Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z jednym z cylindrów - Dniepr
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Nie 18:05, 11 Gru 2011    Temat postu:

generalnie mozesz zrobic tylko szlif i nowe tloki
ew jeszcze głowice
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koltun_m




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Francia Romans

PostWysłany: Nie 21:48, 11 Gru 2011    Temat postu:

sprawdź pierścienie czy nie za bardzo się zużyły to naprawdę moment a będziesz wiedział jak z olejem rośnie do 8 to jest szansa że nowe pomogą choć nie muszą
sprawdź jeszcze zapłon ja kiedyś miałem tak w awo wtyk kabla WN iskrzył i świece po25km w śmiecie
choć przy tej kompresji to bym pierścionki też zmienił przynajmniej


Ostatnio zmieniony przez koltun_m dnia Nie 22:01, 11 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Nie 23:04, 11 Gru 2011    Temat postu:

Aptekarskie podejście Adama do niczego nie prowadzi,pomiar tłoka cylindra na różnych wysokościach itp.Tak to sobie można mierzyć, ale w sprzetach zachodnich ,a nie w ruskich czołgach niskoobrotowych,wykonanych z huj.....ego materiału.Zakopcone świece to też posiadałem w swojej Kasce, i winą nie była wcale kompresja tylko gażniki.Jak będą walnięte pierścienie to owszem będzie mokro na świecach, ale też będzie kopcił zajefajnie na niebiesko,jak nie kopci a ma czarne świeczki to zn. ma do du,,,py miesznke.Przeryj gary papierem aby były porzadne rysy niczym po honowaniu/jak nie masz dużych progów/ załóż nowe pierścienie i bedzie ok.I bardziej skoncentruj się na gażnikach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 23:07, 11 Gru 2011    Temat postu:

Jak z olejem rośnie to nie trzymają pierścienie, może wystarczy tylko je wymienić. Tak na prawde to trzeba pomierzyć tłoki i cylindry, wtedy będzie wszystko jasne.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Nie 23:19, 11 Gru 2011    Temat postu:

Wiadomo że jak rośnie ciśnienie na próbie olejowej, to walnięte są pierścionki,ale przed wymianą warto przeryć cylindry papierem ,aby nie kupować na jeden raz honownicy na wiertarke.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mikele




Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:55, 12 Gru 2011    Temat postu:

j35 napisał:
Zakopcone świece to też posiadałem w swojej Kasce, i winą nie była wcale kompresja tylko gażniki.Jak będą walnięte pierścienie to owszem będzie mokro na świecach, ale też będzie kopcił zajefajnie na niebiesko,jak nie kopci a ma czarne świeczki to zn. ma do du,,,py miesznke.Przeryj gary papierem aby były porzadne rysy niczym po honowaniu/jak nie masz dużych progów/ załóż nowe pierścienie i bedzie ok.I bardziej skoncentruj się na gażnikach.

No właśnie z gaźnikami to już tyle wojowałem, że raczej je wykluczam. Na prawym cylindrze jestem w stanie ustawić poprawną mieszankę, a po zamianie tego gaźnika na lewy cylinder nadal jest źle. Przerobiłem już ze 3 komplety gaźników i na każdym lewy cylinder ma zakopconą i mokrą świecę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:15, 12 Gru 2011    Temat postu:

j35 napisał:
Aptekarskie podejście Adama do niczego nie prowadzi,pomiar tłoka cylindra na różnych wysokościach itp.Tak to sobie można mierzyć, ale w sprzetach zachodnich ,a nie w ruskich czołgach niskoobrotowych,wykonanych z huj.....ego materiału.Zakopcone świece to też posiadałem w swojej Kasce, i winą nie była wcale kompresja tylko gażniki.Jak będą walnięte pierścienie to owszem będzie mokro na świecach, ale też będzie kopcił zajefajnie na niebiesko,jak nie kopci a ma czarne świeczki to zn. ma do du,,,py miesznke.Przeryj gary papierem aby były porzadne rysy niczym po honowaniu/jak nie masz dużych progów/ załóż nowe pierścienie i bedzie ok.I bardziej skoncentruj się na gażnikach.


Bez urazy, ale takie podejscie do remontowania silnika powoduje ze wasze sprzety chodza potem tak jak chodza.
Niezaleznie od tego jaki to silnik i z jakich materialow wykonany, zeby pracowal musi miec zachowane podstawowe parametry.
Zeby osiagnac prawidlowe cisnienie sprezania, niezbedne do pracy silnika musza byc zachowane wlasciwe luzy miedzy tlokiem i tuleja cylindra, luzy na zamkach pierscieni, oraz luzy na prowadniecach zaworow, a zawory musza sie naprawde zamykac.
Oprocz tego silnik powinien byc dotarty.
Jezeli tego nie ma to nie ma sprezania.
Propozycja zakladania nowych pierscieni do wypracowanych tlokow jest z dupy wzieta i spowoduje poprawe na b.krotki czas, albo wogole.
Moje "aptekarskie" podejscie to podstawy mechaniki silnikowej, ktore kazdy, kto bierze sie do naprawy silnika powinien miec w malym palcu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:12, 12 Gru 2011    Temat postu:

Jeszcze maly dodatek a propos "przerycia garow papierem sciernym" - po takim przeryciu pasta scierna ( korund z papieru sciernego + olej silnikowy ) blyskawicznie powiekszy luzy zespolu tlok / cylinder.
Radze przeczytac watek o docieraniu silnika gdzie opisalem jak silnik musi byc przygotowany do skladania gory silnika po remoncie.

Mowimy zdaje sie o silniku gornozaworowym do Dniepra, ktory ma teoretycznie krecic niezle obroty zeby uzyskac te swoje 30 kilka koni i razem wziawszy pod wzgledem parametrow nie bardzo odbiega od mojej BSA ( wyjawszy inna konfiguracje silnika ) i powinin byc podobnie traktowany.
Oba silniki maja korbowody na panewkach, oba podobna pojemnosc i stopien sprezania i oba powinny byc podobnie skladane i docierane.


Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Pon 18:13, 12 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 19:55, 12 Gru 2011    Temat postu:

Adamie, namieszałeś. Nie wolno traktować aluminowych tłoków papierem sciernym bo faktycznie zostają w takim wbite drobiny korundu. Cylindry można wygładzać papierem sciernym na drewnianym okrągłym kołku. Osełki honownicy są z takiego samego ścierniwa jak papier ścierny. Oczywiście honownica jest nieporównywalnie dokładniejsza od kołka. Jednak po przetoczeniu cylindra i braku honownicy lepiej ściernym jak nic nie robić.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 1:28, 13 Gru 2011    Temat postu:

Nic nie namieszalem drogi Wojtku Smile
Zacytowalem "przerycie garow", wiec nie tlokow tylko tulei.

I masz racje ze jak nie ma honownicy to papier scierny lepszy niz nic.
Ale chcialem zwrocic uwage na mycie cylindrow - wszystko jedno czy po honowaniu czy po "przeryciu papierem" musza byc dokladnie wymyte i wysuszone, tak aby zaden slad korundu nie pozostal.
Zamiast "przerycia papierem" proponuje zaniesc do zakladu naprawy malych silnikow ( np kosiarek ) gdzie powinni miec taka szczotke, ktora juz zreszta pokazywalem tutaj :



i za kilka zl przeleciec cylindry by zrobic niezbedne rysy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin