Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Koło rozrządu z tworzywa M-72, K-750
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Pią 7:22, 16 Gru 2011    Temat postu:

Dostajesz trzy koła,to na prądnice równieżSmile.Jeżdże na nich dwa lata ,fakt dużo nie nakręciłem ale zloty pozaliczał i jak na razie jest ok.Warto zastosowac ten patent ze smarowaniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foni-r




Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osowiec Twierdza

PostWysłany: Pią 8:27, 16 Gru 2011    Temat postu:

Dziękuje za podpowiedz.
Możesz rozwinąć to-"ze smarowaniem".
Przypominam ,że mam dolniaka.

Pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony przez foni-r dnia Pią 8:28, 16 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Pią 17:33, 16 Gru 2011    Temat postu:

Odnośnie drobnej przeróbki smarowania to dostaniesz instrukcje od kolegi Pawła przy zakupie rozrządu.Już to było pokazane gdzies na forach:).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foni-r




Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osowiec Twierdza

PostWysłany: Pią 17:41, 16 Gru 2011    Temat postu:

Dziś dzwoniłem do producenta.
Kontakt bezproblemowy.
Do tego na wszystkie pytania odpowiedzi.

Koszt niestety ale-600zł.
Podobno materiał drogi.

Najpierw wymyję wszystkie części i zacznę od regeneracji wału i osiowania wałka rozrządu .
Zamiast panewki-łożysko igiełkowe-myślę,że to dobry pomysł.
A co Wy na to??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pią 18:21, 16 Gru 2011    Temat postu:

No tak jak pisałem Staciwa robi teraz na lepszym materiale aby skasować luz międzyzębny wcześniej robił luz 0.35 bo materiał był gorszy. Gdzie będziesz robił osiowanie wałka ?
Możesz dać na przód wałka łożysko wachliwe
Igiełkowe łożysko fajna rzecz kolega ma i chodzi bez problemowo
Ja w styczniu wysyłam do Świątka blok aby mi założyli wałek ich produkcji i od razu łożysko igiełkowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foni-r




Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osowiec Twierdza

PostWysłany: Pią 18:31, 16 Gru 2011    Temat postu:

Warsztat z Osiecka proponuje kilka ciekawych rozwiązań-ale czy potrzebnych i sensownych?
Ja nie mam doświadczenia więc się nie wypowiadam jedynie pytam użytkowników dolniaków.
Czy jest sens przerabiać na igiełki ?
Czy panewka wałka aż tak się wyrabia??

Cała operacja z łożyskiem igiełkowym + wstawienie panewki z brązu w pokrywę rozrządu kosztuje-350zł [dziś dzwoniłem]


Nie mogę zamieścić linku ,bo mam ponoć za mało postów.
Jak coś to na priv.
[link widoczny dla zalogowanych]

Namiar na warsztat:
Jacek Tomaszewski
ul. Siedlecka 19
08-445 Osieck

Jak to?
Ktoś produkuje wałki do dolniaków??
Ile to kosztuje??
I jaki koszt związany z igiełkowym łożyskiem na wałku??


Ostatnio zmieniony przez foni-r dnia Pią 18:36, 16 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pią 18:35, 16 Gru 2011    Temat postu:

A Jacek to mnie robił tuleję rozrządu i spierdolił bo nie zastosował bazowania pokrywy musiałem robić u siebie od nowa teraz ponoć już pokrywy są bazowane i jest ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foni-r




Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osowiec Twierdza

PostWysłany: Pią 18:38, 16 Gru 2011    Temat postu:

Tak ,tak ,zaznaczył,że kołkuje.
Czy koszt -350zł za łożysko igiełkowe i tuleja z brązy w pokrywie to dużo??

I to co wcześniej:

Jak to?
Ktoś produkuje wałki do dolniaków??
Ile to kosztuje??
I jaki koszt związany z igiełkowym łożyskiem na wałku??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pią 18:46, 16 Gru 2011    Temat postu:

daj tel to zadzwonię i powiem co i jak
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 0:16, 17 Gru 2011    Temat postu:

Hius Cie wkręci tylko w niepotrzebne koszty. Jak nie masz żadnej "cudownej" pokrywy to nie ma co sie bawić we wciskanie nowych tulejek. Takie zabiegi tylko jak masz trudną do zdobycia pokrywę. To samo dotyczy igłowego łożyska wałka rozrządu. Niepotrzebne koszty i utrudnianie sobie życia.
Cena rozrządu niestety nie do przyjęcia.
Przeróbka układu smarowania z przodu silnika wyciszy rozrząd. Pozostają żmudne poszukiwania dobrej przekładni rozrządu- ale taki lajf. 3/4 sukcesu w uruchomianiu tych motocykli to szukanie dobrych części pośród kupy badziewia.

Cytat:
Ktoś produkuje wałki do dolniaków??
Ile to kosztuje??
I jaki koszt związany z igiełkowym łożyskiem na wałku??

Tak. Chiny, Ukraina i Świątek.
Ceny od 60zł do 350.

Zależna gdzie, u kogo, przez kogo i w jakiej wersji.
To samo dotyczy igłowego podparcia wałka nierządu.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Sob 0:30, 17 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foni-r




Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osowiec Twierdza

PostWysłany: Sob 0:42, 17 Gru 2011    Temat postu:

Prince napisał:

Przeróbka układu smarowania z przodu silnika wyciszy rozrząd. Pozostają żmudne poszukiwania dobrej przekładni rozrządu- ale taki lajf. 3/4 sukcesu w uruchomianiu tych motocykli to szukanie dobrych części pośród kupy badziewia.

Cytat:
Ktoś produkuje wałki do dolniaków??
Ile to kosztuje??
I jaki koszt związany z igiełkowym łożyskiem na wałku??

Tak. Chiny, Ukraina i Świątek.
Ceny od 60zł do 350.

Zależna gdzie, u kogo, przez kogo i w jakiej wersji.
To samo dotyczy igłowego podparcia wałka nierządu.


Jeśli chodzi o przeróbkę układu smarowania to co miałeś na myśli-tuleję w pokrywie rozrządu??

Na drugie to chodziło mi o to kto u nas dorabia wałki-bo tak zrozumiałem.

Jak składałem HD WLD to tez mi mówiono -daj se spokój z przeróbkami.
Ale pomyślałem sobie ,że skoro w nowych modelach stosuja nowinki technologiczne to czemu nie w staruszku.
Wałki rozrządu przerobiłem z panewek na igiełki-śmiga aż miło.
Tyle ,że w Harleyu każdy wie kto rozbierał ,że od strony karteru panewki wyrabiają się mocno wiec tam się przydały igiełki.

W dolniaku sowieckim nie wiem jak z tą tulejką wałka jest.
Czy często się je wymienia??


Ostatnio zmieniony przez foni-r dnia Sob 0:45, 17 Gru 2011, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 1:08, 17 Gru 2011    Temat postu:

Tak sobie zajrzalem w katalogi czesci, bo juz pamiec nie ta.
BMW R75 mial walek rozrzadu podparty na dwu jednakowych lozyskach kulkowych, Zundapp KS750 tez na dwu lozyskach tyle ze to przednie podpierajace rowniez kolo zebate bylo 2x wieksze od tylnego.

Oba silniki budowane dla jak najwiekszej trwalosci i niezawodnosci tyle ze fmie zundapp wyszlo to o wiele lepiej niz BMW Smile
O zadnych tulejkach nikt tam nie slyszal.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
foni-r




Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osowiec Twierdza

PostWysłany: Sob 1:20, 17 Gru 2011    Temat postu:

Czyli sowieci spartolili...
A co to za problem od razu było wyrysować ten karter odpowiednio?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 2:03, 17 Gru 2011    Temat postu:

Mysle ze nie Sowieci tylko Niemcy, model R71 z ktorego M72 kopiowano nie wszedl przeciez na wyposazenie armii i byl wyprodukowany w o wiele mniejszej liczbie egzemplarzy niz np R12.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łukasz




Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: BIAŁYSTOK

PostWysłany: Sob 7:12, 17 Gru 2011    Temat postu:

Cześć foni! I tu Cię widzę przywiało. Panewkę w karterze zostaw w spokoju, dorób sobie u dobrego tokarza na wymiar z odpowiednim luzem z dobrego materiału. Będzie latać.

Smarowanie rozrządu i jego poprawa polega na zalepieniu gumą do żucia Wink dziurki odpływowej i wiertareczką zrobienie takiej samej tylko wyżej. Dzięki temu kółeczka są w kąpieli olejowej. Smile Jackuzzi itp.

Do zakładu z Osiecka podchodzę b. delikatnie i z dystansem. Junaki podobno potrafią klecić. Części do rusków już różnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin