Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Pią 7:22, 16 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Dostajesz trzy koła,to na prądnice również .Jeżdże na nich dwa lata ,fakt dużo nie nakręciłem ale zloty pozaliczał i jak na razie jest ok.Warto zastosowac ten patent ze smarowaniem. |
|
Powrót do góry |
|
 |
foni-r
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osowiec Twierdza
|
Wysłany: Pią 8:27, 16 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Dziękuje za podpowiedz.
Możesz rozwinąć to-"ze smarowaniem".
Przypominam ,że mam dolniaka.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez foni-r dnia Pią 8:28, 16 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Pią 17:33, 16 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Odnośnie drobnej przeróbki smarowania to dostaniesz instrukcje od kolegi Pawła przy zakupie rozrządu.Już to było pokazane gdzies na forach:). |
|
Powrót do góry |
|
 |
foni-r
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osowiec Twierdza
|
Wysłany: Pią 17:41, 16 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Dziś dzwoniłem do producenta.
Kontakt bezproblemowy.
Do tego na wszystkie pytania odpowiedzi.
Koszt niestety ale-600zł.
Podobno materiał drogi.
Najpierw wymyję wszystkie części i zacznę od regeneracji wału i osiowania wałka rozrządu .
Zamiast panewki-łożysko igiełkowe-myślę,że to dobry pomysł.
A co Wy na to?? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pią 18:21, 16 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
No tak jak pisałem Staciwa robi teraz na lepszym materiale aby skasować luz międzyzębny wcześniej robił luz 0.35 bo materiał był gorszy. Gdzie będziesz robił osiowanie wałka ?
Możesz dać na przód wałka łożysko wachliwe
Igiełkowe łożysko fajna rzecz kolega ma i chodzi bez problemowo
Ja w styczniu wysyłam do Świątka blok aby mi założyli wałek ich produkcji i od razu łożysko igiełkowe. |
|
Powrót do góry |
|
 |
foni-r
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osowiec Twierdza
|
Wysłany: Pią 18:31, 16 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Warsztat z Osiecka proponuje kilka ciekawych rozwiązań-ale czy potrzebnych i sensownych?
Ja nie mam doświadczenia więc się nie wypowiadam jedynie pytam użytkowników dolniaków.
Czy jest sens przerabiać na igiełki ?
Czy panewka wałka aż tak się wyrabia??
Cała operacja z łożyskiem igiełkowym + wstawienie panewki z brązu w pokrywę rozrządu kosztuje-350zł [dziś dzwoniłem]
Nie mogę zamieścić linku ,bo mam ponoć za mało postów.
Jak coś to na priv.
[link widoczny dla zalogowanych]
Namiar na warsztat:
Jacek Tomaszewski
ul. Siedlecka 19
08-445 Osieck
Jak to?
Ktoś produkuje wałki do dolniaków??
Ile to kosztuje??
I jaki koszt związany z igiełkowym łożyskiem na wałku??
Ostatnio zmieniony przez foni-r dnia Pią 18:36, 16 Gru 2011, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pią 18:35, 16 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
A Jacek to mnie robił tuleję rozrządu i spierdolił bo nie zastosował bazowania pokrywy musiałem robić u siebie od nowa teraz ponoć już pokrywy są bazowane i jest ok. |
|
Powrót do góry |
|
 |
foni-r
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osowiec Twierdza
|
Wysłany: Pią 18:38, 16 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Tak ,tak ,zaznaczył,że kołkuje.
Czy koszt -350zł za łożysko igiełkowe i tuleja z brązy w pokrywie to dużo??
I to co wcześniej:
Jak to?
Ktoś produkuje wałki do dolniaków??
Ile to kosztuje??
I jaki koszt związany z igiełkowym łożyskiem na wałku?? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pią 18:46, 16 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
daj tel to zadzwonię i powiem co i jak |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Sob 0:16, 17 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Hius Cie wkręci tylko w niepotrzebne koszty. Jak nie masz żadnej "cudownej" pokrywy to nie ma co sie bawić we wciskanie nowych tulejek. Takie zabiegi tylko jak masz trudną do zdobycia pokrywę. To samo dotyczy igłowego łożyska wałka rozrządu. Niepotrzebne koszty i utrudnianie sobie życia.
Cena rozrządu niestety nie do przyjęcia.
Przeróbka układu smarowania z przodu silnika wyciszy rozrząd. Pozostają żmudne poszukiwania dobrej przekładni rozrządu- ale taki lajf. 3/4 sukcesu w uruchomianiu tych motocykli to szukanie dobrych części pośród kupy badziewia.
Cytat: | Ktoś produkuje wałki do dolniaków??
Ile to kosztuje??
I jaki koszt związany z igiełkowym łożyskiem na wałku??
|
Tak. Chiny, Ukraina i Świątek.
Ceny od 60zł do 350.
Zależna gdzie, u kogo, przez kogo i w jakiej wersji.
To samo dotyczy igłowego podparcia wałka nierządu.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Sob 0:30, 17 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
foni-r
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osowiec Twierdza
|
Wysłany: Sob 0:42, 17 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Prince napisał: |
Przeróbka układu smarowania z przodu silnika wyciszy rozrząd. Pozostają żmudne poszukiwania dobrej przekładni rozrządu- ale taki lajf. 3/4 sukcesu w uruchomianiu tych motocykli to szukanie dobrych części pośród kupy badziewia.
Cytat: | Ktoś produkuje wałki do dolniaków??
Ile to kosztuje??
I jaki koszt związany z igiełkowym łożyskiem na wałku??
|
Tak. Chiny, Ukraina i Świątek.
Ceny od 60zł do 350.
Zależna gdzie, u kogo, przez kogo i w jakiej wersji.
To samo dotyczy igłowego podparcia wałka nierządu. |
Jeśli chodzi o przeróbkę układu smarowania to co miałeś na myśli-tuleję w pokrywie rozrządu??
Na drugie to chodziło mi o to kto u nas dorabia wałki-bo tak zrozumiałem.
Jak składałem HD WLD to tez mi mówiono -daj se spokój z przeróbkami.
Ale pomyślałem sobie ,że skoro w nowych modelach stosuja nowinki technologiczne to czemu nie w staruszku.
Wałki rozrządu przerobiłem z panewek na igiełki-śmiga aż miło.
Tyle ,że w Harleyu każdy wie kto rozbierał ,że od strony karteru panewki wyrabiają się mocno wiec tam się przydały igiełki.
W dolniaku sowieckim nie wiem jak z tą tulejką wałka jest.
Czy często się je wymienia??
Ostatnio zmieniony przez foni-r dnia Sob 0:45, 17 Gru 2011, w całości zmieniany 4 razy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 1:08, 17 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Tak sobie zajrzalem w katalogi czesci, bo juz pamiec nie ta.
BMW R75 mial walek rozrzadu podparty na dwu jednakowych lozyskach kulkowych, Zundapp KS750 tez na dwu lozyskach tyle ze to przednie podpierajace rowniez kolo zebate bylo 2x wieksze od tylnego.
Oba silniki budowane dla jak najwiekszej trwalosci i niezawodnosci tyle ze fmie zundapp wyszlo to o wiele lepiej niz BMW
O zadnych tulejkach nikt tam nie slyszal. |
|
Powrót do góry |
|
 |
foni-r
Dołączył: 15 Gru 2011 Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osowiec Twierdza
|
Wysłany: Sob 1:20, 17 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Czyli sowieci spartolili...
A co to za problem od razu było wyrysować ten karter odpowiednio?! |
|
Powrót do góry |
|
 |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 2:03, 17 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Mysle ze nie Sowieci tylko Niemcy, model R71 z ktorego M72 kopiowano nie wszedl przeciez na wyposazenie armii i byl wyprodukowany w o wiele mniejszej liczbie egzemplarzy niz np R12. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Łukasz
Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 89 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: BIAŁYSTOK
|
Wysłany: Sob 7:12, 17 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Cześć foni! I tu Cię widzę przywiało. Panewkę w karterze zostaw w spokoju, dorób sobie u dobrego tokarza na wymiar z odpowiednim luzem z dobrego materiału. Będzie latać.
Smarowanie rozrządu i jego poprawa polega na zalepieniu gumą do żucia dziurki odpływowej i wiertareczką zrobienie takiej samej tylko wyżej. Dzięki temu kółeczka są w kąpieli olejowej. Jackuzzi itp.
Do zakładu z Osiecka podchodzę b. delikatnie i z dystansem. Junaki podobno potrafią klecić. Części do rusków już różnie. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|