Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prądnica g414

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 188
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:32, 19 Gru 2023    Temat postu: Prądnica g414

Powitać, prądnica g414 współpracująca z regulatorem rr302..Wszystko doczyszczone,masy też.Na mierniku pokazuje na 3/4 gazu ładowanie 7,8 v.Po zdjęciu gazu na wolnych obrotach 6,3 v.Nie jest to za dużo jak na taką prądnice? Ostatnio zgasły mi światła,po wyłączeniu wszystkiego dojechałem do chaty.Długo jeszcze motor odpalał bez problemu,działał na niskich obrotach.Do czasu włączenia świateł.Coś robi zwarę? Zauważyłem też,ż jak akumulator jest podłączony w motocyklu prostownik nie ładuje go.Po rozłączeniu ładuje.Aku się skończył?18ah.roczny.Jak to sprawdzić,miał ktoś taki przypadek? A może kupić aku mniejszy,od lat z przyzwyczajenia kupowałem 18ah. Dawały radę do 2 lat. Jest też możliwość rozładowania aku. w czasie postoju? jeżdżę co weekend.nigdy nie miałem takiego przypadku.MT9 z 72 roku.Chciałbym to naprawić,nie wymieniać na alternator.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 18:57, 19 Gru 2023    Temat postu:

Tam ma być akumulator 3M1 (8Ah), większego ta prądnica nie ma szans doładować. Czy padł akumulator czy jest zwarcie to trzeba sprawdzić. Jak gasną światła tak jak opisujesz to zwykle objaw braku ładowania. Na postoju odepnij jedną klemę, wepnij tam w szereg słabą żarówkę, jak zaświeci to coś żer prąd.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rullo




Dołączył: 28 Gru 2023
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:22, 28 Gru 2023    Temat postu:

Prądnica może dawać nawet i 7,9V. Aku 18Ah jest jak najbardziej dobry do tych motocykli bo jego pojemność kompensuje marne ładowanie w czasie jazdy w mieście.
Aku możesz sprawdzić tak - naładuj do pełna i zostaw na kilka dni. Mierz napięcie na klemach. Jeśli spadnie samoistnie z powiedzmy 6,3-6,4V do 6V to aku ma zwarcie wewnętrzne. Ew. pożycz od kogoś aku i zrób próbę na innym.

Nie wiem jaką masz stacyjkę ale w M72/K750 często są problemy przez niekontaktujące kostki zaciskowe zanitowane na ścieżkach w stacyjce. Bez obciążenia jest OK, a jak włączysz światła to dzieją się cuda i mocno grzeją się elementy w stacyjce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 188
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:50, 29 Gru 2023    Temat postu:

No fakt,po mieście nie jeżdżę,bo tam nie mieszkam.Ale jazda w bagnach to pewnie tak samo jak po mieście odnośnie ładowania. Stacyjką tylko włączam światła,zapłon przerobiłem na włącznik poza stacyjką,już dawno temu. Narazie działa dobrze,może miał jakąś chwilówkę,lub focha.😄
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 20:08, 29 Gru 2023    Temat postu:

Albo przetarty przewód raz zwiera a raz nie.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 188
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:16, 30 Gru 2023    Temat postu:

Przewody obejrzałem dokładnie,chyba 2 lata temu wszystkie wymieniłem.Od tej awarii jeżdżę i wszystko działa. Mierzę volty w aku po trasie i jest naładowany z prądnicy.Foch i tyle.....jak kobita😁.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 16 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 3:20, 31 Gru 2023    Temat postu:

Tak mała prądnica nie jest w stanie naładować tak duży akumulator. Zwłaszcza że przy jeździe na światłach bilans energetyczny jest zerowy, o ile nie ujemny. W czasach powstania tej prądnicy światła były używane wyłącznie do jazdy nocą, czyli zwykle sporadycznie. Jak nie znajdziesz przyczyny to ona znajdzie Ciebie, oczywiście w najmniej odpowiednim momencie Very Happy

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin