Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 188 Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 16:32, 19 Gru 2023 Temat postu: Prądnica g414 |
|
|
Powitać, prądnica g414 współpracująca z regulatorem rr302..Wszystko doczyszczone,masy też.Na mierniku pokazuje na 3/4 gazu ładowanie 7,8 v.Po zdjęciu gazu na wolnych obrotach 6,3 v.Nie jest to za dużo jak na taką prądnice? Ostatnio zgasły mi światła,po wyłączeniu wszystkiego dojechałem do chaty.Długo jeszcze motor odpalał bez problemu,działał na niskich obrotach.Do czasu włączenia świateł.Coś robi zwarę? Zauważyłem też,ż jak akumulator jest podłączony w motocyklu prostownik nie ładuje go.Po rozłączeniu ładuje.Aku się skończył?18ah.roczny.Jak to sprawdzić,miał ktoś taki przypadek? A może kupić aku mniejszy,od lat z przyzwyczajenia kupowałem 18ah. Dawały radę do 2 lat. Jest też możliwość rozładowania aku. w czasie postoju? jeżdżę co weekend.nigdy nie miałem takiego przypadku.MT9 z 72 roku.Chciałbym to naprawić,nie wymieniać na alternator. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 3943 Przeczytał: 16 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 18:57, 19 Gru 2023 Temat postu: |
|
|
Tam ma być akumulator 3M1 (8Ah), większego ta prądnica nie ma szans doładować. Czy padł akumulator czy jest zwarcie to trzeba sprawdzić. Jak gasną światła tak jak opisujesz to zwykle objaw braku ładowania. Na postoju odepnij jedną klemę, wepnij tam w szereg słabą żarówkę, jak zaświeci to coś żer prąd.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Rullo
Dołączył: 28 Gru 2023 Posty: 10 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:22, 28 Gru 2023 Temat postu: |
|
|
Prądnica może dawać nawet i 7,9V. Aku 18Ah jest jak najbardziej dobry do tych motocykli bo jego pojemność kompensuje marne ładowanie w czasie jazdy w mieście.
Aku możesz sprawdzić tak - naładuj do pełna i zostaw na kilka dni. Mierz napięcie na klemach. Jeśli spadnie samoistnie z powiedzmy 6,3-6,4V do 6V to aku ma zwarcie wewnętrzne. Ew. pożycz od kogoś aku i zrób próbę na innym.
Nie wiem jaką masz stacyjkę ale w M72/K750 często są problemy przez niekontaktujące kostki zaciskowe zanitowane na ścieżkach w stacyjce. Bez obciążenia jest OK, a jak włączysz światła to dzieją się cuda i mocno grzeją się elementy w stacyjce. |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 188 Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:50, 29 Gru 2023 Temat postu: |
|
|
No fakt,po mieście nie jeżdżę,bo tam nie mieszkam.Ale jazda w bagnach to pewnie tak samo jak po mieście odnośnie ładowania. Stacyjką tylko włączam światła,zapłon przerobiłem na włącznik poza stacyjką,już dawno temu. Narazie działa dobrze,może miał jakąś chwilówkę,lub focha.😄 |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 3943 Przeczytał: 16 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 20:08, 29 Gru 2023 Temat postu: |
|
|
Albo przetarty przewód raz zwiera a raz nie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 188 Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 18:16, 30 Gru 2023 Temat postu: |
|
|
Przewody obejrzałem dokładnie,chyba 2 lata temu wszystkie wymieniłem.Od tej awarii jeżdżę i wszystko działa. Mierzę volty w aku po trasie i jest naładowany z prądnicy.Foch i tyle.....jak kobita😁. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 3943 Przeczytał: 16 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 3:20, 31 Gru 2023 Temat postu: |
|
|
Tak mała prądnica nie jest w stanie naładować tak duży akumulator. Zwłaszcza że przy jeździe na światłach bilans energetyczny jest zerowy, o ile nie ujemny. W czasach powstania tej prądnicy światła były używane wyłącznie do jazdy nocą, czyli zwykle sporadycznie. Jak nie znajdziesz przyczyny to ona znajdzie Ciebie, oczywiście w najmniej odpowiednim momencie
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|