Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prądnica 6V daje duuuuże napięcie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rider41




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Sob 14:52, 01 Cze 2013    Temat postu: Prądnica 6V daje duuuuże napięcie

Czołem!
Problem dotyczy G 414. Została rozebrana, wymienione łożyska, szczotki i uszczelniacze. Podłączona jako silnik pod aku 6V pracuje płynnie i cicho. Do współpracy z nią założyłem regulator APE od Jawy i na początku było OK. Przy ostatnim odpale pali się kontrolka. Zdjąłem przewody z prądnicy i podłączyłem miernik (czerwony da "ja", czarny do "sz" oraz "sz" do masy prądnicy):
niskie obroty - nieco ponad 5V
średnie - 10-12V
wysokie - do 35V
Skąd tu się wzięły takie wartości?? Czy coś źle pomierzyłem ?
Prądnik wygląda na sprawny, wszystkie przewody wewnątrz na swoim miejscu. Po ponownym podłączeniu regulatora lampka ładowania prawie gaśnie. Proszę o pomysły.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
świdro




Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:02, 01 Cze 2013    Temat postu:

nie wiem jakie powinny byc pomiary przy "nowej" pradnicy ale z praw elektromagnetyki wynika iż: im szybsze zmiany pola magnetycznego tym wyższe napięcie indukowane, wiec to że wzrasta to normalne ale czy do tych wartości... niech sie wypowiedzą ci co bardziej ogarniali
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Nie 18:45, 02 Cze 2013    Temat postu:

Jak podlaczyles miernik bezpośrednio pod pradnice to co się dziwisz? Myslisz ze po co jest regulator napięcia jeśli nie do regulacji napięcia??
Co do niegasnącej kontrolki-takie objawy może dawac nierówny (owalny) komutator, jak i "nadpalony" wirnik
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Nie 19:19, 02 Cze 2013    Temat postu:

To normalne, że daje takie duże napięcie. Właśnie od tego jest regulator napięcia który działa na zasadzie włączenia oporu w uzwojenie wzbudzenia. Zmniejsza się napięcie w uzwojeniu wzbudzenia i przez to maleje napięcie na wyjściu prądnicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rider41




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Nie 19:45, 02 Cze 2013    Temat postu:

Spodziewałem się napięcia wyższego niż akumulatora, ale nie do tego stopnia. Słaby jestem z elektryki, ale wydaje mi się, że 30V to znacznie za dużo do współpracy z regulatorem 6V.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 20:38, 02 Cze 2013    Temat postu:

30V bez obciążenia to nic nadzwyczajnego. Po to jest regulator napięcia.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stołek




Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Nie 22:05, 02 Cze 2013    Temat postu:

Ja na tej samej prądnicy miałem podobnie.
Regiel mechaniczny rr302- ogień na stykach.
Regulatory do jawy (ten duży czarny polski) zjarany.
Czeski mrv7v-n taki dym, że motora nie było widać.
Znalazłem oryginalną 45w prądnicę z tabliczką+ regiel mrv7-n i jest super.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rider41




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Wto 15:10, 11 Cze 2013    Temat postu:

Melduję, że ładowanie się naprawiło prawie samo. W tej chwili mierzone na aku wychodzi w granicach ok. 6.5-7.5 V.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Śro 6:21, 12 Cze 2013    Temat postu:

Było dobrze, wystarczyło zmierzyc na poczatku też na aku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin