Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"Nowe" części

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 16:25, 24 Mar 2011    Temat postu: "Nowe" części

Temat znany i już często w różnych wątkach omawiany. Ale myślę, że jak już ktoś kupił i się naciął, to wypadałoby ostrzec innych.

Zacznę od drobiazgu. Z lenistwa kupiłem takie korki wlewu i spustu oleju:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pierwsza i dyskwalifikująca wada jest taka, że stosując 1mm uszczelkę (miedź, aluminium, itp.) nie da się takiego korka dokręcić do końca. W oryginalnym korku jest podtoczenie przy samym łbie śruby, a w tym współczesnym nie.
Pozostałe wady to tylko estetyka: nierówny sześciokąt łba (nierówny podział), ordynarne ślady po toczeniu i niedbałym szlifowaniu na wierzchu łba, gwint mało gładki, brak odchudzenia części wkręcanej, kiepski ocynk. Niby nic, ale jednak w porównaniu do oryginału z lat 50-tych widać przepaść. Aż strach myśleć jaki zastosowali materiał ...
Aha, i w stosunku do oryginału z M-72 łeb jest węższy.

A'propos - niektóre oryginalne korki mają otworki na plombowanie (z boku a nie przez środek, jak dla drutu zabezpieczającego). W którym miejscu zespołu napędowego miały one zastosowanie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Czw 19:25, 24 Mar 2011    Temat postu:

No, naprawdę super okazja. Takie korki można kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym, i nie trzeba jeździć do Kijowa Very Happy
Ale facet ma wszystko i tylko prosto z Kijowa
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 20:13, 24 Mar 2011    Temat postu:

Ale czemu tak?
Jak już kupować korki to z magnesem. Korki z dziurą mam - lezą. Nie wiem czy to nie jakieś podejście do odpowietrznika w przekładni koła.
Części ze sklepu w kijowe to co innego niż części z garaży w Kijowe.
Mozna przyjąć w uproszczeniu ,że te drugie to odpady.
A ze mimośrodowe to lepiej Wink łatwiej odkręcić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pią 19:58, 25 Mar 2011    Temat postu:

Jak chcesz dobry korek z magnesem to tylko tu mają chyba wszystkie długości i skoki gwintu tyle że kosztuje ciut więcej

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
soviet




Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:27, 13 Kwi 2011    Temat postu:

idziesz do dobrego sklepu ze śubami. Kupujesz śrubę o ile dobrze pamięta M14x1,5 do tego magnes walcowy neodymowy z allegro i klej sekundowy i masz korek jak ta lala za góra 5 zł...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin