Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kaśka cieknie mimo simera pomocy!
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gawri




Dołączył: 13 Gru 2013
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Pią 11:24, 13 Gru 2013    Temat postu: Kaśka cieknie mimo simera pomocy!

Witam jestem tu nowy, przywitałem się w dzień dobry;) Otóż mam problem.
Od dawna w sumie, od pierwszego remontu od razu lało się z kaski jak ze "świni". Jest nowa podpora jest simmer corteco jest stoczone ładnie koło simmer i się leje, przypuszczam tylko jedno, powierzchnia po której pracuje simmer nie jest w osi czopa na którym siedzi koło. ale to mało prawdopodobne tokarz raczej ogarniał. Proszę o podpowiedzi.
dodam że wraz z simerem współpracowały odrzutnik i podkładka falista która występuje wraz z uszczelniaczem filcowym czy to tego wina że zostały te elementy mimo zastosowania simmeringu? Czy może ciec tulejką wałka rozrządu? ale ona siedzi ciasno... hmm?


Gdy silnik rozgrzeje sie do temp 100 stopni i więcej to dosłownie leje się ciurkiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 11:52, 13 Gru 2013    Temat postu:

Pewny jesteś, że blok nie jest pęknięty?
Tylne łożysko kup zamknięte, zdejmij kapsel od strony wału tylko.
Falista + podkładka za nią (odrzutnik) mają być.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 19:10, 13 Gru 2013    Temat postu:

Kolega miał tak samo w uralu. Roztoczył podporę pod simmering. Lalo się pięknie wiec wymieniliśmy ten simmering, badaliśmy skąd cieknie i nic nie pomogło.
Dopiero jak wymienił podporę na oryginalną pod simmering skończyły się problemy.
Myślę, że ta podpora był nieosiowo roztoczona. Może z Twoją jest tak samo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gawri




Dołączył: 13 Gru 2013
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Pią 21:00, 13 Gru 2013    Temat postu:

moja podpora jest nowa uralowska pod simmer. tyle że ja dodatkowo jeszcze ją roztoczyłem i teraz ma wymiar taki jak od strony łozyska (prawdopodobnie) a koło stoczone tez jest i teraz mam simmer 48/72/7-9 a zrobiłem tak ponieważ jak kupiłem kaśkę to ona miała juz podpore na simer a koło mialo wytarty rowek dosłownie przez simer, więc je musiałem wyrównać dlatego jest inny niż normalnie simmering. WIĘC podpora raczej ok.

najgorsze jest to że jak zdjąłem koło zamachowe to nie widac ewidentnie zacieków czy coś z jakiegoś miejsca tylko troche oleju na spodzie...

karter raczej nie peknięty było by widać, a mikropeknięciem by się tak nie lało napewno.

Simer nie trzyma raczej to prawdopodobnie musi byc coś z tą osiowością.

wyjąć wał i wraz z kołem dokręconym na czopie sprawdzić bicie bieżni czy jest na simmer?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 22:53, 13 Gru 2013    Temat postu:

Akurat robie sobie silnik w dolniaku na zapas na walku sportowym od swiatka z duzym gornym zakresem obrotow i mam fotki jak sie toczy kolki sprzegla po wcisnieciu na prasie na walku ze stozkiem zrobionym z jednego mocowania na tokarce.
W ten sam sposob sprawdzasz bicie biezni simeringa na kole zamachowym za pomoca czujnika zegarowego.
Jak chcesz to podeslij kolo to wrocimy do oryginalu Smile))).Oczywiscie podocieraj kolo z walem za pomoca pasty zaworowej.Sorki za jakosc niektorych zdjec ale na syzbko robilem.A podpore mozesz od Bimbra kupic razem z simerem i masz pewne.
I jeszcze jedna rzecz:))) czy aby napewno cieknie z silnika a nie skrzyni biegów -wez powachaj ten olej bo hipol typowy ma zapach.Ze skrzyni moze lac z simera lub po walku sprzeglowym spod tulejki nabitej na walek albo spod walka od startera bo wystaje w takiej wnece i trzeba tam dociac podkladeczke z korka i ja wcisnac w ta wneke a pozniej zalepic ladnie silikonem(skrzynia dniepr).Jeszcze mozesz miec peknieta od spodu tulejke od walka rozrzadu szvcczegolnie zeliwną,


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 9:01, 14 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 22:56, 13 Gru 2013    Temat postu:

Wyrownanie kolków
[link widoczny dla zalogowanych]
Dotarte kolo
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
gawri




Dołączył: 13 Gru 2013
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Sob 15:40, 14 Gru 2013    Temat postu:

O Panie:) konkrety to się lubi:)
tak więc z chęcią bym z korzystał z takiej usługi, Więc koło przywrócić do oryginalnej średnicy bieżni. wyrównanie osiowości bieżni i wyrównanie kołków. I tą podporę też bym kupił od bimbra gdzie znajdę namiary? Proszę o dane do wysyłki i ewentualne koszty robocizny itd Smile

tulejkę wałka rozrządu mam jakąś taka jak by stalową może to i żeliwna. ale napewno nie miedziana. przy zmianie wałka nie mogłem jej wybić i zostawiłem. nie wiem nawet jak sprawdzić czy cieknie i czy jest coś z nią nie tak. na pewno siedzi ciasno nie rusza się.

pozdro gawri
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 17:37, 14 Gru 2013    Temat postu:

Wlasnie jak walnoles w ta tulejke a szczegolnie w dno to lubi pekac od strony dna dookola.Tulejke wybija sie do srodka bloku i wbija od srodka na trzpieniu albo wciska.Popatrz na nia dokladnie z obu stron albo jak masz wyjety i rozebrany silnik to zalej ja czyms zabarwionym zeby byl kontrast i bedzie widac czy wyleci na strone kola zamachowego.A jak jest w ramie to popatrz od strony kola zamachowego od spodu na tulejke czy nie ma na niej pekniecia .
Tulejki sa z zeliwa lub brazu.
Bimber_79 -na alledrogo Smile)) zadzwon i zapytaj o podpore z simeringiem.
Odnośnie kola pisz na priv i opanujemy .


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 17:42, 14 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:13, 14 Gru 2013    Temat postu:

Dawid, zlinkuj te zdjecia do watku Odzia zeby chociaz zlapal pojecie o co chodzi z naprawa kola zamachowego Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Sob 18:27, 14 Gru 2013    Temat postu:

Dawid czy nie lepiej przy wprasowywaniu kołków zastosować tulejkę dystansową aby je wcisnąć wszystkie od razu na jeden wymiar ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 18:54, 14 Gru 2013    Temat postu:

Hius napisał:
Dawid czy nie lepiej przy wprasowywaniu kołków zastosować tulejkę dystansową aby je wcisnąć wszystkie od razu na jeden wymiar ?

Niby by moglo byc ale niestety w moim kole powierzchnia w kole zamachowym byla taka ze przy krawedzi kola od srodka bylo z gorki bo tokarz juz odjechal nożem i by byla porazka:)))
Zreszta sami wiecie jak jest w ruskach hahah każda część inna a niby taka sama Smile)
Niby baza byla jakas od spodu bo wciskalem to na prasie balansowej bo szybko i na równych laszach ale kolki niestety byly nierówne hahaha .Tak ze ani od spodu ani od gory bazy dobrej nie bylo i dlatego wrzucilem na tokarke.
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Sob 19:10, 14 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
gawri




Dołączył: 13 Gru 2013
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie

PostWysłany: Sob 19:50, 14 Gru 2013    Temat postu:

Dzięki za podpowiedź sprawdzę to tulejkęSmile
Ok więc podporę ogarnę sobie. a z tym kołem to zagadamy:)

dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Nie 10:11, 15 Gru 2013    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
Wyrownanie kolków
[link widoczny dla zalogowanych]
Dotarte kolo
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Otwiera wam te zdjęcia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 10:41, 15 Gru 2013    Temat postu:

gawri napisał:
Dzięki za podpowiedź sprawdzę to tulejkęSmile
Ok więc podporę ogarnę sobie. a z tym kołem to zagadamy:)

dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem
Smile


Jeszcze jedna rzecz:)))-musisz sprawdzic czy Ci kolka nie obcielo lub ugielo na kole rozrzadu od odmy bo jak tak sie stalo to wycieki będą straszne:))))
Juz to przerobilem:))) w jednym silniku.

Odnosnie fotek to rzeczywisie cos sie powalilo bo wczesniej dzialaly.Moze cos jest nie tak z tym serwerem chwilowo.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Nie 10:44, 15 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Nie 11:08, 15 Gru 2013    Temat postu:

Coś nie tak z tym twoim remontem. Nie sprawdziłeś luzu na tulejce? Warto powiększyć otwór od spływu tylnego łożyska w podporze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin