Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przytarty cylinder K750
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:52, 22 Cze 2016    Temat postu: Przytarty cylinder K750

Witam
Jak wracałem z Rotoru (łacznie 1200km) to przytarłem lewy cylinder w kaśce, miałem za uboga mieszankę i przytarłem. 2 tyś po szlifie. Oleju chyba nie bierze (doałem 200ml po trasie, ale mam wycieki), dymka nie puszcza, kompresje trzyma. Można jeździć czy trzeba robić? Czy to się jeszcze wygładzi? Jak przejeźdzam nożykiem to nie chaczy sie o rysy. Informacyjnie: po 2KK od szlifu średnica cylindra zwiększyła się o 0,012mm.

strona zaworu wydechowego:
[link widoczny dla zalogowanych]
strona zaworu ssącego:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Szymonides11 dnia Czw 7:06, 23 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 7:37, 23 Cze 2016    Temat postu:

Lipaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.Tłoczki ALMOT???????Jaki luz był????

Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 10:20, 23 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:58, 23 Cze 2016    Temat postu:

Nie ma znaczenia, ważne czy trza szlifowac czy nie? A jak bardzo chcesz poszydzić to almot na 9 setek był pasowany. I motocykl nie jest do katowania tylko latania po 60km/h na trasie. A i silnik się nie zablokował, ani nie było żadnej utraty mocy nawet na chwilę.

Ostatnio zmieniony przez Szymonides11 dnia Czw 13:11, 23 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Czw 21:12, 23 Cze 2016    Temat postu:

Średnio to wygląda. Weź przehonuj cylinder tłoka pilnikiem liźnij i wsadź nowe pierścienie. A na koniec zwiększ dawkę paliwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 6:36, 24 Cze 2016    Temat postu:

Szymonides11 napisał:
Nie ma znaczenia, ważne czy trza szlifowac czy nie? A jak bardzo chcesz poszydzić to almot na 9 setek był pasowany. I motocykl nie jest do katowania tylko latania po 60km/h na trasie. A i silnik się nie zablokował, ani nie było żadnej utraty mocy nawet na chwilę.

Zle odbierasz to co pisze bo nie pisze tego na złość.
Niby czemu poszydzic????? Poprostu wiem co dobre a jaki kto ma styl jazdy to jego sprawa.
Ja testowałem zawsze w warunkach extremalnych i dzieki temu mam wiedze co wytrzyma a co nie wiec sie nie spinaj bo dziele sie swoimi doswiadczeniami i kazdy może skorzystać .
Pohonujesz itd i niedlugo i tak zobaczysz dymy i nadmierne zuzycie oleju oraz stuki z cylindra:))).
Syzyfowe prace .
I napisałem ze lipa wiec u mnie takie cos idzie w smietnik Smile))
Skoro robisz dlugie trasy jak niewielu uzytkowników ruska co sie ceni to zrób konkreta i bedziesz sie cieszyl z jazdy dlugo i szczesliwie bo znam taka osobe co nie katuje i na kaśce juz zrobil na tlokach poloneza po zatulejowaniu 40 tys km i dalej smiga hahahahah:))).Ja osobiście robiłem 10-15 tys km na maluchu bez dotykania palcem ale ciagle gaz do końca Smile)) i zrezygnowałem z tych silników bo za drogo wychodzi ich dobry remont ale nigdyyyyyyyyyy mi nie przytarło i nigdy dyma olejowego z wydechu nie zobaczyłem:)))))) a rozbierałem bo poprostu stukał juz za glośno jak dla mnie.JEdnak tłok i cylinder w rusku to nie wszystko bo złymi ustawieniami możesz zakatować każdy silnik Smile))).


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pią 7:50, 24 Cze 2016, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:02, 24 Cze 2016    Temat postu:

Dawid: po prostu w każdym temacie twierdzisz ze powinno być 0,12 i ogień ja się z tym nie zgadzam dlatego nie chciałem drążyć tematu. Tłok mi przytarł bo miałem przytkany kranik i za uboga mieszankę (biała świeca), a jechałem kawał drogi bez postoju pod wiatr i po pagórkowym terenie z pełnym koszem.

Plan naprawy jest taki:
Lewy cylinder: zdjąć 0,01 a jeśli zostaną rysy to zdjąć 0,02. Dać tłok większy o 0,02 żeby zachować pasowanie i komplet pierścieni od Blusa (miałem almoty).
Prawy cylinder: zmienić pierścienie na Blusa

Czy jest sens wymieniać pierścienie na prawym? czy jest sens wymieniać tłok na lewym jeśli nie bezie przytarty (wtedy pasowanie na lewym było 0.09 będzie 0.12 a na prawym 0.09)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pietroni




Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Pią 14:44, 24 Cze 2016    Temat postu:

A nie lepiej złożyć i latać do zgonu tego zestawu ? Kasę zawsze zdążysz wydać, jak by się ruskie takimi ryskami przejmowali to moto stało by w stodole 90% swojego żywota.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 14:53, 24 Cze 2016    Temat postu:

Ścierny na kołek i przejechać cylinder, tłoka skrobnąć co by nic nie wystawało i dać nowe pierścienie, nich się dotrze. Martwić się będziesz po sezonie co z tym dalej robić.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 15:02, 24 Cze 2016    Temat postu:

Mozna z tym zrobić kilka rzeczy ale to nawet nie są półśrodki i napewno wystarczą na niezbyt długi przebieg .Oki róbta co chceta Smile))))) Atakkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!
Powrót do góry
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:06, 24 Cze 2016    Temat postu:

Dobrze Dawid, a czy moja propozycja jest półśrodkiem? Wydaje mi się ze to dość profesjonalne rozwiązanie problemu. Ta naprawa wcale nie jest super droga a chyba powinno rozwiązać problem. Czy możesz mi polecić pierścienie od blusa? czy z jakiejś innej firmy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzyś




Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żuławy Wielkie

PostWysłany: Pią 19:21, 24 Cze 2016    Temat postu:

Szymonides przepraszam ze ci wpadam w temat. Ale momentami mam dość swojej kaśki a tym bardziej jak się naczytam o pasowaniach, rysach , mieszankach itp .... z motoryzacją mam do czynienia od 25 lat, i NIGDY nie robiłem takich cudów w motorach i samochodach o jakich się tutaj na forum wypisuje.

Pytanko mam do Dawida - celowo na ogólnym i chciałbym na ogólnym dostać odpowiedź.
Chwalą Ciebie, chwalisz Siebie, że wiesz co robisz i jak robić - pytanie - czy jeśli dam Ci do zrobienia silnik , zapłacę za zrobienie tego silnika (cena to nie rozmowa na ogólny) to dostanę od Ciebie pisemną gwarancję na zaplombowany silnik o nr xxxxx że przelatam nim przebiegi o których piszesz, rzędu xx tyś km?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Pią 19:34, 24 Cze 2016    Temat postu:

Wszystko to i tak na wiele się nie zda, bo jak czytam i widać po zdjęciach to masz standardowe gówniane cylindry, a tu czy pierścienie z almotu czy blusa będą za dobre do tego żeliwa (miałem oba rodzaje) i z przebiegiem będzie się sypać mocno.

A jeśli chodzi o naprawienie tego teraz, to zrobiłbym jak pisze pietroni (ale przehonował cylindry, a że luz będzie większy to będzie się lżej kręcić), spokojnie kasę odłożył na tulejowanie i jak Ci wał nie padnie to ponad 15tysi to pojeździ (z czasem trochę gorzej).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Sob 5:27, 25 Cze 2016    Temat postu:

Blus szybko zje cylindry. Do ruskiego cylindra tylko ruskie pierscienie. I honowanie. Bedzie latać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Szymonides11




Dołączył: 07 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:05, 26 Cze 2016    Temat postu:

Co wy macie do tego ruskiego żeliwa? Przed remontem miałem 25k przebiegu na jednym komplecie tłok-pierścienie od almotu. Poszedł remont bo wał stukał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Pon 9:08, 27 Cze 2016    Temat postu:

Mi się sypało jak głupie, po 7tys luz zwiększył się o 0,06 i progi się zaczynały.

Cytat:
Przed remontem miałem 25k przebiegu na jednym komplecie

- to się nie martw o nic tylko przehonuj i jazda (tłoki zmieniałbym jeśli luz wyjdzie większy niż 0,15).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin