Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Łożysko igiełkowe wałka atakującego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukS




Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów - świętokrzyskie

PostWysłany: Wto 10:12, 16 Lut 2010    Temat postu: Łożysko igiełkowe wałka atakującego

Goberta zapytał o zamiennik łożyska igiełkowego.
Podał mi wymiary:
"Dwew. = 13 mm
Dzew. = 32 mm
L = 20 mm (to długość bieżni zewnętrznej, wewnętrzna jest ciut krótsza)

Wszystko mierzył suwmiarką. Może być, że nie są to okrągłe wymiary np 13,00 tylko 13,06 bo na to wyglądało, jednak do wstępnego zorientowania się powinno wystarczyć."

Z czystej pasji poszukiwawczej przewertowałem katalogi Wink
Znalazłem łożysko igiełkowe bez bieżni (pierścienia) wewnętrznego oznaczone NK 22/20 o wymiarach:
D=30mm (średnica zewnętrzna)
Fw=22mm (średnica obtaczana przez rolki czyli średnica zewn. wałka)
C=20mm (szerokość)
Nośność statyczna Co=27kN
Nośność dynamiczna C=18kN
Prędkość obrotowa graniczna w oleju = 20000 obr/min
Prędkość obrotowa graniczna w smarze = 13000 obr/min
Igiełki w koszyczku, pierścień zewnętrzny z wargami (przy koszyczku) oraz na średnicy zewnętrznej z podcięciem w środku i otworem smarującym.

Różnica między łożyskiem fabrycznym a katalogowym będzie na pewno
w średnicach rolek. Stąd w powyższych danych takie obroty.

Niestety na razie nie znalazłem idealnie pasującego do tego pierścienia wewnętrznego.
Jedyny zbliżony ma oznaczenie IM 17 22 20P i wymiary:
Fw=22mm (jak wyżej)
d=17mm (średnica wewnętrzna)
B=20mm (szerokość)
Cały gładki bez nacięć i otworów.
Seria JR ma otworek smarujący, ale najbliższy pierścień jest JR 17x22x23 (wymiary adekwatnie j/w).

Rozumiem, że aby osadzić to na wałku fi13, trzeba by dorabiać pierścień
przejściowy tj 13x17x20mm czyli tylko (albo aż) 2mm grubości.
Do zrobienia, przy założeniu odpowiednich pasowań na wcisk.
Można się pokusić o dorobienie całego pierścienia 13x22x20mm ze stali łożyskowej lub odpowiedniej stali do nawęglania.
Na pewno trzeba dobrać taką stal aby można było utwardzić powierzchnię obtaczania - to jasne.
Takiego zadania myślę, że może podjąć się fachowiec np. od regeneracji wałów.

Ponoć te łożyska są dostępne - info od Goberta - ale może
ktoś z Was będzie chiał się pokusić o "sztukę dla sztuki" Wink
Może pokusą będzie jakość łożyska markowej firmy lub trwałość?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin