Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

K750 M spasowanie przodu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pono0




Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:37, 07 Maj 2014    Temat postu: K750 M spasowanie przodu

Witam
mam mały problem ze spasowaniem przodu w moim k750 M zaraz przedstawie temat bardziej szczegółowo ponieważ jako nowy użytkownik forum nie mogę zamieszczać linków ze zdjęciami.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pono0




Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:41, 07 Maj 2014    Temat postu:

Witam
Na początku chciałbym się przedstawić. Mam na imię Łukasz i jestem nowy na tym forum.
Niedawno stałem się posiadaczem motocykla K750 M w stanie do remontu.

[link widoczny dla zalogowanych]

Mam z nim mały problem ponieważ przód motocykla jest tak spasowany że przedni błotnik obciera o porkywe przerywacza tak ze uniemożliwia swobodny skręt kierownicą. Na pierwszy rzut oka niby wszystko jest ok bo nic nie jest pogięte czy przełamane jednak nie mogę dojść do tego co może być przyczyna takiego stanu rzeczy może ktoś na tym forum mi pomoże. Chciałbym wszystko spasować przed piaskowaniem.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez pono0 dnia Śro 21:47, 07 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 7:00, 08 Maj 2014    Temat postu:

Nie wiem. Wydaje mi sie ze od środka jest jakaś łata. Do tego lakier nie wygląda na fabryczny Twisted Evil wiec pod tym może być kilo szpachli. Ale zacząłbym od poluzowania śrub mocujących nadkole. Druga sprawa to czy zawieszenie jest proste, łożyska w główce mają kulki itp.

Tak w ogóle to blacharką zająłbym sie na samym końcu odbudowy ruskiego padła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pono0




Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:18, 08 Maj 2014    Temat postu:

Witam
blacha jest zdrowa i nie pogięta tylko jakiś rusek pomalował cały motocykl z pędzla. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ok. Czy przy wysypanych łożyskach w główce ramy zawieszenie nie odchyliło by się do przodu ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skrzydlaty




Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 8:52, 08 Maj 2014    Temat postu:

hej!
zdejm zbiornik, a będziesz widział więcej:
garba na belce górnej ramy lub jej po prostu pęknięcie.

na moje oko zbiornik dotyka dolnych odciągów ramy - leży na ramie
co może wskazywać na to, że masz krzywą ramę lub co najmniej półki i sztycę.
może ruski walnął dzwona przodem, motocykl uległ skróceniu i stąd problem.

ale ten wehikuł i tak czeka totalny remont, wiec bez demonatażu można użyć tylko szklanej kuli i różdżki, żeby się dowiedzieć
Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 16:00, 08 Maj 2014    Temat postu:

Tam nie wiele brakuje. Popuść śruby, może da się naciągnąć. Mi to wygląda na błotnik dnieprowski nie od tego przodu. Ja mam w zawiasie dnieprowskim błotnik uralowski. Trzeba było przesunąć otwory i już pasuje.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 486
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Czw 20:03, 08 Maj 2014    Temat postu:

Pociesze cię .Rama jest po dzwonie ,mam taką samą.Na pierwszy rzut oka widać że rury wygięte w banana.Ściągnij zbiornik i zobacz tak jak prawi skrzydlaty czy główna rura ramy nie zgięta przy główce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pono0




Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:10, 09 Maj 2014    Temat postu:

Witam
Mieliście racje. Tak to wygląda po zdjęciu baku.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
front ramy jest tak przestawiony względem jej osi że z jednej ze silnik z jednej strony praktycznie przylega do ramy a z drugiej strony jest tyle miejsca że wchodzi cała dłoń.
czy orientuje się ktoś gdzie i za ile można dostać taka krótką ramę i czy jest szansa na to ze przednie zawieszenie nie jest pogięte
pozdrawiam .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 6:21, 10 Maj 2014    Temat postu:

Wyjmij lagi z zawieszenia. Złap goleń w imadło i pokręć rurą. Od razu będzie widać czy biją czy nie. Przy ugięciu ramy zawieszenie musiało być wymienione lub prostowane.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pono0




Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:04, 10 Maj 2014    Temat postu:

a rama jak rozumiem nadaje się tylko do wymiany ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
austringer




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 11:00, 10 Maj 2014    Temat postu:

Pono,
silnik oryginalnie jest przesunięty względem ramy, chodzi tu o zachowanie płaszczyzny pionowej między tarczą napędową skrzyni - wałem napędowym - zabierakiem przekładni głównej ( tzw. dyfra). Z lewej strony silnika są tulejki dystansowe, które przesuwają silnik w prawą stronę tak, że silnik nie znajduje się idealnie w płaszczyźnie pionowej ramy tylko jest odsunięty w bok. Jakoś ze zdjęć nie widzę tego skrzywienia ramy, przed sprawdzeniem, czy lagi są proste co sugeruje Cyrograf, podnieś przód motocykla i sprawdź prawidłowość luzu łożysk główki ramy czyli stojąc u czoła motocykla chwyć za lagi (nie za golenie tylko wyżej) i poruszaj do przodu i do tyłu jeśli luz jest za duży to trzeba wyregulować. Następnie sprawdź czy moto trzyma ślad, można to zrobić za pomocą łaty albo po prostu przejechać przez kałużę jadąc na wprost jeśli ślad pierwszego koła pokrywa się z tylnym to moto trzyma ślad. Moim zdaniem najbliżej prawdy jest cyrograf skrzywione lagi albo niezbyt precyzyjny montaż błotnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pono0




Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:52, 10 Maj 2014    Temat postu:

Jest to moja pierwsza przygoda z ruską myślą techniczna i niestety nie mam doświadczenia i nie mam też możliwości porównania z poprawnym egzemplarzem. Na zdjęciu zaznaczyłem czerwonymi strzałkami przesunięcie o jakie mi chodzi .
[link widoczny dla zalogowanych]
No i czy takie wygięcie ramy przy główce jest normalne czy faktycznie jest to skutek uderzenia.
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
austringer




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 14:17, 10 Maj 2014    Temat postu:

Cześć musisz dokonać pomiarów. Silnik na dole jest mocowany na dwie długie śruby, musisz zmierzyć odległość po prawej stronie motocykla od środka otworu w goleni na oś koła do środka otworu w ramie na wspomnianą wcześniej śrubę mocującą silnik, pomiary powtórzyć po lewej stronie motocykla. Jeśli rama jest prosta wyniki z obu pomiarów powinny być podobne, otrzymane wyniki możesz porównać z wynikami sprawnego motocykla, które być może użyczy jakiś użytkownik forum. Oczywiście twoje pomiary będą miarodajne pod warunkiem, że nie masz skrzywionych lag, oraz zwichrowanych półek. Ewentualnie możesz zdemontować lagi i półki włożyć w główkę rurkę i wykonać pomiary do środka rurki. Prędzej postawiłbym na to, że masz skrzywione lagi lub zwichrowane półki niż skrzywioną ramę. Niestety twoje strzałki i zdjęcie nie wiele mi mówią, nic nie widzę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pono0




Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:02, 10 Maj 2014    Temat postu:

Z tymi strzałkami chodzi o to, że ta pionowa część ramy składająca się z dwóch wygiętych rurek i tej małej poprzeczki jest jak by wygięta w taki sposób że jej prawa strona patrząc od tyłu motocykla jest bardziej pochylona w stronę tyłu a ta lewa w stronę przodu motocykla. Na zdjęciu za bardzo tego nie widać na żywo już tak. Nie daje mi też spokoju te odgięcie od poziomu przy główce ramy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 19:29, 10 Maj 2014    Temat postu:

No przeca po tych zdjęciach widać, że jest krzywa. Był dzwon po konkrecie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin