Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lewy Cylinder Glosniejszy niz Prawy K-750
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz Koblenz




Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koblenz

PostWysłany: Pon 20:30, 12 Sie 2013    Temat postu: Lewy Cylinder Glosniejszy niz Prawy K-750

Dobry Wieczor

Witam wszystkich i prosze o porade juz raz mi Koledzy pomogliscie byc moze teraz tez mi doradzicie .
Mam K-750 z 1958 roku i byl po kapitalnym remoncie silnika i caly odrestaurowany jak go kupilem .
Byl na dotarciu i od pewnego czasu zauwazylem ze lewy cylinder chodzi dosyc glosno i ma brzeczacy dzwiek podejrzewam ze moze pierscienie lub sworzen Rolling Eyes Rolling Eyes
Wczoraj jechalem jesna drozka dosyc stroma i mial problemy na 1 biegu nie mowiac juz o 2 zeby podjechac ciezko odpala jak jest cieply .
Prosze o pomoc i porade .

Druga sprawa to Tylnie Amortyzatory mam lewy z ktorego cieknie Olej i zauwazylem ze jest miekki jak wymienic w nim uszczelki i jakiego Oleju uzyc.

Z Gory Dziekuje Mariusz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Pon 21:35, 12 Sie 2013    Temat postu:

Amorki - jeśli masz oryginalne, czyli takie, w których nie widać sprężyny (choć chyba w każdych to tak samo działa): po pierwsze musisz skonstruować lub mieć jakiś przyrząd do ściśnięcia amortyzatora. Ja użyłem podnośnika hydraulicznego, na którym postawiłem amorek. Jako ścisk od góry posłużył element przedniego mostu traktora Wink. Inna metoda, to np. dwa grube kawałki stali albo deski - jeden na górze, drugi na dole. Między nimi dwa gwintowane pręty. I odpowiednio do zastosowanego narzędzia - starasz się ścisnąć/przycisnąć górną szklankę amortyzatora - za krawędzie. Dwa półpierścienie, które ściśnięte są między górną szklanką, a górnym mocowaniem/nakrętką trzpienia - muszą się przez to właśnie ściskanie oswobodzić. Jeśli ściśniesz całość i nie są zapaćkane farbą, będziesz widział, że leżą już luźno - wyjmij je szczypcami, jeśli wszystko popuścisz, masz rozkręcony amorek. Żeby wymienić uszczelniacze musisz jeszcze odkręcić górną nakrętkę z trzpienia, wtedy będziesz miał do wszystkiego dostęp.

Olej 15 - 20W, najlepiej przeznaczony do amortyzatorów Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pon 21:41, 12 Sie 2013    Temat postu:

Pierścienie złapało
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz Koblenz




Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koblenz

PostWysłany: Wto 20:20, 13 Sie 2013    Temat postu:

Witam

Amortyzatory tylnie widac sprezyny nie wiem czy sa oryginalne .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz Koblenz




Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koblenz

PostWysłany: Wto 20:29, 13 Sie 2013    Temat postu:

Witam Hius

1.Co w takim razie zrobic ???? Jezeli zlapalo pierscienie ????
2.Trzeba sciagnac Glowice i cylinder?????
3.Wymienic Pierscienie????
4.Jak to zrobic zeby sobie nie narobic syfu???

Co moze byc przyczyna ze zlapalo pierscienie ????

Prosze Koledzy Pomozcie.Ratunku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz Koblenz




Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koblenz

PostWysłany: Wto 20:36, 13 Sie 2013    Temat postu:

Hius jeszcze jedno mozna wogole jezdzic tak dalej ???
MOZNA ZATRZEC SILNIK???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzyś




Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żuławy Wielkie

PostWysłany: Wto 20:49, 13 Sie 2013    Temat postu:

Jeżeli jest tak jak Hius pisał to on JUŻ SIĘ ZATARŁ a może raczej przytarł.

U mnie dzwoniło jak miałem za duże luzy na zaworach ustawione.

Musi być 0,10, na 0,15 już dzwoni.

A tak BTW to zacznij używać polskiej klawiatury bo czasem ciężko się domyśleć co napisałeś - "jesna drozka dosyc stroma" - 4 razy czytałem zanim pojąłem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:58, 13 Sie 2013    Temat postu:

Najpierw sprawdz luzy zaworowe i jezeli sa nominalne to sciagnij glowice i cylinder od strony ktora brzeczy. Zadna robota, bo to odkrecenie kilku srub a sprawdzisz czy cosc sie nie dzieje z tlokiem / pierscieniami lub sworzniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Śro 17:31, 14 Sie 2013    Temat postu:

Mnie złapało i jeżdżę trochę wnerwia ale weny do roboty nie ma
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz Koblenz




Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koblenz

PostWysłany: Śro 20:05, 14 Sie 2013    Temat postu:

Czesc Krzysiek

Mieszkam w Niemczech dlatego taka klawiatura.Sorki

Dzisiaj odpalalem Kaske zapala jezdzic tez jezdzi tylko nie ma tej konkretnej mocy

Mam pytanko znacie kogos kto konkretnie robi remont silnika ale tak jak by to robil dla siebie nie interesuje mnie szybko i byle skasowac i nastepny do golenia.
Moj silnik ma jakies inne Kolo rozrzadu czy cos tam Tloki z Elmotu
Przywiozl bym wtedy caly Motor do Polski zeby to konkretnie zrobic najlepiej na zime lub pozna jesienia wazne by bylo tez sprawdzenie i wyregulowanie skrzyni biegow.
Interesuja mnie naprawde tylko konkretne propozycje to ma chodzic porzadnie .
Slyszalem i widzialem tez jak docieraja silnik na zimno co jest lepsze????
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz Koblenz




Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koblenz

PostWysłany: Śro 20:07, 14 Sie 2013    Temat postu:

Ewentualnie mogl by go ktos nawet odebrac jak by mial po drodze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 6:23, 15 Sie 2013    Temat postu:

Nie ma co szaleć. Jeśli tłoki są z Almotu to pewnie pierścienie z motusa - a te ostatnie są felerne(stad brak mocy) . Teraz należałoby sprawdzić kompresję, po czym ocenić co dalej- czy szlif, czy honowanie czy tuleja i nowe tłoki. Najmniej trzeba zdjąć głowice.

Koła rozrządu z serii gadżeciarskie, tuningowe, ciche, rajli ;D potrafią też dać dać dupy. Tu najlepiej ( najszybciej dostać sie od prądnicy i zobaczyć ( skontrolować ) ich stan.

Jest kilka firm, warsztacików mniej i bardziej oficjalnych jakie by sie chętnie zajęły Twoim silnikiem. Osobiście z całej masy znanych mi oddałbym swój silnik może dwojgu, może do trzech z nich. (Gdyby oczywiście nie chciałoby mi sie robić samemu )

To jest taka robota, że ani nie wymaga bardzo specjalistycznych narzędzi, ani warunków warsztatowych, ani nie jest trudna w diagnozowaniu- spokojnie dasz radę sam( z pomocą forum)
Mowa oczywiście o tych dwóch pierwszych akapitach. Bo bywają w rusku rzeczy bardziej skomplikowane, wymagające gdzie trzeba się już zdać na większe doświadczenie- ale nie w tym przypadku.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 6:32, 15 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz Koblenz




Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koblenz

PostWysłany: Czw 18:55, 15 Sie 2013    Temat postu:

Witam ponownie

Obojetnie czy sa oficjalne czy mniej oficjalne wazne zeby dawali nie 100 % a 200 % z siebie zamowilem wczoraj uszczelki pod cylinder i Glowice poczekam jak przyjda to wezme sie moze do roboty raz w zyciu rozebralem silnik z WSK-i to wszystko na temat a bylo to 20 lat temu nie mam wiekszego doswiadczenie w te klocki ale jak narazie dawalem sobie rady z innymi mechanicznami rzeczami w mojej Kasce.
Sprobuje wiecej jak spi.......c nie moge szkoda ze nie ma tutaj nikogo kto sie na tym zna i mogl by mi pomoc.Ale mysle ze koledzy na Forum pomoga i z ich pomoca da sie to zrobic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz Koblenz




Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koblenz

PostWysłany: Czw 18:59, 15 Sie 2013    Temat postu:

Prince a moglbys podac numer tel .do ktoregos z nich najlepszego z najlepszych
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mariusz Koblenz




Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koblenz

PostWysłany: Czw 19:01, 15 Sie 2013    Temat postu:

A zapomnialem jaka powinna byc kompresja???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin