Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont dyfra
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:09, 24 Sty 2021    Temat postu: Remont dyfra

Po rozebraniu dyfra od kaski sprowadzonej z Białorusi ukazały mi się łozyska kryte z nieusuniętymi kołnierzami.Łozysko 6207 i te na ataku dwurzedowe było wsadzone kryte. Działało to bo kaska przebieg miała spory. Ruski stwierdził że jak olej ucieka to z łożysk smar nie da rady uciec. Co o tym myślicie, czy wsadzić tak samo kryte? Od 20 lat składam ruski i pierwszy raz się z tym spotkałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:18, 24 Sty 2021    Temat postu:

Świetnie, a jak wyglądają kryte igły? Można dać kryte łożyska kulkowe, ale olej i tak musi być.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sztandar




Dołączył: 13 Lut 2017
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 4:25, 25 Sty 2021    Temat postu:

Ja myślę że jak olej wyciskanie z dyfra to łożyska będą najmniejszym kosztem remontu, tylko atak z talerzem się wymielą I tu będzie problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 9:16, 25 Sty 2021    Temat postu:

Do smarowania ataku z talerzem towot wystarczy. Do igieł nie, a zwłaszcza do panewek mało.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:28, 25 Sty 2021    Temat postu:

Panowie, olej oczywiście przy krytych łożyska też ma być! Nigdy nawet przez myśl mi nie przeszło co by złożyć dyfer bez oleju. Tylko czemu ruskie tak jeździli, czy może opiłki z dyfra nie dostałą się na łożyska i czy ma to prawo działać bo obroty nie są jakieś duże.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 20:57, 25 Sty 2021    Temat postu:

Zaszkodzić nie zaszkodzi, ale i nie pomoże. Teorie można sobie dowolną dorobić. Takie mu z zakładu wynieśli to takie załozył.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nowoa




Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 88
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: darłowo

PostWysłany: Nie 22:48, 31 Sty 2021    Temat postu:

Ja mam dwurzędowe kryte, założyłem takie by dodatkowo zabezpieczyć przed wyciekiem na ataku. Natomiast to duże włożyłem bez i trochę żałuję bo jak bym miał kryte to opiłki by się tam nie dostawały i powinno dłużej śmigać, tym bardziej że cały dyfer mam na dotarciu po wymianie wszystkiego co się tam dało wymienić. Ale każdy z nas może tu stworzyć nową teorię
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czeki




Dołączył: 13 Lis 2016
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:53, 01 Lut 2021    Temat postu:

przy okazji tematu:
od kogo najlepiej kupić talerz i atak,9?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek78




Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 239
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Pon 18:33, 01 Lut 2021    Temat postu:

Bimber_79 na alledrogo.. Zadzwoń przed najlepiej i dogadaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 0:20, 04 Lut 2021    Temat postu:

Tak tak u Tomka super, zawsze się z nim dogadasz, ale najlepiej to "ze starej produkcji CCCP" czarne, zdecydowanie łatwiejsze dystansowanie, 10 chińskie bez zarzutu, ale 9 były dla mnie problematyczne, może takie trafiłem, ale wszyscy mówili na forach że zawsze te 9 chińskie trochę będą "szumić", te CCCP ideał, 50% droższe, ale wciąż pojawiają się
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Junakowiec




Dołączył: 28 Cze 2023
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:45, 06 Lut 2024    Temat postu:

Cześć wszystkim, nie chciałem zakładać nowego tematu więc się podepnę. Mam pytanie odnośnie przekładni kątowej koła do M72. Zmieniam łożyskowanie z panewek na rolki. Zakupiłem rolki o wymiarze 3.5 mm wychodzi ich 38 sztuk plus luz. Średnica walka 39.80 o ile luz promieniowy powinien wynosić do 1 setki to jaki powinien być luz całkowity pomiędzy rolkami? Żeby przekładnia się nie zacinała i nie kantowalo rolek. Posiada ktoś wzór lub tabelki z doborem luzu. Szukałem wszędzie ale nie mogłem znaleźć. Dzięki za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:51, 08 Lut 2024    Temat postu:

Ruskie dyfry to tragedia. Ja jak robię remonty to zawsze wciskam smar . Mam park maszynowy (wytaczarka frezarki tokarki itd) i u siebie próbowałem zrobić kilka razy jeden dyfer na olej . Niestety kicha . Sam dyfer od strony ataku udało mi się uszczelnić i pokrywę dyfra ale już wielowypust cieknie i tak w koło . Osobiście polecam dać taki specjalny smar czerwony który pod wpływem temperatury robi się lejący, nie pamiętam nazwy dostaje go od kolegi z wojska . I w taki sposób można osiągnąć kompromis. Przypominam że jeśli w dyfrze występuje coś takiego jak odkręcanie się śrub od dekla to wina jest wielowypust koła ( luz) przy zmianie biegów jest uderzenie i obudowa się luzuje i już jest wyciek . Ja zakolkowalem obudowę z korpusem i tak jeżdżę od 6 lat i dyfer działa. Niestety ale ruskie sprzęty takie są 😐

Ostatnio zmieniony przez Dolas1234 dnia Czw 17:52, 08 Lut 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dolas1234




Dołączył: 14 Paź 2020
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:07, 08 Lut 2024    Temat postu:

Jak ktoś napisze że zajechał dyfer bo chodził na smarze to znaczy że trzeba uporczywie darzyć do smarowania olejowego 😀. Jak już się ktoś zdecyduje na smar to trzeba dać pod korek na równo z korpusem.

Ostatnio zmieniony przez Dolas1234 dnia Czw 18:10, 08 Lut 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 18:52, 08 Lut 2024    Temat postu:

Panewka natychmiast się zatrze na smarze. Tuleja i zabierak stanowiące bieżnię igieł zwykle są zbyt miękkie do tego. Osobiście zakładam panewki i leję olej 80W90. Jak zabierak jest bez bicia i ma prawidłowo wykonany ślimak (co się niezmiernie rzadko trafia) to nic nie cieknie. Po prostu cała sztuka polega na prawidłowo wykonanym zabieraku. Dobrze wykonane są zwykle chińskie zabieraki, niestety mają niższy wielowypust do koła. Chińskie piasty do takiego pasują, ruska musi być jak nowa, a i tak szybciej się zużyje.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Junakowiec




Dołączył: 28 Cze 2023
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:47, 08 Lut 2024    Temat postu:

Dzięki za podpowiedzi kolego cyrograf zdradzisz tajemnice jakie robisz luzy panewka zabierak, panewka tuleja? Może jakieś rysunki , niestety nie posiadam przydałby się ☺️
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin