co sie dało. oczywiście niektóre elementy nie pasowały ale do tego zdążyłem się już przyzwyczaić. proszę o jakieś informacje jak ma ustawić te gaźniki żeby zagadał. zawory są ustawione na 0,05.

Ostatnio zmieniony przez stefko dnia Nie 15:55, 23 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Nie 15:56, 23 Wrz 2012    Temat postu:

zwieksz luzy na zaworach o ile wgl je dobrze ustawiłeś. A zawory dotarte ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 16:01, 23 Wrz 2012    Temat postu:

Mam deja'vu? Wydaje Mi się jakbym dopiero co widział takie pytania, mnożą się czy co? Wiesz na czym polega opcja szukaj? Wszystko już było tutaj napisane, ile razy można.
P.s. jak chyba wszyscy zauważyli ,,zgryźliwy tetryk'' nie przyczepił się do dzień dobry rotfl


Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Nie 16:04, 23 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek1328




Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 16:47, 23 Wrz 2012    Temat postu:

jak masz inny komplet gaźników to sprawdź na innych, później luzy zaworowe na 0,1, upewnij się co do zapłonu.

strzela w gaźniki/tłumiki - to w końcu w co strzela? we wszystko naraz?

pÓźniejszy - "ó" zamknięte

jak wygląda świeca?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 17:23, 23 Wrz 2012    Temat postu:

[quote="klapek1328"]pÓźniejszy - "ó" zamknięte[qote]
Acha czyli się czepiamy, szczelanie i cewka maluchoska

Z ustawieniem zapłonu według instrukcji też może być zgrzyt, nie wiadomo czy Ukrainiec nie walnął się przy nabijaniu znaków na zamach.


Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Nie 17:24, 23 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3935
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 20:41, 23 Wrz 2012    Temat postu:

No to teraz odkręć jedną głowice i sprawdz jak się mają znaki do położenia tłoka. Wtedy najłatwiej ustawić zapłon. Zamknięty aparat 3mm przed ZZ, w pełni otwarty około 12mm przed ZZ. Można znaki swoje>właściwe przy okazji nabić. Zakładam że aparat dobrze poskładany.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stefko




Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Milicz

PostWysłany: Nie 20:55, 23 Wrz 2012    Temat postu:

trzy lata jazdy ruskiem nauczyły mnie, że luzy same się powiększą. zawory są dobrze ustawione, nowe - dotarte - trzymają lepiej niż fabryczne bo zamontowałem twardsze sprężyny (z głowicy od seata). jak ustawie zapłon zgodnie z instrukcją to nic nie strzela. próbowałem dać wcześniejszy, ale to pierwszy krok do pozbycia się przepustnic w gaźnikach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek1328




Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 21:57, 23 Wrz 2012    Temat postu:

stefko napisał:
trzy lata jazdy ruskiem nauczyły mnie, że luzy same się powiększą. zawory są dobrze ustawione, nowe - dotarte - trzymają lepiej niż fabryczne bo zamontowałem twardsze sprężyny (z głowicy od seata). jak ustawie zapłon zgodnie z instrukcją to nic nie strzela. próbowałem dać wcześniejszy, ale to pierwszy krok do pozbycia się przepustnic w gaźnikach.


ja moje już dwa razy sprawdzałem i nic się nie powiększyło.

jak zawory trzymają to to wykluczamy.

ustaw zapłon tak żeby nie strzelało i kombinuj z gaźnikami. napisz dokładnie co zrobiłeś i co zamierzasz zrobić i jak są obecnie ustawione. tez się z nimi meczyłem ostatnio więc może pomogę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomeczek151




Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon 12:17, 24 Wrz 2012    Temat postu:

Zapłon zapłonem, ale iskra na świecach jest? Może zapodaj mu na początek nowe świece i próbuj, sam ostatnio toczyłem ciężkie walki z dnieprem żeby dziada odpalić i skończyło się na dokładnym ustawieniu zapłonu. (i 10- krotnym sprawdzeniu go )
Potem poszły nowe świeczki, i masa kopania ale dziad zagadał. teraz musze tylko gaźniki wyregulować bo coś kopci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek1328




Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 12:56, 24 Wrz 2012    Temat postu:

tomeczek151 napisał:
Zapłon zapłonem, ale iskra na świecach jest? Może zapodaj mu na początek nowe świece i próbuj, sam ostatnio toczyłem ciężkie walki z dnieprem żeby dziada odpalić i skończyło się na dokładnym ustawieniu zapłonu. (i 10- krotnym sprawdzeniu go )
Potem poszły nowe świeczki, i masa kopania ale dziad zagadał. teraz musze tylko gaźniki wyregulować bo coś kopci.


to u mnie podobnie ale wadliwy okazał się kondensator. ale dalej czekamy na info od właściciela.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin