Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

regulator napiecia alternatora 12v

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pepe




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko Zdroj

PostWysłany: Śro 21:19, 03 Lis 2010    Temat postu: regulator napiecia alternatora 12v

Witam
mam pytanie, spalil mi sie regulator napiecia mechaniczny przy alternatorze, ktory ma 4 wyjscia, chce zamienic na regulator elektroniczny ktory ma 3 wyjscia
jak to podlaczyc ?



Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Śro 21:29, 03 Lis 2010    Temat postu:

łk na kontrolkę ładowania;sz na wzbudzenie(szczotki) czyli dolny zacisk alternatora, a ten górny przewód ze starego regulatora to jest masa, więc podłącz jakoś pod masę nowy regulator ;+ z regulatora(na starym reglu ta fala) do + alternatora czyli zacisk środkowy Very Happy ot i cała filozja Very Happy

Ostatnio zmieniony przez bogus dnia Śro 21:32, 03 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pepe




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko Zdroj

PostWysłany: Śro 21:36, 03 Lis 2010    Temat postu:

Dziekuje bardzo!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pepe




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko Zdroj

PostWysłany: Śro 22:34, 03 Lis 2010    Temat postu:

Bylem sprawdzalem i tak : oznaczenia sz i lk podlaczam tak jak w starym reglu, bo sa te same symbole , natomiast gora regla B3 u mnie ma prad? wiec nie moze byc masa,(po wlaczeniu stacyjki jest tam biegun + ) gdy podlaczylem tam ten kabel z B3 starego regla do oznaczenia na nowym reglu,,+"to kontrolka sie zaswiecila , zostaje jeszcze ten kabel z ta fala ze starego regla, ale on dochodzi z tamtad do alternatora i pewnie tez bedzie mial + . troche nagmatwalem ,ale cala instalacje mam pewna podpinana wg schematu. wiec moze cos mam spalone w alternatorze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Czw 7:42, 04 Lis 2010    Temat postu:

hmm...

Ostatnio zmieniony przez bogus dnia Czw 8:08, 04 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Czw 7:44, 04 Lis 2010    Temat postu:

a jesteś pewien, że to regulator padł?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 13:48, 05 Lis 2010    Temat postu:

A te elektroniczne reglery po 25zł (333702) są lepsze od mechanicznych PP330?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pepe




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko Zdroj

PostWysłany: Pią 17:12, 05 Lis 2010    Temat postu:

lepsze pewnie nie sa , ale taki mam i chociaz na chwile musze go zalozyc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 17:38, 05 Lis 2010    Temat postu:

klapek napisał:
A te elektroniczne reglery po 25zł (333702) są lepsze od mechanicznych PP330?


Lepsze pod tym względem, że masz większa pewność ze jak coś nie ładuje to właśnie elektroniczny regler Wink Niestety masa na rynku to buble.
Ogólnie elektroniczne regulatory to bajka.
Lepiej trochę zastosować 6 diodowy od poloneza z przekaźnikiem. Tzn pewnie jeszcze lepiej przerobić alternator na 9 diodowy i wsadzić do tego regler od poloneza 9 diodowego. A pewnie jeszcze lepiej wsadzić alternator od japonii .
Osobiście utknąłem/poległem na 6 diodach i przekaźniku. Skończę swój wywód na tym, ze w tym roku miałem ciągłe walki z elektryką. Jak sie nie zjarał elektroniczny zapłon, to cewka,nie cewka? to regler jak nie on, to przynajmniej żarówka.
I nadal nie mam bladego pojęcia czemu tak.

pepe- zlitowałbyś się i załadował fotki tak żeby nie trzeba było przesuwać okna.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pią 17:40, 05 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 20:01, 05 Lis 2010    Temat postu:

Prince napisał:

Lepiej trochę zastosować 6 diodowy od poloneza z przekaźnikiem.

Jaki model? Bo na alledrogo widzę przynajmniej 3 różne Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Sob 22:17, 06 Lis 2010    Temat postu:

Lubię sobie podłubać w elektryce i trochę teorii pamiętam ze szkoły Very Happy a nasze reglery elektroniczne(znaczy od dniepra)są zadziwiające Very Happy Są jak lotto Very Happy Chociaż muszę przyznać,że ładowanie generalnie dają.Częściej jest problem z kontrolką ładowania.Albo nie świeci wcale,bądź też świeci nonstop mimo,że ładowanie jest wzorowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Innytruder




Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarczyn

PostWysłany: Nie 17:44, 07 Lis 2010    Temat postu:

B3 to zasilenie reglera po stacyjce, na elektroniku to +. ~ przy reglerze mechanicznym zasila przekaźnik sterujący kontrolką ładowania (napiecie zmienne), przy elektroniku to zacisk pusty. Masa to obudowa
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pepe




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko Zdroj

PostWysłany: Nie 19:19, 07 Lis 2010    Temat postu:

Tak tez myslalem , ze B3 ma prad , wiec ta ~ "jako kabel pozostaje bez miejsca i jest to niepotrzebny kabel ?
W schemacie instalacji z elektronicznym reglerem nie ma polaczenia z alternatora, i wychodza z altka tylko dwa podlaczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Innytruder




Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarczyn

PostWysłany: Nie 19:43, 07 Lis 2010    Temat postu:

tak, ~ przy alternatorze to zacisk pusty przy elektronicznym regulatorze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin