Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M72 dziwny dzwięk po lewej stronie silnika/cylindra
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 19:37, 26 Paź 2017    Temat postu:

Rysy są na środku płaszcza, trzeba je przeskrobać aby nic nie wystawało. W współczesnych tłokach w tym miejscu nie ma płaszcza bo jest zbędny. Nawet jak się wyskrobie dołek to i tak tłok nie będzie się kiwać. Przyleganie w tym miejscu nie ma żadnego znaczenia. Byle by z powrotem nie przycierało.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacekniemiec




Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: oleśnica

PostWysłany: Nie 21:03, 29 Paź 2017    Temat postu:

Witam,

koledzy, silnik musi być sprawdzony po takim babolu jak zatkane smarowanie cylindra..
Chciałbym komuś podesłać ten temat wraz z dzwoniącą lewą stroną jak w poprzednich postach....
Nie będę robił szlifu na lewym , bo pięknie wytarłem tłok i nie ociera..
Chodzi mi o wymianę kół , bo mam te 'ciche' od Jacka z Osiecka a sam nie mam warunków .. chcę wyeliminować ten dwu stuk , który słyszę na kołach..
i znalezienie tego ciumkania i stukania na lewym, cylindrze.
Również skrzynia wymaga poprawy bo cieknie...
Jest na fejsbuku warsztat orłowska ... Dobry ?
Proszę o komentarz na priv w tym temacie....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 7:17, 30 Paź 2017    Temat postu:

Do wymiany kół ściągasz przedni dekiel i wszystko na wierzchu. Prosta sprawa. Bez dekla przy składaniu od razu ustawiasz luz na prądnicy, wszystko widać i łatwo to zrobić. Jakiś ściągacz do kół jedynie potrzebujesz z bardziej specjalistycznych narzędzi.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacekniemiec




Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: oleśnica

PostWysłany: Pon 22:26, 30 Paź 2017    Temat postu:

Panowie , jak ściągnąć duże koło bez podgrzewania - nie możliwe.
Założyć koło bez wyciągania wałka i bez wcisku praską - ?

Kolega mi podpowiadał, że bez zluzowania cylindrów wałka nie wyjmę...

Polecicie mi kogoś do zrobienia skrzyni - tak przy okazji ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 8:01, 31 Paź 2017    Temat postu:

Da sie. I jedno i drugie. Bez luzowania cylindrów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 10:04, 31 Paź 2017    Temat postu:

Wyciągasz napęd pompy oleju, odkręcasz dwa wkręty mocujące wałek i go wyciągasz. Tu nie ma cudów, konstrukcja cepa.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacekniemiec




Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: oleśnica

PostWysłany: Śro 21:13, 22 Lis 2017    Temat postu:

Witam Kolegów,

chcąc zakończyć ten wątek napiszę , że winowajcą był rozrząd - luz między kołem dużym a małym był 0,5 mm !!!! Musiało dzwonić !!
Kupiłem od Jacka Tomaszewskiego z Osiecka jego ciche koła i okazało się, że musiałem kupić komplet nr 4 bo taki miałem duży rozrzut otworów w bloku na koła ... Ponoć Ruscy mieli aż 9 grup kół !!

Tak więc dzwonienie/klepanie ustało.

Dziękuję Wam wszystkim za cenne uwagi i czas poświęcony na czytanie i odpisywanie w tym wątku.

Pozdrawiam,

Jacekniemiec
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin