Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaki regulator pod prądnicę z fiata 126p
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Czw 19:42, 14 Kwi 2016    Temat postu: Jaki regulator pod prądnicę z fiata 126p

Macie może patent na regulator do prądnicy z maluszka? Czytałem na forach chyba o wszystkim na ten temat ale może ktoś z Was ma jakieś inne rozwiązanie.Jak mi wiadomo to chyba najlepszy był by ERNAP 2S bo miał wyjście dodatkowe do wzbudzenia prądnicy ( jeśli dobrze pamiętam) a co za tym idzie prądnica zaczynała skutecznie ładować od niższych obrotów. Dostać ten regulator graniczy z cudem a jak już się trafi to koszta masakralne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Czw 21:42, 14 Kwi 2016    Temat postu:

Ja mam APE i ładowanie na maxa mam 14.7V, kontrolka gaśnie przy delikatnym przygazowaniu.

Ostatnio zmieniony przez balu dnia Czw 21:43, 14 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Czw 21:58, 14 Kwi 2016    Temat postu:

a coś konkretniej o tym Twoim regulatorze? APE...?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 6:47, 15 Kwi 2016    Temat postu:

Ernap 2e w zupelności wystarczy ale jak masz ernap2s to oki.
APE czasami przeladowywalo az pod 17-19V i moze spalic np .elektroniczny zaplon jak nie jest odpowiednio zabezpieczony.
Na mechanicznym tez niektórzy pomykają i daje rade.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pią 6:48, 15 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Pią 17:01, 15 Kwi 2016    Temat postu:

Jeszcze nie kupiłem żadnego. Na razie czytam, sonduje i knuje...Logika nakazuje alternator a serce prądnicę, a jeśli już posłuchać serca to niech to będzie dobrze zrobione.Po stoczeniu stojana ubędzie kilkadziesiąt watów i teraz właśnie tym bardziej trzeba zwrócić uwagę na skuteczne ładowanie.Pradu w rusku nigdy za wiele.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 17:54, 15 Kwi 2016    Temat postu:

Taka prądnica z Malca czy Warczyburga ani to oryginał ani przyzwoite prądy. Kładziesz altek z Japoni, masz niczym nie zakłócone 450 - 500 W do dyspozycji, co daje normalne światła. Jedyny problem to jak zgrabnie zamontować matę do podgrzewania siedzenia w wózku.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Pią 18:14, 15 Kwi 2016    Temat postu:

Albo dymano c
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Pią 19:18, 15 Kwi 2016    Temat postu:

Dynamo c jest zdecydowanie za drogie. Alternator fajna sprawa ale wygląd i psuje dodatkowo tokarz tani nie jest no i rysunek trzeba zrobic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pią 23:03, 15 Kwi 2016    Temat postu:

Miałem założone Ernap 2 s i owszem był ok. ale zalałem wodą na myjni i poszedł za płot. Miałem w pudełku jeszcze dwa nowe ernapy 2 s więc założyłem i zonk. jeden wcale nie działał drugi po założeni przeładowywał do 16,5 i akumulator musiałem sprawić nowy, wygrzebałem z nastepny ernap ale ten bez wzbudzenia czyli 2 e , nowiuśki założyłem i mam ładowanie 14,4 czyli idealne,faktem jest że kontrolka ładowania gaśnie trochę póżniej . Mam jeszcze ten APE ale nie sprawdzałem . Myslę że możesz smiało zakładać ernapa 2 e. Te APE są dalej produkowane poszukaj producenta na necie REGULATOR PRĄDNICY DSV 90 coś takiego
kosztuje około 40 zł i chyba są niezłe pozakładasz ledy i będzie ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 23:04, 15 Kwi 2016    Temat postu:

Odnośnie switel to do dnepy fajnie pasuje klosz z kamaza ktore sa pod zarówkę h4 i zwyklą bańkę
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Sob 19:25, 16 Kwi 2016    Temat postu:

Powiedzcie mi proszę tak z praktyki bo teorii tutaj na forum jest sporo, czy prądnica od maluszka plus jakiś regulator...APE czy ernap 2e jest wystarczający? Tak żeby nie martwić się ..dojadę...nie dojadę...?Czy może odejść jeszcze dalej od oryginału i założyc alternator?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 21:03, 16 Kwi 2016    Temat postu:

fido28 napisał:
Powiedzcie mi proszę tak z praktyki bo teorii tutaj na forum jest sporo, czy prądnica od maluszka plus jakiś regulator...APE czy ernap 2e jest wystarczający? Tak żeby nie martwić się ..dojadę...nie dojadę...?Czy może odejść jeszcze dalej od oryginału i założyc alternator?

Robilem na tym tysiace km i jedyna awaria jaka moze byc to wyrywalo drut z lemelki komutatora jednak Ci co tym handlują owijają juz to miejsce i malują szerlakiem wiec juz sprawa raczej zalatwiona.
Powrót do góry
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Nie 16:39, 17 Kwi 2016    Temat postu:

Pradnice od maluszka mam jeszcze z czasow jak sam nim smigalem no i sam będę przerabial oczywiscie poza toczeniem, bo nie mam dostepu do tokarki.Nie za bardzo wiem o co chodzi z tym drutem lamelki i owijaniem ale dam radę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Pią 21:47, 22 Kwi 2016    Temat postu:

Nie chcąc zakładać nowego tematu zapytam tutaj.
Czy materiał z którego jest wykonana tarcza kotwiczna da się pospawać? Wiem że to stop alumnium ale gość co próbował to spawać powiedział ze sie nie da bo "pali". Dziwne to trochę...Czy ktoś z Was spawał już kiedyś te elementy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 7:55, 23 Kwi 2016    Temat postu:

To zależy którą. Jak stary model to warto próbować w zależności od uszkodzenia. Jeśli to zwykła dniepr/k750M/Ural to kupić, nie spawać.

Spawanie to ratowanie. A ratuje sie tylko te które sa drogie (m72 i K750W), trudno dostępne i uszkodzone stopniu niezagrażającym po naprawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin