Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prądnica g414
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 189
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 16:32, 19 Gru 2023    Temat postu: Prądnica g414

Powitać, prądnica g414 współpracująca z regulatorem rr302..Wszystko doczyszczone,masy też.Na mierniku pokazuje na 3/4 gazu ładowanie 7,8 v.Po zdjęciu gazu na wolnych obrotach 6,3 v.Nie jest to za dużo jak na taką prądnice? Ostatnio zgasły mi światła,po wyłączeniu wszystkiego dojechałem do chaty.Długo jeszcze motor odpalał bez problemu,działał na niskich obrotach.Do czasu włączenia świateł.Coś robi zwarę? Zauważyłem też,ż jak akumulator jest podłączony w motocyklu prostownik nie ładuje go.Po rozłączeniu ładuje.Aku się skończył?18ah.roczny.Jak to sprawdzić,miał ktoś taki przypadek? A może kupić aku mniejszy,od lat z przyzwyczajenia kupowałem 18ah. Dawały radę do 2 lat. Jest też możliwość rozładowania aku. w czasie postoju? jeżdżę co weekend.nigdy nie miałem takiego przypadku.MT9 z 72 roku.Chciałbym to naprawić,nie wymieniać na alternator.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3988
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 18:57, 19 Gru 2023    Temat postu:

Tam ma być akumulator 3M1 (8Ah), większego ta prądnica nie ma szans doładować. Czy padł akumulator czy jest zwarcie to trzeba sprawdzić. Jak gasną światła tak jak opisujesz to zwykle objaw braku ładowania. Na postoju odepnij jedną klemę, wepnij tam w szereg słabą żarówkę, jak zaświeci to coś żer prąd.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rullo




Dołączył: 28 Gru 2023
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:22, 28 Gru 2023    Temat postu:

Prądnica może dawać nawet i 7,9V. Aku 18Ah jest jak najbardziej dobry do tych motocykli bo jego pojemność kompensuje marne ładowanie w czasie jazdy w mieście.
Aku możesz sprawdzić tak - naładuj do pełna i zostaw na kilka dni. Mierz napięcie na klemach. Jeśli spadnie samoistnie z powiedzmy 6,3-6,4V do 6V to aku ma zwarcie wewnętrzne. Ew. pożycz od kogoś aku i zrób próbę na innym.

Nie wiem jaką masz stacyjkę ale w M72/K750 często są problemy przez niekontaktujące kostki zaciskowe zanitowane na ścieżkach w stacyjce. Bez obciążenia jest OK, a jak włączysz światła to dzieją się cuda i mocno grzeją się elementy w stacyjce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 189
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:50, 29 Gru 2023    Temat postu:

No fakt,po mieście nie jeżdżę,bo tam nie mieszkam.Ale jazda w bagnach to pewnie tak samo jak po mieście odnośnie ładowania. Stacyjką tylko włączam światła,zapłon przerobiłem na włącznik poza stacyjką,już dawno temu. Narazie działa dobrze,może miał jakąś chwilówkę,lub focha.😄
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3988
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 20:08, 29 Gru 2023    Temat postu:

Albo przetarty przewód raz zwiera a raz nie.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 189
Przeczytał: 4 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:16, 30 Gru 2023    Temat postu:

Przewody obejrzałem dokładnie,chyba 2 lata temu wszystkie wymieniłem.Od tej awarii jeżdżę i wszystko działa. Mierzę volty w aku po trasie i jest naładowany z prądnicy.Foch i tyle.....jak kobita😁.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3988
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 3:20, 31 Gru 2023    Temat postu:

Tak mała prądnica nie jest w stanie naładować tak duży akumulator. Zwłaszcza że przy jeździe na światłach bilans energetyczny jest zerowy, o ile nie ujemny. W czasach powstania tej prądnicy światła były używane wyłącznie do jazdy nocą, czyli zwykle sporadycznie. Jak nie znajdziesz przyczyny to ona znajdzie Ciebie, oczywiście w najmniej odpowiednim momencie Very Happy

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
neseser




Dołączył: 14 Mar 2023
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska

PostWysłany: Śro 23:04, 29 Maj 2024    Temat postu:

Według manuala dedykowany aku to 14 Ah więc 18-stka będzie systematycznie niedoładowana, co nie jest zbyt dobre. Prądnica nie jest najgorsza bo ma w tym układzie 65 W. Większość motocykli z epoki to 45 W.

Problemy z przebiciem często powoduje tylna lampa. Niewłaściwie izolowane plastikiem plusowe wypusty oprawek żarówek.

Podłączyłem się pod temat bo u mnie ta sama konfiguracja też fika. Raz jest wszystko Ok, a innym razem zapala się kontrolka braku ładowania. Po wymianie szczotek problem zniknął na 15 km i po tym dystansie kontrolka się ponownie zapaliła. Normalnie kontrolka po odpaleniu gaśnie, a czasami gaśnie po dodaniu ciut większych obrotów i tak było do tej pory. Aktualnie u mnie jest na odwrót. Kontrolka nawet jak zgaśnie na wolnych obrotach to po dodaniu gazu rozjaśnia się. Im większe obroty tym jaśniej świeci. Czy to koniec prądnicy albo regulatora ? Przeważnie jak elektryczne lub elektroniczne rzeczy siadają to tak właśnie fikają. Czy ktoś miał podobną sytuację z rozświetlającą się kontrolką po dodaniu gazu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3988
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 6:27, 30 Maj 2024    Temat postu:

Takie objawy to najczęściej koniec wirnika. Popękane/rozlutowane uzwojenie.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MW-750




Dołączył: 26 Wrz 2019
Posty: 40
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 8:09, 31 Maj 2024    Temat postu:

Lub regulator do przeczyszczenia i ustawienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
neseser




Dołączył: 14 Mar 2023
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska

PostWysłany: Pią 18:59, 31 Maj 2024    Temat postu:

Za niedługo się wyjaśni co to było. Zamówiłem fabrycznie nowy regulator i prądnicę. Tańsze nie będą, a nawet jak się okaże, że to coś innego, to warto mieć te rzeczy w ogonie kosza wybierając się w dalszą podróż.

Odnośnie ustawiania regulatora w tym motocyklu to nie mam doświadczenia, ale czytając manuale do innych moto z epoki wszędzie zalecają nie grzebać przy fabrycznych ustawieniach tego ustrojstwa. No chyba, że to jest specjalistyczny warsztat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MW-750




Dołączył: 26 Wrz 2019
Posty: 40
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 22:07, 31 Maj 2024    Temat postu:

Też nie za bardzo znam się na reglerach więc gdy mój regler przestał ładować postanowiłem kupić nową chińską podróbkę licząc na to że będzie ustawiony fabrycznie - i tu zonk bo dawał ponad 20V. Odesłałem do sprzedawcy i otrzymałem drugi który dawał 18V. Ten też odesłałem i otrzymałem kolejny który również dawał 18V. Odeslałem regler i otrzymałem zwrot kasy. Za zwrócone pieniądze zamówiłem wizytę u starszego pana który znał się na reglerach i mój stary oryginał ustawił tak, że daje od najniższych obrotów 14,5V. Czasami nie opłaca się kupować nowych replik chińskich, tyle że coraz trudniej z fachowcami starej daty...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3988
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 20:05, 01 Cze 2024    Temat postu:

Trzeba szukać elektryka po 60-tce, takiego co robił z Malcami. Taki będzie wiedział jak podgiąć styki i naciąg zwory.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
neseser




Dołączył: 14 Mar 2023
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska

PostWysłany: Wto 13:47, 04 Cze 2024    Temat postu:

I się wyjaśniło, wysiadł regulator napięcia. Stad te fikanie kontrolki ładowania. Po założeniu nowego wszystko działa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
neseser




Dołączył: 14 Mar 2023
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska

PostWysłany: Pon 21:56, 10 Cze 2024    Temat postu:

Po założeniu nowego regulatora napięcia, pewien rozmówca wzbudził we mnie niepokój, że ten może również szybko zostać zniszczony przez źle działającą prądnicę, która daje większy prąd niż powinna i tym sposobem zniszczy kolejny regulator.

Wśród wymienianych powodów przez fachowców przez które dochodzi do zniszczenia regulatora nie jest wymieniany ten powyższy, o którym mówił ów rozmówca.

Kto ma rację ? Czy można zmierzyć prąd podawany przez prądnicę na regulator i jakiej wartości powinien on być. Mój rozmówca stwierdził, że nie można jednoznacznie tego zmierzyć bo wartości podawane przez prądnicę ulegają ciągłym zmianom, wahaniom.

Proszę o wypowiedź w tym temacie, bo mam nową prądnicę i ją założę jeżeli taka sytuacja jest prawdopodobna i mogła u mnie wystąpić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin