Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Połączenia gwintowe
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 16:21, 28 Kwi 2010    Temat postu: Połączenia gwintowe

Dziś posprawdzałem kilka innych śrub w motocyklu. Niestety co niektóre wymagały dociągnięcia. Najbardziej mnie zmartwiła jedna nakrętka od dekielka dyfra. Tam jest 8x1 i nie mam takich nakrętek samokątrujących.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 16:30, 28 Kwi 2010    Temat postu:

Sprawdź w Nyczu obok Spawu za św pamięci kinem Związkowiec na Grzegórzeckiej Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 16:37, 28 Kwi 2010    Temat postu:

A nie lepiej użyć kleju do gwintów?
Nie ma brzydkich śrub i nic nie odlata Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 17:20, 28 Kwi 2010    Temat postu:

Nakrętki 8x1 ściągali mi na zamówienie paczke 100szt. i to nie w nyczu tylko gdzie indziej bo tam się na mnie wypieli. Próbowałem zdobyć 8x1 nierdzewne jak i z zabezpieczeniem, nic z tego nie wyszło. Do nakrętek dekielka faktycznie moge zastosować klej. Natomiat do innych które mam nierdzewne troszke się boje. Skręcałem na miedziaku (smar) w obawie przed zatarciem. Nierdzewka sama z siebie bardzo łatwo się zaciera, z klejem może być nie do odkręcenia.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 17:37, 28 Kwi 2010    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Nakrętki 8x1 ściągali mi na zamówienie paczke 100szt. i to nie w nyczu tylko gdzie indziej bo tam się na mnie wypieli.
Wojtek


Zwykłe sprzedają na sztuki i wagę na Miodowej i nie trzeba brać 100szt. A, że w Nyczu to nie palnąłem sobie tak żeby dać ci sobie pojeździć , tylko tamże nabyłem drogą kupna takowe. Wink


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 17:38, 28 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 17:45, 28 Kwi 2010    Temat postu:

W nyczu mieli fatycznie od ręki 8x1 nakrętki ale zwykłe, wolałem mocniejsze. Te co kupiłem są 10.9.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 18:06, 28 Kwi 2010    Temat postu:

W Nyczu kupiłem samokontrujace ;P

Jak już sie tak chwalimy co nam sie "sypło"- to mi strzela w wydech na lewym. Upierdliwe i meczy silnik wiec podjąłem decyzje nabyć elektronikę do zapłonu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Czw 6:14, 29 Kwi 2010    Temat postu:

Czy możesz mi odpowiedzieć, po co ci nakrętka samokontrująca M8x1, skoro z założenia jest to połączenie samohamowne?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 7:36, 29 Kwi 2010    Temat postu:

Bo nie chce mi sie sprawdzać czy to samohamowne nakrętki sie nie "samowyhamowały". Wiara czyni cuda ale jestem człowiekiem małej wiary, wiec nie ufam ze sie nie poluzują.
Lal. Co za zmiana tematu ^^
Ale jeśli tak to nakrętki samokątrujęce jakie mam przy mocowaniu wahacza z przekładna tylną się luzują ^^


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 7:45, 29 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Czw 7:46, 29 Kwi 2010    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Próbowałem zdobyć 8x1 nierdzewne jak i z zabezpieczeniem, nic z tego nie wyszło. Do nakrętek dekielka faktycznie moge zastosować klej. Natomiat do innych które mam nierdzewne troszke się boje. Skręcałem na miedziaku (smar) w obawie przed zatarciem. Nierdzewka sama z siebie bardzo łatwo się zaciera, z klejem może być nie do odkręcenia.
Wojtek

Tak się właśnie dzieje - odkręcając nierdzewne nakrętki M8 w gondoli kosza pourywałem wszystkie śruby.
Odkąd powymieniałem wszystkie śruby i nakretki w motocyklu na nowe, klasy min. 8.8 i z gwintami M8x1, M10x1 i miejscami M10x1.25 (czyli wszystkie drobnozwojowe) to jeszcze żadna śruba mi się nie poluzowała.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 19:52, 29 Kwi 2010    Temat postu:

Może to wina rosyjskich szpilek, nie mniej nakrętki 8x1 się na nich same luzują. Pewnie rosyjsie mają inne założenia.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:47, 29 Kwi 2010    Temat postu:

W tej chwili , śruby o klasie 8.8 są standardem w użytku , kiedyś pamiętam były chyba jeszcze w klasie co jak 5.4 , ale to jakaś plastelina była .

A co do połączeń gwintowych to ja prawie zawsze używam klejów do gwintów , trzeba tylko pamiętać do jakich połączeń jaki klej zastosować , a wszystko będzie dobrze i tam gdzie średnio odkręcamy i tam gdzie prawie wcale .

Nie polecam stosowania śrub czy nakrętek ze stali nierdzewnej bez ich wcześniejszego posmarowania , odkręcenie ich bez uszkodzenia gwintu graniczy z cudem , często jest tak że nawet zacierają się przy przykręcaniu po kilku obrotach .

A ogólnie do połączeń gwintowych narażonych na przegrzania polecam smar miedziany , nie ma problemu z przykręceniem jak i późniejszym odkręceniem .

To się nagadałem Wink

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 5:22, 30 Kwi 2010    Temat postu:

blady606 napisał:

...A co do połączeń gwintowych to ja prawie zawsze używam klejów do gwintów , trzeba tylko pamiętać do jakich połączeń jaki klej zastosować , a wszystko będzie dobrze i tam gdzie średnio odkręcamy i tam gdzie prawie wcale ....


Potwierdzam, jest podział klejów, chyba w zależności od średnicy gwintów.
Stosując mocne kleje do małych średnic śrub jest duże ryzyko, że nawet śrubę 10.9 ukręcimy na łbie i mam kłopot, wykrętak do zerwanych gwintów nie pomoże.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:55, 03 Maj 2010    Temat postu:

Kurcze czytam i troche sie dziwie, zawsze wkładałem podkładki spręzyste pod nakrętki i jakos nigdy mi sie nic nie zluzowało...pewnie ja to mam szczescie:]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:24, 03 Maj 2010    Temat postu:

granat napisał:
Kurcze czytam i troche sie dziwie, zawsze wkładałem podkładki spręzyste pod nakrętki i jakos nigdy mi sie nic nie zluzowało...pewnie ja to mam szczescie:]



No dokładnie , pewnie masz szczęście Wink albo ... nie wystarczająco dużo przykręcasz śrubek Razz
Podkładki sprężyste nie zawsze zapewniającą skuteczność przed poluzowaniem się nakrętki , dlatego potem wymyślili nakrętki nylock, a potem chyba weszły kleje bo też te nakrętki nie zapewniały stu procentowej pewności przed poluzowaniem .


Ostatnio zmieniony przez blady606 dnia Pon 13:24, 03 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin